Gå til innhold

Tidligere arbeidsplass hindrer meg i å søke ny jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag ble jeg oppfordret til å sende en søknad til en bedrift jeg har jobbet i tidligere. Mens jeg nå skriver denne søknaden, kommer jeg på at på min tidligere arbeidsplass (har jobbet et annet sted etter bedriften jeg jobbet i først, men begge bedriftene er i samme bransje) står det i kontrakten at jeg ikke kan jobbe hos en konkurrent innen så og så lang tid. Jeg lurer på om noen har vært borti dette før? Hva betyr dette egentlig, og hvilke konsekvenser kan det få? Jeg vil ikke søke en jobb dersom dette ødelegger for meg.

Vet ikke om det er forståelig det jeg mente her. Jeg håper det, og håper på ærlige svar.

Anonymkode: a6b36...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr helt enkelt, som du selv skriver, at du ikke kan jobbe hos konkurrenten før karenstiden går ut.

Hva står det i din avtale?

Anonymkode: 26bec...aa6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som det blir sagt over her. Karenstid er forholdsvis vanlig i bransjer med stor konkurranse eller for ansatte med bedriftssensitiv informasjon. Ofte er det også avtalt hel eller delvis lønn under karenstiden. Så sjekk hva som står i kontrakten din.

Anonymkode: 7a3d9...5c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er som det blir sagt over her. Karenstid er forholdsvis vanlig i bransjer med stor konkurranse eller for ansatte med bedriftssensitiv informasjon. Ofte er det også avtalt hel eller delvis lønn under karenstiden. Så sjekk hva som står i kontrakten din.

Anonymkode: 7a3d9...5c0

Skal sjekke ut dette så fort jeg kommer meg hjem og får funnet frem kontrakten. Ingen lønn under karenstiden her i alle fall.. Hadde jo vært greit om det var det ettersom den type bedrift er det eneste jeg har erfaring fra. Dårlig lønn er en av årsakene til at jeg sluttet i den jobben.

Anonymkode: a6b36...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal sjekke ut dette så fort jeg kommer meg hjem og får funnet frem kontrakten. Ingen lønn under karenstiden her i alle fall.. Hadde jo vært greit om det var det ettersom den type bedrift er det eneste jeg har erfaring fra. Dårlig lønn er en av årsakene til at jeg sluttet i den jobben.

Anonymkode: a6b36...b89

Herlighet! Det ordnet seg, i kontrakten har jeg bare to måneder karens. Det er bare jeg som bekymrer meg unødvendig, tydeligvis :)

Anonymkode: a6b36...b89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...