AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #21 Skrevet 21. mars 2016 Det er faktisk foreldrene som bestemmer over sine egne barn, selv om de er i barnehagen. Anonymkode: 3f211...663 3
Fjaselina Skrevet 21. mars 2016 #22 Skrevet 21. mars 2016 Det er sannsynlig at skrubbing gjer at huda vert sår og raud... Barnehagen burde ha konferert med foreldra. Skulen min sende melding heim om at ansiktsmaling stod på planen, og at foreldra måtte ta kontakt om borna ikkje skulle malast. 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #23 Skrevet 21. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart hun var rødflammet når du skrubbet henne i en time. Min datter har blitt malt i barnehagen på karneval, og i flere bursdager. Jeg syns det er greit. Det gjør ikke noe at det sitter rester igjen. Det med håret har jeg ikke opplevd, mulig jeg hadde blitt sur da. Men kan du ikke si ifra på forhånd (før karneval)? Eller gjør de slikt når som helst? Anonymkode: b06dd...0b6 Prøvde å få malingen av siden hun allerede var rødflammet. Dårlig formulert av meg. Den gikk ikke av med bare vann, måtte bruke litt såpe i tillegg. Satt jo ikke å skrubbet så hun fikk vondt da vel! Tok av alt jeg klarte å få av på en så skånsom måte som mulig etter som huden var så rød. Nei de maler til alle døgnets tider der nede. Nå har hun jo helt grønt hår også, som ikke går ut! Setter veldig lite pris på dette! Anonymkode: 00490...6c0 1
Zienna Skrevet 21. mars 2016 #24 Skrevet 21. mars 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes ikke ansiktsmaling skal gjør huden fargede i flere dager heller. Bra for deg at du synes det er greit. Men kanskje du kan vise litt empati for folk som synes det IKKE er greit. Anonymkode: 1ff56...1d6 Jeg synes ikke det er greit at barn får allergiske reaksjoner. Derimot synes jeg det er en bagatell om en barn har grønt hår. Sorry, har ingen empati for foreldre som gråter seg i søvn av den grunn. 9
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #25 Skrevet 21. mars 2016 Et øyeblikk siden, Fjaselina skrev: Det er sannsynlig at skrubbing gjer at huda vert sår og raud... Barnehagen burde ha konferert med foreldra. Skulen min sende melding heim om at ansiktsmaling stod på planen, og at foreldra måtte ta kontakt om borna ikkje skulle malast. Hun var rødflammete fra malingen, ikke at jeg vaska. Jeg skrubba ikke.🙈 dårlig formulert, men jeg måtte gnikke litt enkelte steder. Allikevel turte jeg ikke ta alt siden hun var så rød. Nei, de ga ikke noe som helst beskjed om noenting og jeg har gitt beskjed om dette før, de maler støtt og stadig. Anonymkode: 00490...6c0 2
Treningsjunkie1 Skrevet 21. mars 2016 #26 Skrevet 21. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prøvde å få malingen av siden hun allerede var rødflammet. Dårlig formulert av meg. Den gikk ikke av med bare vann, måtte bruke litt såpe i tillegg. Satt jo ikke å skrubbet så hun fikk vondt da vel! Tok av alt jeg klarte å få av på en så skånsom måte som mulig etter som huden var så rød. Nei de maler til alle døgnets tider der nede. Nå har hun jo helt grønt hår også, som ikke går ut! Setter veldig lite pris på dette! Anonymkode: 00490...6c0 Skjønner det er frustrerende! Kan virke som hun har blitt solbrent i tillegg. Det er veldig lett i denne vårsola ettersom de mest sannsynlig da ikke har smurt henne pga malingen! Hadde blitt fly forbanna selv. Uansvarlig av bhg!