Gå til innhold

Utrolig mange stygge blikk med kort skjørt?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Visste ikke om dette går under klær og mote eller her, men prøver det sånn. 

Jeg gikk ute med skjørt i går, ganske kort, stoppet bittelitt over midten av låret, men langt i fra sånn at man ser rumpa selv om jeg bøyer meg litt. Med sorte strømpebukser til. Var hjemme på påskeferie, i min lille by, ikke en bygd, men liten by. Merket at jeg fikk utrolig mange stygge blikk! Og at de så ned på bena mine så regnet med at det var "problemet". Er dette vanlig i småbyer? Jeg har ikke lagt noe særlig merke til det før, bor til vanlig i storby, og der er det i hvert fall lite til det. 

Det var helst kvinner som ga stygge blikk. La spesielt merke til en utenlandsk dame med hijab som stirret lenge, men også norske damer. Er det virkelig så støtende å gå med kort skjørt eller kjole?

jeg hadde ikke utringet topp eller noe, så gikk ikke vulgært kledd. Hadde en litt tykk genser og skjerf over. Kroppen min er ok fin, slank men ikke noe fabelaktig, så kan ikke tenke meg det var sjalusi, er ikke sånn at jeg ikke kan gå i det heller så var jo ikke forakt for at det ekkelt heller. Er 21 så føler ikke jeg er for gammel til å gå i slikt heller?

noen som har erfart det samme eller som forstår hvorfor folk ser stygt på?

Anonymkode: 8fec6...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan du vite at alle blikkene var stygge, ts?

Anonymkode: 237aa...a34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar. Håper du får det bedre etterhvert. Vondt å bli stirret på.  :hug:

 

:hoho:

Anonymkode: 8f92f...5cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ofte selv i skjørt i den lengden du beskriver. Gjør meg ingenting..!
Men! Kan tenke meg et par grunner til å "stirre"? Kanskje det er kaldt ute (og vi med skjørt har strømpebukse på men det er jo litt kaldt fordeom), og andre syns vi er galne. Noen tenker nok at skjørtet er for kort (gjerne de 40+ 50+ damene, jeg er selv midten av 20-årene). Og kan og tenke meg at det er en del som "skulle ønske de kunne rocke et stramt kort skjørt" (hvordan kan man si det uten å bli blærete vet ikke jeg! :P ). Jeg er slank og trener mye styrke og liker derfor å gå i stramme klær, jeg føler meg vel og liker at jeg har resultater. Skjørt er intet unntak - og det ser jo uforskamma bra ut også.

Nei, fortsett å gå i skjørt du! Rock it!

Anonymkode: 923f9...1a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen

Det hørtes da veldig stusslig ut. Jeg går nesten alltid i korte skjørt med strømpebukse under (ikke om sommeren, da kler jeg mer på meg siden jeg ikke kan vise så mye bar hud) og har aldri opplevd dette. Forresten er jeg 34, så du mener nok jeg er altfor gammel for slikt. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart egentlig...

Det er mer akseptert å vise utrigning (såpass stor at brystene nesten faller ut), men ikke lår. Du skal helst ikke ha skjørt og går du med skjørt skal det være litt oppfor knærne. Kortere enn det, så blir det sett på som vulgært og tacky.

Jeg var i Sør Korea og der var det motsatt (I de større byene iallefall). Der kunne jentene sprade rundt i mini skjørt eller kort shorts...Men utringning det kan de ikke ha..(eller de kan jo det) men det blir sett på som vulgært og tacky og du bør helst unngå det. Men vise lange vakre ben, det er helt ok.

Det er jo en kultur forskjell, skal ikke se bort ifra at vesten har ett annet syn på hva som er ok.
Men det vises heller i mindre byer, da større byer er mer åpen mot nye moter og er flerkulturelt :) 

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye idag på hva folk går med...Så klart jeg kan stoppe opp og se på en person, ett rask blikk, ikke så lenge at det blir tatt for stirring, men da er det en person som skiller seg ut og jeg tenker "Wow, den personen bryr seg ikke hva andre tenker, den personen er kul!" Og jeg har faktisk stoppet en random person på gata som skiller seg ut fra resten ved å si at jeg digger den klesstilen..Og da se at personen lyser opp og sier "Wow, takk, det er det fineste noen noengang har sagt til meg"*tvinge en klem på meg* Men det her ble veldig OT, beklager :fnise: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ofte selv i skjørt i den lengden du beskriver. Gjør meg ingenting..!
Men! Kan tenke meg et par grunner til å "stirre"? Kanskje det er kaldt ute (og vi med skjørt har strømpebukse på men det er jo litt kaldt fordeom), og andre syns vi er galne. Noen tenker nok at skjørtet er for kort (gjerne de 40+ 50+ damene, jeg er selv midten av 20-årene). Og kan og tenke meg at det er en del som "skulle ønske de kunne rocke et stramt kort skjørt" (hvordan kan man si det uten å bli blærete vet ikke jeg! :P ). Jeg er slank og trener mye styrke og liker derfor å gå i stramme klær, jeg føler meg vel og liker at jeg har resultater. Skjørt er intet unntak - og det ser jo uforskamma bra ut også.

Nei, fortsett å gå i skjørt du! Rock it!

Anonymkode: 923f9...1a4

Ja, du har vel noen poeng. Dette var jo småby, og de var nå i den alderen der ja. Men følte faktisk at noen så med avsky også. Jeg hadde virkelig ikke kledd meg noe provoserende. 

5 minutter siden, Lady Mondegreen skrev:

Det hørtes da veldig stusslig ut. Jeg går nesten alltid i korte skjørt med strømpebukse under (ikke om sommeren, da kler jeg mer på meg siden jeg ikke kan vise så mye bar hud) og har aldri opplevd dette. Forresten er jeg 34, så du mener nok jeg er altfor gammel for slikt. :P 

Opplever det aldri i storbyer heldigvis. Synes jo ikke at man blir for gammel til det sånn egentlig, men at det er en generell oppfatning. Jeg husker jeg så ditt bilde i bildetråden og trodde du var 24 forresten, så tror du hadde sluppet unna med det fra de som setter aldersgrense på plagg uansett. 

2 minutter siden, Chibi skrev:

Det er så rart egentlig...

Det er mer akseptert å vise utrigning (såpass stor at brystene nesten faller ut), men ikke lår. Du skal helst ikke ha skjørt og går du med skjørt skal det være litt oppfor knærne. Kortere enn det, så blir det sett på som vulgært og tacky.

Jeg var i Sør Korea og der var det motsatt (I de større byene iallefall). Der kunne jentene sprade rundt i mini skjørt eller kort shorts...Men utringning det kan de ikke ha..(eller de kan jo det) men det blir sett på som vulgært og tacky og du bør helst unngå det. Men vise lange vakre ben, det er helt ok.

Det er jo en kultur forskjell, skal ikke se bort ifra at vesten har ett annet syn på hva som er ok.
Men det vises heller i mindre byer, da større byer er mer åpen mot nye moter og er flerkulturelt :) 

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye idag på hva folk går med...Så klart jeg kan stoppe opp og se på en person, ett rask blikk, ikke så lenge at det blir tatt for stirring, men da er det en person som skiller seg ut og jeg tenker "Wow, den personen bryr seg ikke hva andre tenker, den personen er kul!" Og jeg har faktisk stoppet en random person på gata som skiller seg ut fra resten ved å si at jeg digger den klesstilen..Og da se at personen lyser opp og sier "Wow, takk, det er det fineste noen noengang har sagt til meg"*tvinge en klem på meg* Men det her ble veldig OT, beklager :fnise: 

Ja, det er veldig sant! Skjønner ikke hvorfor lår er så ille for noen. Jeg synes ikke jeg er så fin med utringning så jeg burde kanskje ta turen til Sør Korea selv :biggrin:

Ja, at folk kikker litt er forståelig og hyggelig, for alle vil jeg tro, men skjønner ikke hvorfor noen må bry seg om hva andre har på seg, så lenge man ikke blotter seg. 

 

ts

Anonymkode: 8fec6...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De så nok bare på deg fordi de kanskje mente at det var for kaldt til å gå i så kort skjørt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Visste ikke om dette går under klær og mote eller her, men prøver det sånn. 

Jeg gikk ute med skjørt i går, ganske kort, stoppet bittelitt over midten av låret, men langt i fra sånn at man ser rumpa selv om jeg bøyer meg litt. Med sorte strømpebukser til. Var hjemme på påskeferie, i min lille by, ikke en bygd, men liten by. Merket at jeg fikk utrolig mange stygge blikk! Og at de så ned på bena mine så regnet med at det var "problemet". Er dette vanlig i småbyer? Jeg har ikke lagt noe særlig merke til det før, bor til vanlig i storby, og der er det i hvert fall lite til det. 

Det var helst kvinner som ga stygge blikk. La spesielt merke til en utenlandsk dame med hijab som stirret lenge, men også norske damer. Er det virkelig så støtende å gå med kort skjørt eller kjole?

jeg hadde ikke utringet topp eller noe, så gikk ikke vulgært kledd. Hadde en litt tykk genser og skjerf over. Kroppen min er ok fin, slank men ikke noe fabelaktig, så kan ikke tenke meg det var sjalusi, er ikke sånn at jeg ikke kan gå i det heller så var jo ikke forakt for at det ekkelt heller. Er 21 så føler ikke jeg er for gammel til å gå i slikt heller?

noen som har erfart det samme eller som forstår hvorfor folk ser stygt på?

Anonymkode: 8fec6...1f6

Er du transe? Det forklarer jo i så fall kanskje hvorfor de stirrer litt. Har selv gått i korte skjørt bestandig og opplever ikke det du gjør. 

Anonymkode: f15a9...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som automatisk ser en og to ganger på jenter som går med skjørt på denne årstiden - fordi det ser så himla kaldt ut. Det bare skjer av seg selv. Jeg stirrer ikke altså, men hvis jeg ser jenter i relativt korte skjørt og tynne strømpebukser så holder jeg automatisk blikket litt ekstra og tenker: guuuud det må være kaldt. Har overhodet ingenting med kroppsfasong eller stil å gjøre. Sannsynligvis er det et tegn på at jeg begynner å bli gammel :fnise:

Kanskje det er derfor du har fått blikk også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stirrer av og til på folk, men ikke fordi jeg synes de er vulgære eller noe. Av og til tenker jeg bare "shit, de så koselig ut", og så glemmer jeg meg litt ut. Andre ganger har jeg sett på andre jenter i skjørt og tenkt, shit, det så litt kaldt ut, men for meg personlig skal det VELDIG mye til for at jeg reagerer på andres bekledning da. 

Anonymkode: 6a757...976

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Jeg kan fort se på jenter med kort skjørt, mener ikke noe vondt med det, og sender vel ikke stygge blikk. Nå kan det fort se kaldt ut, andre ganger er det fordi det kanskje er fint/ikke fint, for kort eller lignende. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stirrer av og til på folk, men ikke fordi jeg synes de er vulgære eller noe. Av og til tenker jeg bare "shit, de så koselig ut", og så glemmer jeg meg litt ut. Andre ganger har jeg sett på andre jenter i skjørt og tenkt, shit, det så litt kaldt ut, men for meg personlig skal det VELDIG mye til for at jeg reagerer på andres bekledning da. 

Anonymkode: 6a757...976

Jeg tar meg også i å gjøre det. Hvis noen har veldig fin stil eller skiller seg ut positivt så ser jeg gjerne litt ekstra og tenker "fy søren, det kledde hun" eller "ååå, sånn jakke/sko/etc kunne jeg tenkt meg"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cheshirecat

Ingen skal få stygge blikk på grunnlag av det de har på seg. Alikevel på jeg innrømme at menn med så korte shorts på treningsstudio at pungen nesten henger ut, eller damer med så korte skjørt at når de bøyer seg ser man trusa - er som en togulykke for øynene; man vil ikke stirre men klarer ikke se vekk.... 

Endret av cheshirecat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 37, og veier 5 kg ekstra. Og jeg bruker og korte skjørt og kjoler. Sånn ca midt på låret, så har jeg svart strømpebukse under. Så føler overhodet ikke det er vulgært. Jeg er kort, så kler derfor best korte skjørt og kjoler. Men jeg opplever ikke å få stygge blikk. Bor i en litt større by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre utrolig mange dømmende mennesker der ute. Særlig på bygda har jeg merket. Synd at folk ikke skal få ha på seg det de selv ønsker uten å motta dømmende blikk eller kommentarer. Tror det mer mer aksept for det i byene, fordi der finnes det så mange ulike mennesker, mens det gjerne blir mye av det samme i de mindre byene. Alle kjenner alle og da florerer sladderen og baksnakkingen. I Oslo for eksempel er ser man så mye rart/annerledes hele tiden at man reagerer ikke på det etterhvert(nesten ihvertfall). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du transe? Det forklarer jo i så fall kanskje hvorfor de stirrer litt. Har selv gått i korte skjørt bestandig og opplever ikke det du gjør. 

Anonymkode: f15a9...f8d

Nei, det ville jo vært en ganske relevant detalj å dele i hi :)

1 time siden, Nana skrev:

Jeg er en av de som automatisk ser en og to ganger på jenter som går med skjørt på denne årstiden - fordi det ser så himla kaldt ut. Det bare skjer av seg selv. Jeg stirrer ikke altså, men hvis jeg ser jenter i relativt korte skjørt og tynne strømpebukser så holder jeg automatisk blikket litt ekstra og tenker: guuuud det må være kaldt. Har overhodet ingenting med kroppsfasong eller stil å gjøre. Sannsynligvis er det et tegn på at jeg begynner å bli gammel :fnise:

Kanskje det er derfor du har fått blikk også?

Jeg legger jo egentlig veldig lite oppmerksom på sånt og sikkert mange som kan kikke sånn som det uten at jeg legger merke til det en gang. Kanskje derfor jeg reagerer mer på det nå, men det var faktisk noen som direkte skulte altså. Vanlig småkikking eller moderat stirring tenker jeg ikke er negativt.

1 time siden, momo skrev:

Jeg er 37, og veier 5 kg ekstra. Og jeg bruker og korte skjørt og kjoler. Sånn ca midt på låret, så har jeg svart strømpebukse under. Så føler overhodet ikke det er vulgært. Jeg er kort, så kler derfor best korte skjørt og kjoler. Men jeg opplever ikke å få stygge blikk. Bor i en litt større by.

Ja, jeg har litt korte ben, uten å være lav egentlig, derfor jeg må gå med litt korte skjørt eller så får jeg så "stumpete" ben.  

Anonymkode: 8fec6...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, urenluren skrev:

Det er dessverre utrolig mange dømmende mennesker der ute. Særlig på bygda har jeg merket. Synd at folk ikke skal få ha på seg det de selv ønsker uten å motta dømmende blikk eller kommentarer. Tror det mer mer aksept for det i byene, fordi der finnes det så mange ulike mennesker, mens det gjerne blir mye av det samme i de mindre byene. Alle kjenner alle og da florerer sladderen og baksnakkingen. I Oslo for eksempel er ser man så mye rart/annerledes hele tiden at man reagerer ikke på det etterhvert(nesten ihvertfall). 

Ja, det er veldig synd at man fremdeles dømmer andre for klærne. Spesielt når man ikle en gang kler ser noe provoserende, annet enn å ha et litt kort skjørt som ikke viser noe den ikke burde vise. Får gå med bukse resten av ferien her :ler:

Anonymkode: 8fec6...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Visste ikke om dette går under klær og mote eller her, men prøver det sånn. 

Jeg gikk ute med skjørt i går, ganske kort, stoppet bittelitt over midten av låret, men langt i fra sånn at man ser rumpa selv om jeg bøyer meg litt. Med sorte strømpebukser til. Var hjemme på påskeferie, i min lille by, ikke en bygd, men liten by. Merket at jeg fikk utrolig mange stygge blikk! Og at de så ned på bena mine så regnet med at det var "problemet". Er dette vanlig i småbyer? Jeg har ikke lagt noe særlig merke til det før, bor til vanlig i storby, og der er det i hvert fall lite til det. 

Det var helst kvinner som ga stygge blikk. La spesielt merke til en utenlandsk dame med hijab som stirret lenge, men også norske damer. Er det virkelig så støtende å gå med kort skjørt eller kjole?

jeg hadde ikke utringet topp eller noe, så gikk ikke vulgært kledd. Hadde en litt tykk genser og skjerf over. Kroppen min er ok fin, slank men ikke noe fabelaktig, så kan ikke tenke meg det var sjalusi, er ikke sånn at jeg ikke kan gå i det heller så var jo ikke forakt for at det ekkelt heller. Er 21 så føler ikke jeg er for gammel til å gå i slikt heller?

noen som har erfart det samme eller som forstår hvorfor folk ser stygt på?

Anonymkode: 8fec6...1f6

ja jeg har erfart det. bare hev deg over det. jeg har venninner som bruker sykkelshorts under skjørtet i tilfellet de prøver å dra det opp, men det er som regel litt eldre damer som er såpass fordomsfulle. 

jeg syntes aldri sånt er direkte støende så lenge den går til knærne. herregud for en gammeldags tenking. kanskje de glaner av en helt annen grunn, eller stirrer løst rundt i lufta. eller at de ikke likte deg? kanskje det er derfor de stirrer?

 

Jeg aner egentlig ikke og sitter her og synser litt nå. Det virker strengt talt ikke som mennesker som er sånn overengasjert når det angår andre menneskers liv generelt sett, ei heller andres lykke så mtp denne tråden (som overhode ikke har noe med dette å gjøre, I guess) så tviler jeg på at det har noe med det du skrev å gjøre. De bare digger ikke folk, sånn generelt sett. Har du brutt reglementet deres? Du vet - det reglementet som ikke er lov når ting er ulovlig og omvendt? I såfall så kan jeg spotte ut problemet ved det. 

Jeg tror ikke det har noen med små byer å gjøre heller, men å gå rundt sånn i en drabantby er sikkert ikke bra i følge reglementet. da anbefaler jeg noe sånt. gjerne en litt lengre en, i hvit med litt coolt gull og sånn på. :)

Anonymkode: aff15...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...