Gå til innhold

Bestemor som "ammer" barnebarn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare høre deres syn på dette. Hun passet sønnen min. Å han gråt.han er 8 måneder. Å hun presterte, for å roe han å "amme" han. Hun har selvfølgelig ikke melk men brukte puppen  sin som smokk. 

Anonymkode: 756a7...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du ikke liker det saa si det til henne, gi henne en smokk hun kan bruke neste gang. ikke noe a lage drama over.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil bare høre deres syn på dette. Hun passet sønnen min. Å han gråt.han er 8 måneder. Å hun presterte, for å roe han å "amme" han. Hun har selvfølgelig ikke melk men brukte puppen  sin som smokk. 

Så lenge det virket tenker jeg at det er helt supert! 

Anonymkode: 6c5a2...dd8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig i andre kulturer og var vanlig i Norge før. Hadde nok reagert om mor/svigermor hadde gjort det med mitt barn, men det er følelser og ikke logikk som snakker.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg som er ts. 

Selv om dette skjedde for ca 5 år siden, så er det sant. Jeg følte nesten som om kjæresten min skulle ha vært utro,  kanskje høres det rart ut. Men jeg syntes dette var helt uakseptabelt. Men min mor er uenig. Helt uenig! Hun har et helt annet syn på kropp og seksualitet enn meg. Kanskje det har noe med saken å gjøre iom at hun fikk seg til gjøre dette.? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er fra en annen kultur e dette kanskje normalt?
Da jeg selv nettopp hadde vært mor, så føltes det egentlig normalt å roe ned et barn med puppen, selv om jeg aldri gjorde det da... 

Men instinkt er instinkt, det er jo sånn i dyreverdenen. 

Anonymkode: bd744...fbb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dette å krysse en stor intimgrense! Sånt gjør man ikke! Man ammer ikke andres babyer, og hvertfall ikke for å roe det ned.. En  8mnd gammel baby kan fint roes på andre måter!

Anonymkode: c9993...623

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnifiq
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg som er ts. 

Selv om dette skjedde for ca 5 år siden, så er det sant. Jeg følte nesten som om kjæresten min skulle ha vært utro,  kanskje høres det rart ut. Men jeg syntes dette var helt uakseptabelt. Men min mor er uenig. Helt uenig! Hun har et helt annet syn på kropp og seksualitet enn meg. Kanskje det har noe med saken å gjøre iom at hun fikk seg til gjøre dette.? 

Jeg er enig i at dette er å tråkke over noen grenser, men at du ikke har glemt det etter fem år... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg er dette å krysse en stor intimgrense! Sånt gjør man ikke! Man ammer ikke andres babyer, og hvertfall ikke for å roe det ned.. En  8mnd gammel baby kan fint roes på andre måter!

Anonymkode: c9993...623

For noen år siden var det helt vanlig å leie inn en amme. Det ble folk av ungene uansett.

Anonymkode: 83082...e36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haters gonna hate.

Ikke ulikt saken da Salma Hayek ammet en baby da hun var på tur i Sierra Leone. Var noen blandede reaksjoner da og, men mest positivt.

Anonymkode: eae9d...75e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men, hvorfor vil du ha vår mening om dette fem år etter?! Min mening er, veldig snodig ting å gjøre, litt...ekkelt?.. Men ikke så ekkelt at det er noe å ligge søvnløs om natten for fem år etter. Glem det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haters gonna hate.

Ikke ulikt saken da Salma Hayek ammet en baby da hun var på tur i Sierra Leone. Var noen blandede reaksjoner da og, men mest positivt.

Anonymkode: eae9d...75e

Forskjellen er vel at Salma Hayek faktisk matet et barn, mens bestemoren i dette tilfellet kun tilbød kos og ikke mat til barnet igjennom puppen sin. Hun kunne gjort så mye annet for å roe babyen, og å flekke frem brystvorta var kanskje ikke fullstendig nødvendig. Det samme er det med at man brukte amme tidligere, dette var da i hovedsak for å MATE barnet. Så det er en forskjell her. 

Jeg synes det var galt av moren din. Men jeg forstår ikke at dette er noe du gnager på etter 5 år. Jeg husker en lik tråd for ikke så veldig lenge siden, for et halvt år-et år siden, og det høres mistenkelig likt ut, så hvorfor er dette noe som stadig gnager på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden?! Det er ikke OK! 

Anonymkode: b6d72...1bf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler du virkelig ikke å høre at folk tviler på historien din?

For meg hadde det vært mer troverdig om du ikke raportert den ene setningen til den ene brukeren 

"Det tror jeg ikke noe på"

Anonymkode: 080f4...c3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor fortalte om det samme. Men dette var i et eller annet utland da (sikkert for en del år siden også)... men er visst ikke unormalt i andre kulturer. Jeg synes det er heeelt fjernt da, og litt ekkelt... at min baby skulle smatte på noen eldgamle hengepatter? Nææh. Smokk er en god ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...