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #27 Skrevet 21. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk foreldrene som bestemmer over sine egne barn, selv om de er i barnehagen. Anonymkode: 3f211...663 Ja det var det jeg også trodde. Og dette har jeg gitt beskjed om før, at den malingen de har ikke er god, den er vanskelig å få av og jeg synes ikke noe om det. Allikevel gjør de det, i hele ansiktet! Og sprayer håret hennes mørke grønt! Anonymkode: 00490...6c0 1
Treningsjunkie1 Skrevet 21. mars 2016 #28 Skrevet 21. mars 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk foreldrene som bestemmer over sine egne barn, selv om de er i barnehagen. Anonymkode: 3f211...663 Helt enig! Mange glemmer dette punktet, selv bhg. Hadde reagert selv om dette hadde vært mitt barn. Sånt er ikke greit. Høres ut som de har lite pedagogisk personell i denne bhg. 2
ElectricScum Skrevet 21. mars 2016 #29 Skrevet 21. mars 2016 Høres ut som lettvint moro for barnehagepersonalet, så får foreldrene jobben med å rydde opp i dritten etter dagens lek. Kanskje sende ungene en runde i gjørma og rulle seg i sagflis også, så foreldre har noe å ta seg til når de kommer hjem. 2
Treningsjunkie1 Skrevet 21. mars 2016 #30 Skrevet 21. mars 2016 Synes det er bra du sendte en velformulert Mail angående temaet og situasjonen jeg TS. Sånt er ikke greit! Her har bhg litt å rydde opp når det gjelder rutiner for informasjon til foreldre og friheter de tar seg!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #31 Skrevet 21. mars 2016 33 minutter siden, Zienna skrev: Ja, jeg synes du verretid Hva gjør det at datteren? din ha r grønnmalt hår og rester av ansiktsmaling i noen dager?ødelagtlt forsvinner jo etter hvert, og helt unødvendig å skrubbe barnet. Det er ingen sammenheng mellom "vanskelig-å-fjerne-maling" og farlighet. Du kan jo spørre om malingen er ok, hvilket det skulle forbause meg om den ikke var. Er jo krise mht allergi! Og personlig hadde jeg blitt kjempe irritert pga grønt hår over lengere tid! Tenk om det var viktig selskap el hun skulle i? Dessuten om man sprayfarger lyst hår, er det ofte at håret aldri blir like lyst igjen pga lyst hår trekker til seg fargen. Flere jeg vet om har fått ødelagt sitt hår pga sprayfarger som egentlig lett kan vaskes ut. Anonymkode: 0f5ed...a2a 4
Treningsjunkie1 Skrevet 21. mars 2016 #32 Skrevet 21. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er jo krise mht allergi! Og personlig hadde jeg blitt kjempe irritert pga grønt hår over lengere tid! Tenk om det var viktig selskap el hun skulle i? Dessuten om man sprayfarger lyst hår, er det ofte at håret aldri blir like lyst igjen pga lyst hår trekker til seg fargen. Flere jeg vet om har fått ødelagt sitt hår pga sprayfarger som egentlig lett kan vaskes ut. Anonymkode: 0f5ed...a2a Veldig enig her! Allergiske reaksjoner skal man ikke ta lett på. Og det å farge lyst hår sånn er ikke greit! Som du sier det kan bli totalt ødelagt. Hodeløst av bhg!
Gjest jippii Skrevet 21. mars 2016 #33 Skrevet 21. mars 2016 Nå synes jeg helt ærlig at dere alle sammen må roe dere ned mange hakk, på begge sider av debatten. Det får da være grenser for hvor mange utropstegn man skal bruke. Og TS med fler: dere må tåle å få høre andre synspunkt på saken enn deres egne i en forumtråd.
