Gå til innhold

Samboer med til gynekolog?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at mange menn som ser en fødsel fra andre steder enn hodeenden sliter med sexlivet etterpå? Tror du det er bedre p se en gynekolog grafse rundt med ul og spekulum? Neppe. Er man voksen nok til å ha sex og spiral er man voksen nok til å ta turen til gyn aleine.

Anonymkode: 26fd9...765

Men det er jo naturlig at mannen er i hodeenden under en GU da. Han skal jo ikke sitte der legen sitter. 

Anonymkode: 53345...9dd

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen prøvde i over 20 min, men fikk ikke tak i den og fant den heller ikke. Han hadde ikke UL så han kunne ikke se hvor den var heller. Så er redd gynekologen også blir å slite med og få den ut.. Skal iallefall aldri mer ha spiral! 

Ts

Anonymkode: 1b17b...c7b

Jeg fikk lov til å ha med samboeren min når jeg skulle sette inn spiral, så du får sikkert ha han med for å ta den ut. 

Liten beroligelse: Fastlegen min prøvde først å sette inn spiralen min, klundret litt og brukte lang tid på undersøkelsen så det gjorde veeldig vondt. Ble sendt til gynekolog så jeg kunne få bedøvelse. Han gjorde alt helt sykt mye raskere og mer effektivt! Det der gjør de flere ganger i uka så de er proffe på det. De har dessuten UL så de kan se hva de gjør. Be om bedøvelse hvis du er veldig nervøs. Ikke ta sorgene på forskudd, det går nok fint :) 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at folk går til fastlegen sin for inngrep gynekologer skal utfører.  De er jo spesialister i dette området.  

Anonymkode: a0261...706

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke at folk går til fastlegen sin for inngrep gynekologer skal utfører.  De er jo spesialister i dette området.  

Av samme grunn som at man ikke går til en øre nese hals spesialist for å behandle en enkel halsbetennelse. Fastleger gjør det hele tiden og klarer det helt fint selv om alt er etter boka, noe det vanligvis er.

Anonymkode: 29fdd...b9e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok ikke tatt han med på det der, nei. Men det skal sies at jeg tok med samboeren min til gynekologen da jeg skulle ha oppfølgingssamtale etter operasjon. Men han slapp å se på når gynekologen sjekket tilstanden innvendig :fnise:

Anonymkode: 70fcd...145

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nok ikke tatt han med på det der, nei. Men det skal sies at jeg tok med samboeren min til gynekologen da jeg skulle ha oppfølgingssamtale etter operasjon. Men han slapp å se på når gynekologen sjekket tilstanden innvendig :fnise:

Anonymkode: 70fcd...145

Nå har jo typen tilbud seg, og som det er sagt tidligere han kommer til å sitte ved siden av ts og holde hendene hennes

Ergo ikke tiitet inn skrittet.. Dont see tha problem!

Anonymkode: f4f51...684

• Liker 2
Skrevet

Jeg fjerna min, og det gjorde ikke vondt. Jeg ville ikke hatt med samboer, det er virkelig ikke nødvendig. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke det var vondt å fjerne spiralen, kjente det faktisk ikke, men så var min falt ned 2 cm da. 

Anonymkode: 9f42b...491

Skrevet

Min var vond å fjerne også hos gynekolog.... 

AnonymBruker
Skrevet

Ser heller ikke problemet at mannen er med å støtter henne, når hun ønsker det. Hva som er nødvendig er vel opp til den enkelte å definere. Når han står oppe ved hode enden ser jeg ikke problemet i det hele tatt.

Anonymkode: 356ea...d43

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde alle tenkt slik hadde vi ikke trengt allmennleger. Mange av de er dessuten også spesialister, spesialister i allmennmedisin. 

Det er egentlig ikke lov å be om offentlig gynekolog for det fastlegen kan utføre, fordi det er dyrere og tar ressurser fra de som trenger det mer. Så spiral skal egentlig inn hos fastlegen. Mange fastleger sender gjerne henvisning om man ber om det, men i utgangspunktet så bør man benytte fastlegen til det er de ment for, nettopp slike tilfeller. 

