AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #41 Skrevet 20. mars 2016 Den 16.3.2016 at 16.48, jippii skrev: Hvis du er lav selv så kan jeg ikke helt se problemet, er jo tross alt mye mer praktisk å ha en mann som er ca like høy som deg enn å ha en som er 30 cm høyere Mer praktisk da å ha en høy mann som kan tørke støv osv. Anonymkode: 95223...b05 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #42 Skrevet 20. mars 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Men med en gang vi begynner å diskutere vekt og at en del menn ikke vil date en dame på 80 kg og oppover, så er dette ikke greit. Da er dette fy fy... Må ærlig innrømme at jeg ikke ser sammenhengen her. Hvis ikke menn vil date en dame fordi hun veier for mye, kan hun vel bare begynne å besøke treningssenteret oftere og spise mindre usunn mat osv. For noen høres jeg kanskje brutal ut, men mennesker er ikke skapt for å være sofagriser uavhengig av hvilket kjønn man er. Det er klart har man en sykdom som gjør at man veier noe ekstra kg pga. medisiner er det noe annet, men dette gjelder et svært få mennesker. Det samme gjelder om man er gravid. Anonymkode: a80f7...777 Jeg synes det er helt greit at noen menn ikke vil ha en dame over 80, og det tror jeg veldig mange andre kvinner også har forståelse for. Vi er tross alt mange som er under 80 kg. Anonymkode: e960c...fe1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #43 Skrevet 20. mars 2016 10 timer siden, Lee Jones skrev: Det er så mange dustete svar her at jeg blir skremt. Det er mange fustrerte her som tydeligvis får det bedre med seg selv av å skrive nedlatende om lave menn. Ja, stakkars menn... skal de som er så uheldige å være under 180 ende opp som enslige ungkarer som ingen vil ha da? Broren min e 173 og godt gift. Jeg kjenner mange lave menn, med koner.... Det er det indre som teller, tipper dere som kun vil ha høye menn er jenter i 20 års alderen... vil bare ha muskelmenn på over 180 med vaskebrett......... Så kommer jo 40 års alderen hvor mange menn begynner å få måne... uff, vi vil jo ikke ha en med måne, vil vi vel? Nei, dere er så overflatiske! Tror dere at dere er så perfekte selv eller? Og hvorfor er det ok at dama er lav, mens mannen må være høy? Jeg kjenner par der dama er den høye i forholdet... Hvorfor skal det se "dummere" ut enn hvis mannen er høyest? En dame jeg kjenner var sammen med en som var omtrent en halvmeter høyere, det så ut som han gikk tur med dattera si! Nei, høyden har ikke noe å si! Skam dere. Anonymkode: 7e828...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #44 Skrevet 20. mars 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er helt greit at noen menn ikke vil ha en dame over 80, og det tror jeg veldig mange andre kvinner også har forståelse for. Vi er tross alt mange som er under 80 kg. Anonymkode: e960c...fe1 Og jeg kjenner mange menn som er sammen med damer som veier godt over 80 kg :D Og mange kvinner som er sammen med menn på over 80 kg.... Det er verken vekt eller høyde som skal telle. og er man "stygg" , men har riktig høyde og vekt... så hjelper ikke det heller. Det indre som teller, men det ytre som selger... synd, for skjønnhet står for fall. og de fleste av oss "krymper" faktisk når vi blir eldre :D Modellen vi giftes oss med i 20 årene, ser ut som en gammel sullik på gamlehjemmet.... men pga det indre, så er kjærligheten like sterk. HVa hjalp det om han var en overflatisk drittsekk som var pen, vi ender alle i graven til slutt, rynkete, skallede, gråhårede.... men den indre skjønnheten, den vil vi huskes for - for alltid. (eller minnes om en drittsekk som ingen likte... men som var veldig pen da - den gang for hundre år siden). Anonymkode: 7e828...9eb
Gjest Vinblomst Skrevet 20. mars 2016 #45 Skrevet 20. mars 2016 Lave jenter bør gi lave menn en sjanse. Gjør ikke vi det, gjør ingen det (må sies at jeg brydde meg mer når jeg var yngre). Har funnet meg en mann på 1.70, har ingen problemer med det
