Gå til innhold

Jeg tør virkelig ikke søke jobb :-( hjelp..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, dere!

Har prøvd i en måned nå å manne meg opp til å søke på en jobb blant byens sykehjem, først et spesifikt et. Men jeg har så skrekk for dette. Går sykepleien så vil jo gjerne ha mer erfaring. Har sendt inn søknad via kommunen men dette tar jo årevis å få svar på, jeg vil jobbe nå og så mye som mulig! Har prøvd å ringe, men ingen tok telefonen. Har også prøvd å gå innom men snudde da en av avdelingssykepleierne ikke var tilstede. Tenkte å spørre via mail om det passet at jeg kom innom, men er redd de skal si at jeg må vente til søknaden er behandlet ferdig eller at de ikke trenger flere folk nå.. Ååh skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig, alle de andre i klassen min fikk jobb etter en enkel telefon :-( Har dere noen råd? Virker vel veldig tiltaksløs, men stortrives med de eldre og det er et veldig givende arbeid, derfor vil jeg gjerne komme igang! Nå er det jo påske da, skulle jo gjerne jobbet nå men :-/

Anonymkode: 1e46d...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring sykehjemmet nå med en gang, og presenter deg som sykepleierstudent og spør om de trenger ekstravakt. Prøv å virke selvsikker, så fremstår du sånn. På min jobb ville du kommet inn på samtale i løpet av noen få dager.

Anonymkode: a7c41...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ring sykehjemmet nå med en gang, og presenter deg som sykepleierstudent og spør om de trenger ekstravakt. Prøv å virke selvsikker, så fremstår du sånn. På min jobb ville du kommet inn på samtale i løpet av noen få dager.

Anonymkode: a7c41...4bf

Så denne for sent :-( Får prøve å ringe på mandag, og håpe avdelingssykepleier er på vakt.. Tusen takk for svar<3

Anonymkode: 1e46d...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manne deg opp sier du? Du har jo både sendt søknad, mail, ringt og dukket opp personlig - alt helt korrekt! Ring på mandag igjen, gjerne et par ganger om det ikke svarer. De pleier å ringe tilbake. Jeg fikk selv arbeid på eldrehjem og hjemmehjelp bare ved å ringe og si jeg var arbeidsledig og lurte på om de trengte hjelp. Har jobbet minst 3 dager i uka siden det (halvannen måned siden) - de trenger _alltid_ folk, og sykepleierstudent er det flust med hele tiden der jeg er :) Lykke til! Du har jo ingenting å være nervøs for, da du gjør akkurat det som skal til for å få napp :D 

Anonymkode: 30319...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...