Anonymkode: f4b45...1ba

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hadde alle tenkt slik hadde vi ikke trengt allmennleger. Mange av de er dessuten også spesialister, spesialister i allmennmedisin. 

Det er egentlig ikke lov å be om offentlig gynekolog for det fastlegen kan utføre, fordi det er dyrere og tar ressurser fra de som trenger det mer. Så spiral skal egentlig inn hos fastlegen. Mange fastleger sender gjerne henvisning om man ber om det, men i utgangspunktet så bør man benytte fastlegen til det er de ment for, nettopp slike tilfeller. 

Dummeste jeg har hørt!

AnonymBruker
Skrevet

Nei, faen heller. Visse ting gjør man alene :P

Anonymkode: d95f6...b2f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt med meg mannen min når jeg har vært igjennom egguttak og innsetting ved IVF og gu under svangerskapet når vi trodde noe var galt. Den siste gangen ble det litt kleint for jeg ble liggende en stund med bena i været, tror det var verst for han egentlig. Men vanlig gu ville jeg ikke ha hatt han med på, men hvis han er en støtte for deg og det er greit for begge så er det jo bare fint.

Anonymkode: e49c4...e55

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det lov! Det er opp til hver enkelt fastlege om de vil henvise eller ikke for slike ting. Og innsetting av spiral er det ikke alle fastleger som er flinke til, eller som faktisk gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det lov! Det er opp til hver enkelt fastlege om de vil henvise eller ikke for slike ting. Og innsetting av spiral er det ikke alle fastleger som er flinke til, eller som faktisk gjør det. 

Min lege gjør ikke det.

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er man voksen nok til å ha sex og spiral er man voksen nok til å ta turen til gyn aleine.

Anonymkode: 26fd9...765

Så utrolig blærete og lite sympatisk sagt! Det er mye man er redd for og gruer seg til, uansett hvor voksen man er. Det som er easy peasy for en person er helt forferdelig for en annen. Noen synes det er helt uhørt å ta med mannen til gynekologen mens andre synes det føles trygt. Dersom TS ønsker å ha med mannen inn tviler jeg på at gynekologen sier nei til det. Det er fullt lovlig å ha en person med inn. Han skal jo ikke sitte og kikke oppi livmorhalsen sammen med gynekologen heller.
Når det er sagt tror jeg nok det blir en kort tur inn på gu. Spiralen er nok ute på null komma niks :)

Anonymkode: 599b8...fdd

• Liker 2
Skrevet

Oi. så negative folk er. Klart du kan det! Jeg hadde selv med venninne :) Viste seg at jeg hadde skeiv livmor, så gjorde vondere enn normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Fastlegen min holdt på lenge og prøvde å få den ut uten å lykkes. Det var ikke særlig godt. Gynekologen fikk den ut uten at jeg merket det. overstått på ett halvminutt.  

Ta med deg samboer om du vil, det er det du og han som bestemmer.

Anonymkode: 4c35a...37d

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt off topic.. Men hvorfor er det så ille for noen at kjæresten blir med til gynekologen?
Hallo i luken.. De penetrerer oss med penisen, mange gjør oralsex på en, for ikke å snakke om fødsel.
Og når det er snakk om å være med til gynekologen så er det "Hell to the no"?
Kan noen forklare logikken i det? Jeg hadde vært sjeleglad om kjæresten min ble med, jeg.
Hadde til og med meg moren min da jeg skulle ta noen utvidete prøver, selv om hun satt i et annet rom,
men bare det å ha henne der hjalp ekstremt.

Anonymkode: 02d4d...b22

Det er ikke det at det er ille, og det handler ikke om at det er flaut på grunn av f. eks underlivet mitt; sier seg selv at han har sett alt det før.
Jeg bare føler meg generelt mest komfortabel med å dra til lege, gynekolog, o.l., alene; selv om jeg ikke har noe problem med å forstå at noen ønsker støtte enten i form av at kjæresten er med inn eller venter utenfor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...