Treningsjunkie1 Skrevet 21. mars 2016 #34 Skrevet 21. mars 2016 (endret) 6 minutter siden, Kontormus skrev: Det er altså flere som har hatt barn i barnehagen. Jeg hadde full tillit til dem og syns de gjorde en fantastisk god jobb. Jeg hadde heller ikke flydd i flint av ansiktsmaling. MEN, skjønner at det kan være uheldig for noen. Da bør du kanskje lese tråden en gang til. Ingen som flyr i flint som du så fint kaller det. Men det er lov å si ifra og bli forbanna når man har gitt beskjed før, barnet er helt innsmurt, det lyset håret vil miste sin opprinnelige farge ettersom lyst hår tiltrekker seg farge raskt. Må mest sannsynlig vokse ut igjen for å bli kvitt alt. Og at barnet er blitt rødflammete er ikke bra! Det at malingen ikke går av med en gang man vasker er ikke riktig. Flott du hadde full tillit. Men man skal ikke stole blindt på alt og alle i en bhg. Overgrep og feil skjer der også. Da må noen si ifra så ikke slikt gjentar seg. Regner med de fleste skjønner såpass? Endret 21. mars 2016 av Treningsjunkie1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #35 Skrevet 21. mars 2016 Ja, sånn er det å jobbe i barnehage i dag, misunner dem ikke. En rekke overhysteriske foreldre som innbiller seg at det er farlige stoffer i det ene og det andre, med støtte i alternativbevegelsen så klart. Ikke rart ungen ble rød i ansiktet om mora skrubbet det i en evighet. Bruk babyolje neste gang (ups, sikkert skumle ting den også!). Anonymkode: 8a800...5b1 16
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #36 Skrevet 21. mars 2016 Hvis den malingen og sprayen sitter på i flere dager så er det klart at den inneholder sterke stoffer som ikke er bra for hud og hår. Uansett, har foreldrene gitt beskjed om at de ikke skal male og spraye ungen så skal barnehagen respektere det! Det er alltid noen som skal være litt overbærende og liksom synes at ALT er ok og derfor burde ingen andre reagere heller. For man er så fri og liberal, liksom. Anonymkode: 3f211...663 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #37 Skrevet 21. mars 2016 6 minutter siden, Kontormus skrev: Det er altså flere som har hatt barn i barnehagen. Jeg hadde full tillit til dem og syns de gjorde en fantastisk god jobb. Jeg hadde heller ikke flydd i flint av ansiktsmaling. MEN, skjønner at det kan være uheldig for noen. Du må slutte å tillegge meg ting jeg ikke har gjort! Uansett er jeg ferdig! Noen må si ifra om ting som ikke er greit og ikke bare sitte på gjerdet. Anonymkode: 00490...6c0 1
Zienna Skrevet 21. mars 2016 #38 Skrevet 21. mars 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjerp deg. Hun vil ikke at barnet skal males og har gitt beskjed om det. Hvor står det at hun gråter seg i søvn? Følte du bare for å komme med en spydighet? Anonymkode: 3f211...663 Ts spør om vi synes hun overreagerer. Jeg sier at det gjør jeg, om det kun dreier seg om grønt hår og maling som er vanskelig å fjerne. "Gråter seg i søvn" er et uttrykk. Betyr egentlig at man bekymrer seg veldig mye. Hvilket jeg synes er unødvendig dersom barnet ikke reagerer på malingen. 6
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #39 Skrevet 21. mars 2016 Helt greit å male barn i ansiktet uten å spørre foreldrene. Helt ugreit å bruke et dårlig produkt. Har barnet allergier så er det foreldrenes oppgave å formidle dette. Det er lettere for deg å sende mail, i stedet for å stå for å si det til vedkommende personer det gjelder. Du tør liksom ikke si ifra men gjør det like vel på en upersonlig måte. Tror du overdriver, barnet ble nok mer rød i ansiktet av din behandling enn barnehagens maling. Har du spurt barnet om det syns det var gøy å være malt og ha farge i håret ? Hilsen mannlig barnehageansatt som også blir malt i ansiktet.... Anonymkode: bb8e6...a54 13
Treningsjunkie1 Skrevet 21. mars 2016 #40 Skrevet 21. mars 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis den malingen og sprayen sitter på i flere dager så er det klart at den inneholder sterke stoffer som ikke er bra for hud og hår. Uansett, har foreldrene gitt beskjed om at de ikke skal male og spraye ungen så skal barnehagen respektere det! Det er alltid noen som skal være litt overbærende og liksom synes at ALT er ok og derfor burde ingen andre reagere heller. For man er så fri og liberal, liksom. Anonymkode: 3f211...663 Helt enig her! Folk ser ikke konsekvensene. Går det ikke av med en gang og henger i, så inneholder det stoffer som ikke er bra! At folk kan ta så lett på sånne ting sommar skade barnet er meg ubegripelig. Men det er som regel den holdningen folk har før de står der selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå