AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #1 Del Skrevet 15. mars 2016 Jeg visste vel at den ville komme til meg, men kjøper og jeg ble enige om at han skulle bet årsavgiften. Det ble skrevet på kontrakten. Hvordan gjør jeg det nå da? Kan jeg bare be han betale og hva hvis han ikke gjør det? Anonymkode: 311cb...955 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #2 Del Skrevet 15. mars 2016 Hvis han ikke betaler, så får du purring og inkasso mens han får en avskiltet bil Selvfølgelig kan du be an om det siden det er en avtale dere imellom. Anonymkode: 79948...d44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosaboble15 Skrevet 15. mars 2016 #3 Del Skrevet 15. mars 2016 Bare ta kontakt og be kjøper betale. Jeg kjøpte også bil i januar, og jeg har vært inne på Skatteetatens nettsider og funnet kidnummeret for årsavgiften på bilen min der. Det er ganske vanlig å gjøre som bilkjøper i dag, tror jeg. Uansett er det bare å ta kontakt, en avtale er en avtale. Kanskje har han ordnet det på egenhånd, kanskje ordner han det nå som du minner ham på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #4 Del Skrevet 15. mars 2016 Da skal jeg kontakte kjøper i dag og oppgi kidnummeret. Det var ett firma som kjøpte bilen, men det var nok noe jalla-firma. Derfor er jeg en smule skeptisk til dette. Hadde jeg vært smart så hadde jeg jo bedt om de pengene ved salget. Anonymkode: 311cb...955 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 15. mars 2016 #5 Del Skrevet 15. mars 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste vel at den ville komme til meg, men kjøper og jeg ble enige om at han skulle bet årsavgiften. Det ble skrevet på kontrakten. Hvordan gjør jeg det nå da? Kan jeg bare be han betale og hva hvis han ikke gjør det? Anonymkode: 311cb...955 Det er korrekt at du får årsavgiften siden du solgte den i januar. Hadde du derimot solgt den i desember, og papirene vært i orden hadde kjøperen fått den. Men har dere en avtale på at kjøper skal betale årsavgiften, så sier du i fra og oppgir kidnr. Skjer det ikke noe, så begjærer du bilen avskiltet, for det fortsatt du som er rettmessige eier av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2016 #6 Del Skrevet 15. mars 2016 2 minutter siden, tdm900 skrev: Det er korrekt at du får årsavgiften siden du solgte den i januar. Hadde du derimot solgt den i desember, og papirene vært i orden hadde kjøperen fått den. Men har dere en avtale på at kjøper skal betale årsavgiften, så sier du i fra og oppgir kidnr. Skjer det ikke noe, så begjærer du bilen avskiltet, for det fortsatt du som er rettmessige eier av bilen. Takk for svar 😊 Han skal få en mld av meg i kveld, så krysser jeg fingrene på at han betaler Anonymkode: 311cb...955 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 18. mars 2016 #7 Del Skrevet 18. mars 2016 En god regel er : Ikke selg bruktbil i januar, februar og mars. Da slipper man slikt. Regel nr 2 er å ikke selge bilen til innvandrer-oppkjøpere, spesielt pakistanere. De lever av å svindle folk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2016 #8 Del Skrevet 18. mars 2016 Den 15. mars 2016 at 19.21, tdm900 skrev: Det er korrekt at du får årsavgiften siden du solgte den i januar. Hadde du derimot solgt den i desember, og papirene vært i orden hadde kjøperen fått den. Men har dere en avtale på at kjøper skal betale årsavgiften, så sier du i fra og oppgir kidnr. Skjer det ikke noe, så begjærer du bilen avskiltet, for det fortsatt du som er rettmessige eier av bilen. Hvis salgsmelding er skrevet og bilen omregistrert så er ikke ts rettmessig eier av bilen lenger. Det er jo den bilen er registrert på 1/1 inneværende år som står ansvarlig for årsavgiften, selv om den er solgt i ettertid og har en annen rettmessig eier. Gammel eier har ikke rett til å begjære bilen avskiltet pga manglende betalt årsavgift. Anonymkode: fcee4...1ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå