Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hentet min datter i bhg i dag. Da var hun full av ansiktsmaling i ansiktet, og de hadde sprayet grønn spray i håret hennes. Jeg synes ikke noe om at bhg skal male mitt barn i ansiktet uten at jeg er informert eller uten at jeg vet hva slags produkter som blir brukt. Dette har skjedd noen ganger før, har gitt beskjed om at jeg setter lit Røros på dette før. Nettopp fordi malingen nesten er umulig å få av! I dag har jeg brukt en time på å skrubbe ansiktet til datteren min, og enda er ikke alt borte! Hun ble så rødflammete i huden at jeg til slutt måtte stoppe! I tillegg sitter den grønn fargen de har sprayet håret hennes med helt fast. Hun har blondt hår og sånt tar uker å få vekk! Kjenner jeg blir så oppgitt over denne barnehagen og deres ansatte! Det er åpenbart at ansiktsmaling produktene de bruker ikke er egnet for barn og inneholder stoffer som ikke er bra. Vi har selv ansikstmaling her hjemme, men er svært nøye på det jeg kjøper med tanke på allergiske reaksjoner og hva produktet inneholder. Kunne heller aldri falle meg inn å male andre foreldres barn uten å spørre foreldrene og informere om hva slags produkter jeg bruker. 

Sendte en velformulert og krass Mail til styrer hvor jeg etterlyser med kompetanse blant barnehagens ansatte på dette området. Jeg sammenlignet det med å gi barn nøtter, det hadde de ikke gjort med tanke på allergiske reaksjoner. Synes dette er uansvarlig og lite gjennomtenkt av bhg. Kjenner jeg er ganske forbanna om man kan si det sånn. Andre med lignende opplevelser? 

Anonymkode: 00490...6c0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hentet min datter i bhg i dag. Da var hun full av ansiktsmaling i ansiktet, og de hadde sprayet grønn spray i håret hennes. Jeg synes ikke noe om at bhg skal male mitt barn i ansiktet uten at jeg er informert eller uten at jeg vet hva slags produkter som blir brukt. Dette har skjedd noen ganger før, har gitt beskjed om at jeg setter lit Røros på dette før. Nettopp fordi malingen nesten er umulig å få av! I dag har jeg brukt en time på å skrubbe ansiktet til datteren min, og enda er ikke alt borte! Hun ble så rødflammete i huden at jeg til slutt måtte stoppe! I tillegg sitter den grønn fargen de har sprayet håret hennes med helt fast. Hun har blondt hår og sånt tar uker å få vekk! Kjenner jeg blir så oppgitt over denne barnehagen og deres ansatte! Det er åpenbart at ansiktsmaling produktene de bruker ikke er egnet for barn og inneholder stoffer som ikke er bra. Vi har selv ansikstmaling her hjemme, men er svært nøye på det jeg kjøper med tanke på allergiske reaksjoner og hva produktet inneholder. Kunne heller aldri falle meg inn å male andre foreldres barn uten å spørre foreldrene og informere om hva slags produkter jeg bruker. 

Sendte en velformulert og krass Mail til styrer hvor jeg etterlyser med kompetanse blant barnehagens ansatte på dette området. Jeg sammenlignet det med å gi barn nøtter, det hadde de ikke gjort med tanke på allergiske reaksjoner. Synes dette er uansvarlig og lite gjennomtenkt av bhg. Kjenner jeg er ganske forbanna om man kan si det sånn. Andre med lignende opplevelser? 

Lite pris skulle det stå, ikke Røros greiene🙈 Ah, ordliste på iPhone😁

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de bruker noe som ikke er egnet på unger, så er det et problem ja. Ellers så synes jeg du overreagerer. 

Anonymkode: 929c8...2db

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de bruker noe som ikke er egnet på unger, så er det et problem ja. Ellers så synes jeg du overreagerer. 

Så du synes det er greit at noen maler ditt barn i ansiktet med produkter som nesten er umulig å få av, og som barnet reagerer på? 

