Gå til innhold

LÆRERE - SE HER!


Tingeliing

Anbefalte innlegg

Alle lærere - trives dere i jobben deres? Tjener dere bra? Evt hva tjener dere?  Utfordringer ved jobben? Hvilket trinn mener dere er "best" å jobbe på? Positive ting med jobben? Sitter dere ofte etter arbeidstid og i helger å jobber? 

Jeg er i en skikkelig tenkeboble om dagen mtp å skifte yrke! Har grublet på dette i flere år nå, og nå er det snart mulig å søke på studier! Har ikke HELT bestemt meg enda, og tenkte derfor å høre med flere hva dere mener om læreryrket!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trives svært godt i jobben min! Jobber på ungdomstrinnet og har to fag pluss kontaktlærerfunksjon. Tjener helt okei, ikke noe å bli rik av, og man får helt klart ikke betalt for alle timene en arbeider. Jeg jobber som regel fra kl. 7-17, også en-tre timer etter middagen. I Helgene tar jeg meg nesten alltid helt fri en av dagene, med mindre det er tentamenstid eller lignende. Og det er et hett tips hvis du skal jobbe som lærer: ta deg en av helgedagene helt fri, så du får litt avstand fra jobben og litt helgefølelse. Da kommer du til å gjøre en mye bedre jobb i uka, og du kommer til å trives og vare lenger i yrket.  Alle timene er så verdt det, verdens beste jobb! Du får veldig mye igjen for jobben som ikke kan måles i penger, og jeg liker spesielt godt ungdomsskolen, for det skjer så utrolig mye utvikling på tre år der for alle elever, og det er fantastisk å bli med elevene på den reisen.. I tillegg får man jo "betalt" for noe av denne overtiden ved tvungen avspasering om sommeren, som du sikkert vet, og det syns jo mange er ålreit! Anbefaler lærerjobben til alle som trives med barn og unge! 

Anonymkode: f9574...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som lærer i barneskolen i flere år, og jeg trivdes veldig godt med det faglige.