AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #41 Skrevet 21. mars 2016 1 minutt siden, Zienna skrev: Ts spør om vi synes hun overreagerer. Jeg sier at det gjør jeg, om det kun dreier seg om grønt hår og maling som er vanskelig å fjerne. "Gråter seg i søvn" er et uttrykk. Betyr egentlig at man bekymrer seg veldig mye. Hvilket jeg synes er unødvendig dersom barnet ikke reagerer på malingen. Hun bekymrer seg ikke, hun er fly forbanna fordi barnehagen har malt og sprayet henne datter selv om de har fått beskjed om å ikke gjøre det! Anonymkode: 3f211...663 4
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #42 Skrevet 21. mars 2016 Som barnehagelærer synes jeg du overreagerer litt. Se for deg hvor morsomt det er for barnet dersom alle andre blir malt i ansiktet, men ikke ditt barn. Tror du det ville vært bedre å hente ett trist barn som ser de andre barna stolt vise ansiktet sitt til foreldrene? Dersom barnehagen ikke bruker vanlig allergivennlig maling eller glemt solkrem skjønner jeg at du reagerer, men jeg ville heller fokusert på det kontra selve ansiktsmalingen. Det blir lange dager i barnehagen og da er det gøy med litt forskjellige aktiviteter. Ansiktsmaling er alltid en suksess og oppfordrer til ny rollelek der mange barn utvilkler seg veldig, og inkludering blant barna. Noen nevnte at dette var en lett aktivitet for barnehageansatte, der foreldrene står igjen med driten. Dersom dere tror det er en "lett" aktivitet har dere ikke malt 30 barn på kort tid. Tenk litt før dere "rakker" ned på barnehageansatte. De fleste aktivitetene er som regel godt tenkt igjennom. Anonymkode: 70080...139 21
Kontormus Skrevet 21. mars 2016 #43 Skrevet 21. mars 2016 (endret) 13 minutter siden, Treningsjunkie1 skrev: Da bør du kanskje lese tråden en gang til. Ingen som flyr i flint som du så fint kaller det. Men det er lov å si ifra og bli forbanna når man har gitt beskjed før, barnet er helt innsmurt, det lyset håret vil miste sin opprinnelige farge ettersom lyst hår tiltrekker seg farge raskt. Må mest sannsynlig vokse ut igjen for å bli kvitt alt. Og at barnet er blitt rødflammete er ikke bra! Det at malingen ikke går av med en gang man vasker er ikke riktig. Flott du hadde full tillit. Men man skal ikke stole blindt på alt og alle i en bhg. Overgrep og feil skjer der også. Da må noen si ifra så ikke slikt gjentar seg. Regner med de fleste skjønner såpass? Nei, det var dette med at noen må forholde seg til det som står, det må være bokstavelig. Hverken når det er snakk om å gråte seg i søvn eller fly i flint. Og nei, slik jeg så det hadde jeg ingen grunn til å mistenke dem for noe. Derfor var jeg ikke mistenksom. Jo forresten, jeg mistenker dem derimot for å stå bak det faktum at jeg fikk et barn som er så høflig at det legges merke til. Endret 21. mars 2016 av Kontormus 3
Treningsjunkie1 Skrevet 21. mars 2016 #44 Skrevet 21. mars 2016 3 minutter siden, Kontormus skrev: Nei, det var dette med at noen må forholde seg til det som står, det må være bokstavelig. Hverken når det er snakk om å gråte seg i søvn eller fly i flint. Og nei, slik jeg så det hadde jeg ingen grunn til å mistenke dem for noe. Derfor var jeg ikke mistenksom. Jo forresten, jeg mistenker dem derimot for å stå bak det faktum at jeg fikk et barn som er så høflig at det legges merke til. Man bruker bare ikke slike nedlatende hersketeknikker i en diskusjon, det er dårlig diskusjonsteknikk
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #45 Skrevet 21. mars 2016 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke ansiktsmaling skal gjør huden fargede i flere dager heller. Bra for deg at du synes det er greit. Men kanskje du kan vise litt empati for folk som synes det IKKE er greit. Anonymkode: 1ff56...1d6 H*n kritiserer da heller ikke de som ikke synes at det er greit. H*n kommer med sin opplevelse og sin mening. Det må da være lov..... Vis sympati for de som synes at det er ok da! Anonymkode: ce1fd...a3a 3
Kontormus Skrevet 21. mars 2016 #46 Skrevet 21. mars 2016 5 minutter siden, Treningsjunkie1 skrev: Man bruker bare ikke slike nedlatende hersketeknikker i en diskusjon, det er dårlig diskusjonsteknikk Som sagt, jeg syns ikke du er veldig mye bedre selv. Og ferdig med det. 12