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke du overreagerer. Dette med ansiktsmaling kan gi enkelte barn alvorlige allergiske reaksjoner. Dere som foreldre burde være informert før bhg gjør slikt. Og om malingen må skrubbes av er det ikke regnet på barnehud!

• Liker 8
Skrevet

Ja, jeg synes du overreagerer.  Hva gjør det at datteren din har grønnmalt hår og rester av ansiktsmaling i noen dager?  Alt forsvinner jo etter hvert, og helt unødvendig å skrubbe barnet. 

Det er ingen sammenheng mellom "vanskelig-å-fjerne-maling" og farlighet.  Du kan jo spørre om malingen er ok, hvilket det skulle forbause meg om den ikke var. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Treningsjunkie1 skrev:

Jeg synes ikke du overreagerer. Dette med ansiktsmaling kan gi enkelte barn alvorlige allergiske reaksjoner. Dere som foreldre burde være informert før bhg gjør slikt. Og om malingen må skrubbes av er det ikke regnet på barnehud!

Takk, det er det jeg også tenker! Det er ikke normalt at det må skrubbes av! Aldri opplevd det med noen annen ansiktsmaling før!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Zienna skrev:

Ja, jeg synes du overreagerer.  Hva gjør det at datteren din har grønnmalt hår og rester av ansiktsmaling i noen dager?  Alt forsvinner jo etter hvert, og helt unødvendig å skrubbe barnet. 

Det er ingen sammenheng mellom "vanskelig-å-fjerne-maling" og farlighet.  Du kan jo spørre om malingen er ok, hvilket det skulle forbause meg om den ikke var. 

Om du gjør litt research så ser du at barn kan få allergiske reaksjoner av ansiktsmaling. Jeg synes ikke det er greit at de bruker maling uten å spørre foreldrene først. Det er mitt barn, min avgjørelse. Og spesielt med tanke på at hun ofte kan reagere på enkelte ting. Min datter hadde rødflammete hud under ansiktsmalingen, det er ikke greit! Og det er ikke normalt at maling ikke går av med en gang. Jeg synes ikke noe om fargesprakende i håret eller andre steder når jeg ikke vet hva som er brukt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart hun var rødflammet når du skrubbet henne i en time. Min datter har blitt malt i barnehagen på karneval, og i flere bursdager. Jeg syns det er greit. Det gjør ikke noe at det sitter rester igjen. Det med håret har jeg ikke opplevd, mulig jeg hadde blitt sur da. Men kan du ikke si ifra på forhånd (før karneval)? Eller gjør de slikt når som helst? 

Anonymkode: b06dd...0b6

• Liker 27
Skrevet
3 minutter siden, Zienna skrev:

Her tar du feil. Enkelte barn kan få alvorlige allergiske reaksjoner av slik maling. Som dreven ansiktsmaler så har jeg sett flere tilfeller av dette, det er også rimelig ansvarsløst å male et barn uten å konferere med foreldrene først, nettopp med tanke på allergiske reaksjoner. Mange male produkter inneholder stoffer som man kan reagere på. Dette er svært få opplyst om. Jeg var en gang i et selskap der øynene til et barn hovnet så opp pga ansiktsmaling at de måtte kjøre han på sykehus. Slike ting skal man ikke ta lett på. Jeg setter heller ikke pris på at noen sprayer det lyse håret til min datter full av farge. I hvert fall uten å spørre meg først. Sånt tar lang tid å få ut igjen. Hadde satt lite pris på det rett foran en konfirmasjon o.l.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen har vel fått informasjon om at barnet ditt har veldig sensitiv hud vel?  Hvis ikke så overreagerer du. 

Anonymkode: b1762...69a

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du gjør litt research så ser du at barn kan få allergiske reaksjoner av ansiktsmaling. Jeg synes ikke det er greit at de bruker maling uten å spørre foreldrene først. Det er mitt barn, min avgjørelse. Og spesielt med tanke på at hun ofte kan reagere på enkelte ting. Min datter hadde rødflammete hud under ansiktsmalingen, det er ikke greit! Og det er ikke normalt at maling ikke går av med en gang. Jeg synes ikke noe om fargesprakende i håret eller andre steder når jeg ikke vet hva som er brukt. 