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #46 Skrevet 20. mars 2016 For å være helt ærlig tror jeg det er et vanskelig utgangspunkt, de aller fleste kvinner ser som regel etter menn som er minst like høye som seg selv, helst ennå høyere. Når man da er 161 så vil utvalget da begrenses en del (til laveste kvinnene), og det er for så vidt ikke noe galt i det, det er jo noen som greier å finne seg noen på tross av høyde likevel. Problemet er bare at også de laveste kvinnene er i målgruppen også for høyere menn da veldig mange menn gjerne dater kvinner som er langt lavere. Det er også flere kvinner som ser etter en mann som er vesentlig høyere enn seg selv. Anonymkode: cd74f...6fa
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #47 Skrevet 20. mars 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Og jeg kjenner mange menn som er sammen med damer som veier godt over 80 kg :D Og mange kvinner som er sammen med menn på over 80 kg.... Det er verken vekt eller høyde som skal telle. og er man "stygg" , men har riktig høyde og vekt... så hjelper ikke det heller. Det indre som teller, men det ytre som selger... synd, for skjønnhet står for fall. og de fleste av oss "krymper" faktisk når vi blir eldre :D Modellen vi giftes oss med i 20 årene, ser ut som en gammel sullik på gamlehjemmet.... men pga det indre, så er kjærligheten like sterk. HVa hjalp det om han var en overflatisk drittsekk som var pen, vi ender alle i graven til slutt, rynkete, skallede, gråhårede.... men den indre skjønnheten, den vil vi huskes for - for alltid. (eller minnes om en drittsekk som ingen likte... men som var veldig pen da - den gang for hundre år siden). Anonymkode: 7e828...9eb Greit å være idealistisk men erfaring viser jo at det i sin helhet teller likevel, enten man liker det eller ikke. Fysisk attraksjon har gjennom tidene vært en indikator på egnethet for parring for alle arter, også for mennesker. I tillegg får mennesker kulturelle impulser på hvordan en optimal mann og kvinne skal se ut, det er det en del som blir påvirket av selv om man ikke liker å tenke på at det skjer. Og den harde sannheten er at en mann på 161 har et vanskelig utgangspunkt på samme måte som en kvinne over 80 kilo. Men kvinnen kan i det minste gå ned i vekt, men en mann kan ikke endre egen høyde. Anonymkode: cd74f...6fa
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #48 Skrevet 20. mars 2016 Er denne fyren norsk? I så fall er han et unikum. Har aldri sett eller hørt om norske menn på 1.61 uten at det ligger en medisinsk forklaring bak. Det sier litt om hvor spesiell denne situasjonen er, og du bør derfor ikke være hard mot deg selv for å tvile. Anonymkode: cc965...bff
Zouk Skrevet 20. mars 2016 #49 Skrevet 20. mars 2016 Den 15.3.2016 at 14.02, AnonymBruker skrev: Må si jeg sliter litt med det. Er selv 163 😮 Litt lite mandig å være SÅ lav vel? Anonymkode: a2d72...717 Jeg hadde ikke datet en på 1.61, men jeg er 1.83 selv så at en såpass lav mann ville datet meg er ganske usannsynlig. Jeg har ellers ikke problemer med å være høyest i et forhold. Mer enn 20 cm høydeforskjell blir nok imidlertid i meste laget. Jeg var sammen med en på 1.70 i mange år, det fungerte fordi han ikke hadde noe problem med å være lavest. Generelt trives jeg best med menn som er lavere enn meg. Mange menn har imidlertid lite til overs for høyere damer. Har fått noen kommentarer fra menn jeg har likt godt som har gjort meg skikkelig lei meg. Men andres preferanser kan jeg ikke styre. Håper å treffe en passe lav mann jeg faller for, og som faller for meg
Tvist Skrevet 20. mars 2016 #50 Skrevet 20. mars 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Han er jo ikke øyensynlig lav da. Har han på seg sko og står sammen med en som er 180 cm uten sko er de nærmeste jevnhøye. Anonymkode: a80f7...777 Enig. Jeg foretrekker lavere menn. Men personligheten er viktigere enn høyden. 1
SunnivaOslo Skrevet 20. mars 2016 #51 Skrevet 20. mars 2016 Hallo. Jeg er 177 så en på 161 ville blitt i minste laget,men om han var feks 173 så ser jeg ikke problemet. Leser ofte at damer over 1.75 er "uaktuelle"pga vI liksom er så mandige,men legger meg ikke ned og dør av den grunn☺ 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #52 Skrevet 20. mars 2016 Jeg er 160 og vil helst ha en mann på minst 170 Anonymkode: f0b75...c24