Treningsjunkie1 Skrevet 21. mars 2016 #47 Skrevet 21. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: H*n kritiserer da heller ikke de som ikke synes at det er greit. H*n kommer med sin opplevelse og sin mening. Det må da være lov..... Vis sympati for de som synes at det er ok da! Anonymkode: ce1fd...a3a Sånt er ikke ok. Punktum.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #48 Skrevet 21. mars 2016 3 minutter siden, Kontormus skrev: Som sagt, jeg syns ikke du er veldig mye bedre selv. Og ferdig med det. Jeg synes det er ufint av dere å starte med slike kommentarer selvom det ikke er bokstavelig. Det oppleves ikke noe greit. Men skjønner det er vanskelig å gå i seg selv. Anonymkode: 00490...6c0 2
Kontormus Skrevet 21. mars 2016 #49 Skrevet 21. mars 2016 1 minutt siden, Treningsjunkie1 skrev: Du bruker jevnlig slike uttalelser. Det er bare ikke greit. Lær dere å konferere skikkelig uten slik. Konferere? Konfererer vi? Uansett, les hvordan du svarer Zienna på første side. Og det er ikke uten grunn at en tråd som heter "Overreagerer jeg?" blir sånn som dette. Svaret er JA! Om det ikke var slik i starten, er det overreaksjon nå i hvertfall, på at synet er delt. 11
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #50 Skrevet 21. mars 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva bryr deg deg egentlig? Er du her bare for p lage kvalm kan du bare forlate tråden. Det er ikke greit at de smører inn barnet mitt med alt mulig. Jeg synes ikke noe om å bruke flere timer hver kveld for å få av maling og hårfarge, og renne ned apoteker for å kjøpe kremer og andre produkter som kan dempe rødheter i huden og få fargen lettere av. Har du ikke noe annet enn "diggs" å komme med så trenger du ikke svare. Jeg er ferdig! Hadet! Anonymkode: 00490...6c0 Lol. Du spurte om vi synes at du overreagerer. Måten du svarer de som er uenig med deg på, eh, later til å gi et inntrykk av at du egentlig ikke er ute etter å høre noe annet enn bekreftelse. Har du forhørt deg med andre foreldre i barnehagen om de har hatt samme problemet? Eller om de har et bra triks til å få av ansiktsmaling uten å irritere huden? Håper barnehagen ikke bruker rævva ansiktsmaling da. Du får vel svar fra styrer til slutt. Leit for barnet ditt dersom det er det eneste barnet som ikke får male ansiktet sitt. Husk at man kommer lenger med honning enn eddik. Om det skulle være tvil: ja, jeg synes du overreagerer. Om du synes jeg lager kvalm for å være uenig med måten du løser dette på, ja, da får du vel bare synes det. Sykt konstruktivt Anonymkode: 989cf...bb6 11
Raven Emerald Skrevet 21. mars 2016 #51 Skrevet 21. mars 2016 Ryddet for personangrep, avsporinger, spekulasjoner og svar til dette. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #52 Skrevet 22. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du gjør litt research så ser du at barn kan få allergiske reaksjoner av ansiktsmaling. Jeg synes ikke det er greit at de bruker maling uten å spørre foreldrene først. Det er mitt barn, min avgjørelse. Og spesielt med tanke på at hun ofte kan reagere på enkelte ting. Min datter hadde rødflammete hud under ansiktsmalingen, det er ikke greit! Og det er ikke normalt at maling ikke går av med en gang. Jeg synes ikke noe om fargesprakende i håret eller andre steder når jeg ikke vet hva som er brukt. Anonymkode: 00490...6c0 Ettersom det "er mitt barn og min avgjørelse " så må du slutte å jobbe og ikke sende barnet ditt i barnehagen da!! TS ter seg som en sur trøbbelmaker som aldri klarer å forstå at nei, du kommer ingen vei ved å være sur over banaliteter. Anonymkode: 18d35...362 7
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #53 Skrevet 22. mars 2016 Meningsløst- mener TS at barnehagen skal ringe alle foreldre på forhånd for å få tillatelse? ?eller skal barnet hennes fra nå av bli sosialt utskudd, den som aldri får lov til noe? Anonymkode: 18d35...362 8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #54 Skrevet 22. mars 2016 Om man er så redd for barnet sitt og at alt av aktiviteter må godkjennes av mor/far i forkant, må barnet holdes hjemme. Det er du som forelder som er ansvarlig å informere om et barn har allergi osv. Det er som å bestille mat på restaurant som allergiker å forvente at servitør skal spørre deg om du har allergi og ikke motsatt. Anonymkode: 51502...7d0 5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #55 Skrevet 22. mars 2016 Jeg hadde ikke brydd meg. Men hvis jeg hadde gitt beskjed i barnehagen om at barnet mitt ikke skulle ha maling (slik TS hadde gjort) så hadde jeg selvsagt blitt irritert. De bør uansett velge maling som går fort bort. Tenk hvis noen av barna skal til fotograf eller begravelse eller noe annet som "krever" at barnet ser presentabel ut? De hårfargene sitter vask etter vask! TS, har du fått bort alt nå? Hvis ikke, har du prøvd sminkefjerner for vannfast sminke? Anonymkode: d5bfa...020
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #56 Skrevet 22. mars 2016 Jeg syns heller ikke noe om sånt. Selvom det er maling beregnet til å bruke på ansiktet. Nettopp fordi det er barn som kan reagere på sånn maling og foreldrene blir ikke spurt først. Min sønn har atopisk eksem og tåler ikke sånt så godt. I tillegg er det kjempe vanskelig å få vasket bort sånt, spesielt på han. Har heldigvis ikke opplevd at han har kommet hjem med hele ansiktet fult av maling, men for noen år siden så kom han ofte hjem med tusj-tegninger på armene (da tror jeg det faktisk var med sprittusj) eller blitt tegnet på med kulepenn. Kan jo ikke akkurat skrubbe det bort når han har så sensitiv hud så da ble han gående rundt med tegninger på armene i ganske lang tid. Syns de i BHG bør forhøre seg litt med foreldrene i forhold til eventuelle allergier osv før de bruker sånt og at de bør begrense mengden litt (male et lite motiv på barnets kinn er mer greit enn å male hele ungen) Anonymkode: be372...61b 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #57 Skrevet 22. mars 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun var rødflammete fra malingen, ikke at jeg vaska. Jeg skrubba ikke.🙈 dårlig formulert, men jeg måtte gnikke litt enkelte steder. Allikevel turte jeg ikke ta alt siden hun var så rød. Nei, de ga ikke noe som helst beskjed om noenting og jeg har gitt beskjed om dette før, de maler støtt og stadig. Anonymkode: 00490...6c0 Du stoppet fordi at hun ble rød i huden, skriver du i starten. Når du holder på en time med gnikking, skrubbing, vasking så selvfølgelig blir hun rød i ansiktet med gnikke og gnu så kan du se hvordan huden din ser ut etter en time. Prøv å gjøre det på din egen hud i en time og se hvor jævlig huden din ser ut. Anonymkode: 8119e...fc6 6
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #58 Skrevet 22. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Om man er så redd for barnet sitt og at alt av aktiviteter må godkjennes av mor/far i forkant, må barnet holdes hjemme. Det er du som forelder som er ansvarlig å informere om et barn har allergi osv. Det er som å bestille mat på restaurant som allergiker å forvente at servitør skal spørre deg om du har allergi og ikke motsatt. Anonymkode: 51502...7d0 Syns dette innlegget traff spikeren på hodet. Anonymkode: 8119e...fc6 2
Hactar Skrevet 22. mars 2016 #59 Skrevet 22. mars 2016 Barn er barn og det er sikkert kjempemoro å bli malt, men synes man kan forvente at det brukes maling som noenlunde enkelt kan fjernes. Det er ikke passende med grønt hår og pandaøyne i alle situasjoner. Hvis barnet skal i begravelse er det kjekkest om det ikke ser ut som en dårlig vasket klovn.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2016 #60 Skrevet 22. mars 2016 Ja, jeg synes du overreagerer! Og jeg har selv en datter som reagerte på ansiktsmalingen i barnehagen, og hvor det var vanskelig og få den vasket vekk. Vi begrenser all ansiktsmaling her hjemme, selv om hun synes det er gøy, fordi huden rett og slett er veldig ømfintlig for alt i fjeset Men og klikke i vinkel og sende sinna mail til barnehagen synes jeg er og dra den litt langt. Hva med og bare ta en normal prat med de ansatte, og fortelle at ditt barn ikke skal males? Anonymkode: 66e53...a76 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå