Gå til innhold

Har jeg egentlig litt draget på damene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg regner meg selv som ikke "god nok", er sterkt selvkritisk, og klarer ikke sjekke opp jenter. Problemet føles både å være personligheten og utseendet.

Likevel har jeg hatt litt sex, mot alle odds. "Hele" 2 jenter har tatt initiativet med meg, og fått meg til sengs. Den ene var en slags ONS, bare at vi kjente hverandre fra før. Den andre førte til et lengre forhold.

I tillegg ble jeg "fotfulgt" av en jente hver dag et år på ungdomsskolen, fordi hun likte meg. Umoden som jeg var, taklet jeg det skikkelig dårlig og holdt meg unna henne. Husker en av venninnene hennes ropte "Marie (hun het noe annet) vil suge pikken din" foran alle de andre i min klasse. Jeg ble skikkelig flau, men egentlig burde jeg være stolt og tatt sjansen. Angrer den dag i dag på at jeg ikke agerte annerledes.

Dette har fått meg til å tenke tanken om at hvis jeg ikke hadde hatt angst og problemer med selvbildet, kunne jeg kanskje hatt sjans på en del damer..? Jeg tenker at de færreste gutter får jenter oppi fanget, slik jeg har gjort. Jeg har aldri klart å gjøre en innsats for å få ei jente, men jeg har klart å smi mens jernet er varmt, det skal sies.

Anonymkode: 75540...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Holititten

Spesielt hvordan du langer ut om den dårlige selvtilliten din samtidig som du skryter og er selv stolt av å ha fått så "mange" jenter etter deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Holititten skrev:

Spesielt hvordan du langer ut om den dårlige selvtilliten din samtidig som du skryter og er selv stolt av å ha fått så "mange" jenter etter deg..

Har du hørt om å "snakke seg opp"? Si positive ting om seg selv, og velge å se ting fra en positiv side. At du prøver å dra meg ned igjen, er mer spesielt.

Anonymkode: 75540...b41

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om å "snakke seg opp"? Si positive ting om seg selv, og velge å se ting fra en positiv side. At du prøver å dra meg ned igjen, er mer spesielt.

Anonymkode: 75540...b41

Ja, det har jeg hørt om. Men måten du skriver det på er likevel veldig spesielt, og absolutt mer enn bare å "snakke seg opp". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menns problem med kvinner ligger som regel i selvfølelsen hans. "Inner game" som det heter på PUA- språket. En annen egenskap er mannens foretaksomhet.

Sjøltilliten vises gjerne på kroppsspråket, og det er grunnen til at kvinner kan "lukte seg fram til" en del indre kvaliteter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Holititten skrev:

Spesielt hvordan du langer ut om den dårlige selvtilliten din samtidig som du skryter og er selv stolt av å ha fått så "mange" jenter etter deg..

Jeg tror ikke det er så spesielt. Selv om man har et sånn noenlunde stabilisert selvbilde er det ikke gitt at man alltid føler det samme, og av og til kolliderer også selvbildet og selvfølelsen litt med faktiske forhold. Jeg føler meg for eksempel som verdens største taper sånn datingmessig, forventer alltid avvisning, tør aldri ta initiativet og både frykter og forventer å ende opp alene, men samtidig har jeg et lengre forhold bak meg, et over gjennomsnittlig antall sexpartnere og blir med ujevne mellomrom kontaktet av kvinner på nett. Den første halvdelen av den setningen kan fint oppfattes som nedrakking, og den andre som skryt, men ingen av dem er ment slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Om du er nærmere 30 virker du ganske lite populær. Men om du er rundt 20 skulle jeg tro du er normalt populær. Men hva er poenget med å bare stå der og se? Vil du ikke ha noe å si på de du blir sammen med?

Anonymkode: 81856...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Holititten skrev:

Ja, det har jeg hørt om. Men måten du skriver det på er likevel veldig spesielt, og absolutt mer enn bare å "snakke seg opp". 

Hvordan da?

Jeg skriver at jeg har dårlig selvtillit, og aldri klart å sjekke opp jenter. Likevel har jeg fått interesse fra jenter. Det eneste jeg gjør er å vinkle det positivt.

Anonymkode: 75540...b41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra vinkling! Mange menn har/kunne hatt mye mer draget enn de skjønner selv. Min mann, f eks, har alltid vært kjekk og fin og aldri skjønt at han har hatt draget. Husker at vi snakket om det for mange år siden, han fortalte om noen situasjoner der jeg helt klart skjønte at det var fordi dama var kin på han, uten at han hadde skjønt det selv. I mitt hode var han rett og slett stokk dum når det kom til det her med jenter, he-he! Men hadde han vært singel nå, i 40-årene, da hadde han nok fått en ny vår på damefronten, for nå er han ikke like dum lenger. Slett ikke smart på den fronten enda, men bedre.

Tenk positivt om deg selv! Da får du draget uansett! Ikke la folk rakke deg ned! Selvsagt har du draget! Du har latt deg selv blitt sjekket opp, det er bare øvelse til før DU kan sjekke opp! Og får du et nei, så prøver du igjen! Og igjen! Det virker som det eneste du mangler er selvtilliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl

Du ser sikkert bra ut uten å vite det selv, og du har sikkert en bra og trygg personlighet. Noe som er et stort pluss i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎17‎.‎03‎.‎2016 at 7.28, Holititten skrev:

Ja, det har jeg hørt om. Men måten du skriver det på er likevel veldig spesielt, og absolutt mer enn bare å "snakke seg opp". 

Skjerp deg!

Det er ingenting underlig med å ha dårlig selvbilde og samtidig klare å se objektivt at andre liker en, og at det kanskje ikke er grunn til å tvile så på seg selv.

Anonymkode: 90a9b...2e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...