Gå til innhold

Bestemor som "ammer" barnebarn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Ferny skrev:

Svigermor fortalte om det samme. Men dette var i et eller annet utland da (sikkert for en del år siden også)... men er visst ikke unormalt i andre kulturer. Jeg synes det er heeelt fjernt da, og litt ekkelt... at min baby skulle smatte på noen eldgamle hengepatter? Nææh. Smokk er en god ting.

Smokk er noe dritt som ikke har noe i minnen på en 8 måneder gammel baby å gjøre

Men for øvrig enig med deg. Skikkelig ekkelt.

Anonymkode: b8167...94d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig uvanlig i norsk kultur, men jeg tenker hvor fortvilet denne bestemoren skulle være..  Barnet gråt, lette etter pupp.  Hun prøvde sikkert alt. Så gjorde hun det man gjør i de fleste andre land, lar barnet sutte på brystet, roer ned.  Om brystet er gammelt og skrukket, hva betyr vel det for et lite barn?  Jeg synes det var en desperat (for henne), men veldig kjærlig handling bestemor viste.

• Liker 4
Skrevet

Jeg syntes dette høres sært ut. Men dersom det funket så greit nok. Bedre det enn at ungen hyler på inn og utpust uten at barnevakten klarer å roe ned. Men hvorfor i alle dager lager du denne tråden fem år etter?

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det høres litt rart ut, men det er jo bare fordi jeg ikke er vant med det. Betyr jo ikke at det er rart.

Vet jo at slike ting er veldig vanlig i mange kulturer, og ingen tar skade av det. Det er bare litt tabu for oss som ikke har det rundt oss hele tiden.

Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Spørsmål om modereringen tas på Ris, ros og spørsmål om forumet, eller på PM til moderator.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

Good God there are simply some things you cannot unread.  

• Liker 1
Skrevet
Den 15.3.2016 at 21.27, Ferny skrev:

Svigermor fortalte om det samme. Men dette var i et eller annet utland da (sikkert for en del år siden også)... men er visst ikke unormalt i andre kulturer. Jeg synes det er heeelt fjernt da, og litt ekkelt... at min baby skulle smatte på noen eldgamle hengepatter? Nææh. Smokk er en god ting.

Utenom temaet, men tror du det er vanlig at bestemødre har eldgamle hengepatter, som du kaller det? Hva anser du som bestemoralder?

Skrevet
7 timer siden, Arabella skrev:

Utenom temaet, men tror du det er vanlig at bestemødre har eldgamle hengepatter, som du kaller det? Hva anser du som bestemoralder?

Jeg skrev at for meg så blir det helt fjernt... min baby sin ene bestemor er over 75 år liksom. Så ja... :P

Skrevet
3 timer siden, Ferny skrev:

Jeg skrev at for meg så blir det helt fjernt... min baby sin ene bestemor er over 75 år liksom. Så ja... :P

Jeg var 42 da mitt første barnebarn ble født, så ja... :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Arabella skrev:

Jeg var 42 da mitt første barnebarn ble født, så ja... :fnise:

Nå handler vel ikke denne tråden om deg.

Anonymkode: d0738...356

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok syntes det var litt rart og også sårt, siden kos ved puppen er noe nært mellom meg og min baby. Men det var nok i beste mening, og ikke er det "ekkelt" heller, så i bunn og grunn hadde det vært greit. 

Anonymkode: 0c30a...58d

Skrevet (endret)

Jeg hadde vært veldig glad for den kosen og nærheten og tryggheten barnet hadde fått! Er ikke det det viktigste da... 🙄

Endret av duplexx
  • Liker 2
Skrevet

Hmm tviler på denne historien

Men ,hvis dette barnet virkelig fikk bestemorspupp,så overlever h*n det.Og da tar man med smokk neste gang.

Kunne ikke falle meg inn å la mitt barnebarn sutte på mine bryster. Da ville jeg lagd en sutteklut eller tilbudt en ren tommel..

AnonymBruker
Skrevet
Den 15. mars 2016 at 13.24, Magnifiq skrev:

Jeg er enig i at dette er å tråkke over noen grenser, men at du ikke har glemt det etter fem år... 

Betyr ikke noe annet enn at hun har et behov for å snakke ut om dette med moren sin, der hun får litt forståelse for synspunktet sitt. Å amme barnebarn går ikke akkurat inn under betegnelsen normale ting bestemødre gjør med barnebarn. Spiller ingen rolle om bestemor synes dette er naturlig! TS synes ikke dette er greit og da er det umodent av mor å ikke klare å se dette fra hennes ståsted.

Anonymkode: a7bf2...f33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 15. mars 2016 at 13.36, Lou Salome skrev:

Men, hvorfor vil du ha vår mening om dette fem år etter?! Min mening er, veldig snodig ting å gjøre, litt...ekkelt?.. Men ikke så ekkelt at det er noe å ligge søvnløs om natten for fem år etter. Glem det.

Sikkert fordi moren viser null forståelse for ar TS synes dette ikke er greit. Mye lettere å legge saker bak seg, hvis en blir møtt med litt forståelse og respekt. 

Anonymkode: a7bf2...f33

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Den 15.3.2016 at 10.08, AnonymBruker skrev:

Det er jeg som er ts. 

Selv om dette skjedde for ca 5 år siden, så er det sant. Jeg følte nesten som om kjæresten min skulle ha vært utro,  kanskje høres det rart ut. Men jeg syntes dette var helt uakseptabelt. Men min mor er uenig. Helt uenig! Hun har et helt annet syn på kropp og seksualitet enn meg. Kanskje det har noe med saken å gjøre iom at hun fikk seg til gjøre dette.? 

Anonymkode: 756a7...1d5

Kjæresten DIN utro pga moren hans ammet ungen din? :klo: Men enig i at det var sært ja..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mysticgirl skrev:

Kjæresten DIN utro pga moren hans ammet ungen din? :klo: Men enig i at det var sært ja..

Det var hennes mor

Anonymkode: 91ed4...68a

Gjest Mysticgirl
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var hennes mor

Anonymkode: 91ed4...68a

Men uansett skjønner jeg ikke hvordan kjæresten hennes skulle vært utro pga moren hennes ammet sønnen hennes :fnise:

Skrevet

Omgås du din mor idag, TS? Får din nå 5-årige sønn være alene hos henne på overnatting for eksempel? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...