I mitt barnebarns barnehage bruker allergivennlig ansiktsmaling.  Sjekk om de bruker det.  Mitt barnebarn er grønn og lilla i 4 dager etterpå, men hva gjør vel det når hun synes det er kjempemorsomt :)

• Liker 17
Skrevet

Enig med at hvis det ikke kommer av er det ikke greit.  Men, brukte du kun såpe og vann?  Ellers prøvde du "sminkefjerner" krem/olje?  Skjønner du blir oppgitt, men om dette maling ikke gikk av med litt såp og vann er det ikke noe bra for huden. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig!  

Skrevet

Barnehagen har vel fått informasjon om at barnet ditt har veldig sensitiv hud vel?  Hvis ikke så overreagerer du. 

Anonymkode: b1762...69a

Barnet trenger ikke å ha sensitiv hud for å Kine reagere på stoffer i malingen, sånt burde de fleste forstå. Les dere litt opp. Det er faktisk et høyst aktuelt tema. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir av og til litt oppgitt over overbeskyttende foreldre som skal diktere hver detalj i barnas liv.

Men her må jeg si at jeg er helt enig med deg - ville ikke de ansatte klint inn sitt eget ansikt og hår med malingen, skal de ihvertfall holde den svært langt unna barn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Zienna skrev:

I mitt barnebarns barnehage bruker allergivennlig ansiktsmaling.  Sjekk om de bruker det.  Mitt barnebarn er grønn og lilla i 4 dager etterpå, men hva gjør vel det når hun synes det er kjempemorsomt :)

Synes ikke ansiktsmaling skal gjør huden fargede i flere dager heller. Bra for deg at du synes det er greit.  Men kanskje du kan vise litt empati for folk som synes det IKKE er greit. 

Anonymkode: 1ff56...1d6

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Treningsjunkie1 skrev:

Her tar du feil. Enkelte barn kan få alvorlige allergiske reaksjoner av slik maling. Som dreven ansiktsmaler så har jeg sett flere tilfeller av dette, det er også rimelig ansvarsløst å male et barn uten å konferere med foreldrene først, nettopp med tanke på allergiske reaksjoner. Mange male produkter inneholder stoffer som man kan reagere på. Dette er svært få opplyst om. Jeg var en gang i et selskap der øynene til et barn hovnet så opp pga ansiktsmaling at de måtte kjøre han på sykehus. Slike ting skal man ikke ta lett på. Jeg setter heller ikke pris på at noen sprayer det lyse håret til min datter full av farge. I hvert fall uten å spørre meg først. Sånt tar lang tid å få ut igjen. Hadde satt lite pris på det rett foran en konfirmasjon o.l.

Ok  Trodde de fleste barnehager brukte allergivennlig maling, men tar poenget. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Zienna skrev:

Enig med dette, jeg synes du overreagerer.

Barnet ditt reagerte nok mer på skrubbingen enn malingen. Hvis det skjer igjen, så forsøk og vaske ansiktet med matolje 😊

Anonymkode: cd892...d5c

• Liker 8
Skrevet

Hun har ikke sensitiv hud! Men hun kan reagere på ting og det har de fått beskjed om! Har også sagt til dem flere ganger før om du leser HI at jeg setter lite pris på denne malinga nettopp fordi den er umulig å få av. Før har det ikke vært så mye, men i dag var det i hele ansiktet, og det var omtrent umulig å få av, under var huden rødflammete. Mistenker at de har glemt solkremen ettersom de har malt henne. Synes du virkelig det er holdbart for en fireåring? Min datter syntes dette var smertefullt. Mulig du ikke bryr deg om at barna dine har vondt.

Helt enig med deg! Her har de gått over streken! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...