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #53 Skrevet 20. mars 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Mer praktisk da å ha en høy mann som kan tørke støv osv. Anonymkode: 95223...b05 Tørke støv? Men, ser det er en del som mener at det kan jo ikke være noe problem når man er lav selv, men folk har sine preferanser uavhengig av hvordan de selv ser ut. Mine venninner som er rundt 1.70 går for menn på ca. den høyden, mens jeg som er adskillig lavere går for 1.84 +. Anonymkode: 14d3d...7cd
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2016 #54 Skrevet 20. mars 2016 Jeg er samme høyde, men har en ting for menn som er veldig (mye) høye(re enn meg) , gjerne menn over 2m 😍 Anonymkode: f3079...f48
Charmander Skrevet 20. mars 2016 #55 Skrevet 20. mars 2016 (endret) Jeg synes det er rart hvor lett kvinner kommer unna egentlig. Det virker som det er helt sosialt akseptert at dere ikke vurdererer menn som er lavere enn dere. Jeg skal ikke ta alle over en kam for dere er jo forskjellige, men for noen så er det uaktuelt om mannen er lavere. Typ "ferdig snakka". Jeg kan nå forstå det for jeg har også mine preferanser og en av de er at jeg ikke liker svarte jenter, eller asiatere overhodet. Har aldri ligget med en og kommer aldri til å gjøre det. For mange er dette plutselig rasistisk. Jeg forstår det bare ikke. Endret 20. mars 2016 av Charmander
Silfen Skrevet 21. mars 2016 #56 Skrevet 21. mars 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Er denne fyren norsk? I så fall er han et unikum. Har aldri sett eller hørt om norske menn på 1.61 uten at det ligger en medisinsk forklaring bak. Det sier litt om hvor spesiell denne situasjonen er, og du bør derfor ikke være hard mot deg selv for å tvile. Anonymkode: cc965...bff Haha, seriøst? Aldri hørt om norske, lave menn? Se deg litt rundt, det er faktisk en del av de. Har datet et par og personlighet veier definitivt opp for høyden. Og ingen av de påstår at høyden står i veien for dem, nettopp fordi de eier den. Tror enkelte andre har litt å lære der btw.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #57 Skrevet 21. mars 2016 1 time siden, Silfen skrev: Haha, seriøst? Aldri hørt om norske, lave menn? Se deg litt rundt, det er faktisk en del av de. Har datet et par og personlighet veier definitivt opp for høyden. Og ingen av de påstår at høyden står i veien for dem, nettopp fordi de eier den. Tror enkelte andre har litt å lære der btw. Nope. Normalintervallet for norkse menn er 167-189. 95% av alle norske menn har en høyde innenfor sette spennet. Da gjenstår 5%, halvparten av disse kan man anta er over 189 og halvparten er under 167. Altså er 2,5% av norske menn lavere enn 167. En menn på 161 er i nederste siktet av de 2,5% Altså er en norsk mann på 161 statistisk sett et svært sjelden syn. Og mange av de har faktisk en medisinsk forklaring på hvorfor høyden er så lav. Har de ingen medisisnk forklaring på sin lave høyde er de ennå sjeldnere. Så TS har all grunn til å reflektere over datens høyde, for den er ikke normal. Anonymkode: cc965...bff 1
Silfen Skrevet 21. mars 2016 #58 Skrevet 21. mars 2016 Selv om man faller utenfor skalaen så er det merkelig at folk mener det må være medisinsk. Selv om en referanseramme inneholder 95 prosent så betyr det ikke at de 5 prosentene er syke.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #59 Skrevet 21. mars 2016 Jeg synes ikke selve høyden er et problem, jeg har ingen preferanser på høyde. Samtidig er andre ting viktig for meg, jeg liker heller 10 kilo for mye enn en tynn spjæling, han må være en kraftplugg rett og slett (uavhengig av høyde). Jeg har til dags dato aldri blitt forelsket i en som er tynn, aner ikke helt hvorfor. Så hvis noen jenter sier at de må ha noen som er høyere enn seg selv så kan jeg forstå at de har sine preferanser. Det viktigste er at man liker personen man dater. Ikke vær flau fordi han er 161, tenk heller på om dette er en person DU faktisk kan leve med. Anonymkode: cb186...363
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2016 #60 Skrevet 21. mars 2016 Jeg er 179 cm, så jeg hadde vært mye høyere. Det måtte vært en mann litt uten om det vanlige for at jeg skulle blitt tiltrukket av en som hadde vært så mye mindre. Men, samme relative høydeforskjell hadde ikke plaget meg. Mann på 176 cm, null problem. Anonymkode: d8571...295
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå