Gå til innhold

Er jeg i vennesonen ? Eller er dette normalt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan bare snakke for meg selv, men det første jeg tenkte var at hun kanskje trenger tid på å bli komfortabel? Jeg er selv slik, uten at jeg vet hvorfor det er sånn. Synes fort at fysisk nærhet blir kleint, uansett hvor mye jeg liker mannen, og trenger tid på å bli trygg.

Anonymkode: eefd0...7ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest cheshirecat
7 minutter siden, Blomsterert skrev:

Syns bare litt synd på ham. Det er jo ikke alltid gutter er så frampå heller. Det kan brått bli feil OM de er også. Og så tror jeg det handler om signaler hun kan sende ut som gjør at han "trår forsiktig". Og hun kunne jo tatt initiativ hun også. 

Har både lest og sett at jenter tar initiativ,men det er i fylla. Ellers forventer en jo,som her i tråden,at gutter bør.

Litt kjedelig at en gutt spør om noe her,og så får han liksom ikke seriøse svar.

Var bare det: -)

WHAT?! Blomsterert.. Dette tar jeg som en fornærmelse! Synes svar fra undertegnede og @ambivalentReaction er særdeles seriøse! Vi sprer jo små perler av visdom her.. Når det gjelder å ta initiativ så er det jo hun som nettopp har kommet ut av et forhold og kanskje hun er litt usikker.. Kanskje redd for å bli avvist igjen eller brukt.. Hun er vel kanskje litt sårbar..? Han bør jo være mer frempå da for å overtale henne.. Slå til når han har sjansen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan bare snakke for meg selv, men det første jeg tenkte var at hun kanskje trenger tid på å bli komfortabel? Jeg er selv slik, uten at jeg vet hvorfor det er sånn. Synes fort at fysisk nærhet blir kleint, uansett hvor mye jeg liker mannen, og trenger tid på å bli trygg.

Anonymkode: eefd0...7ba

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
1 minutt siden, cheshirecat skrev:

WHAT?! Blomsterert.. Dette tar jeg som en fornærmelse! Synes svar fra undertegnede og @ambivalentReaction er særdeles seriøse! Vi sprer jo små perler av visdom her.. Når det gjelder å ta initiativ så er det jo hun som nettopp har kommet ut av et forhold og kanskje hun er litt usikker.. Kanskje redd for å bli avvist igjen eller brukt.. Hun er vel kanskje litt sårbar..? Han bør jo være mer frempå da for å overtale henne.. Slå til når han har sjansen. 

Ja,det du skrev her kan jo stemme det. 

Tror neppe du blir så fort fornærma: -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
Et øyeblikk siden, Blomsterert skrev:

Ja,det du skrev her kan jo stemme det. 

Tror neppe du blir så fort fornærma: -)

Isåfall hjelper det om du holder meg i hånda.. 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
Et øyeblikk siden, cheshirecat skrev:

Isåfall hjelper det om du holder meg i hånda.. 😁 

Får jeg låne den da? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Damn, du driver faktisk å (over-)tolker om hun stryker deg tilbake på handa når du småstryker henne?  Det er egentlig ganske teit om hun hadde begynt å råstryke tilbake, noen ganger er det koseligst å bare ta i mot strykingen og stryke uten å analysere respons. Hadde hun ikke likt det hadde hun fjernet handa. 

Hadde hun ikke likt deg så hadde hun ikke fortsatt å møte deg når hun VET at du er interessert. Har du sagt rett ut på en voksen måte hva det egentlig er du er interessert i etter at du møtte henne?  Siden du faktisk blir lei av å ikke ha hatt fysisk kontakt/sex etter kun tre dater så sender du ganske useriøse signaler så jeg skjønner veldig godt at hun ser deg an over tid for å bli kjent med hvem du egentlig er og se an hva som egentlig er intensjonen din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun, etter nærmere et halvår med 'dating'(?), ikke gir noen form for fysisk kontakt tilbake ... daaaa ville jeg blitt overrasket om det blir noe mer.

Evt trenger hun bare lang tid og du må legge en femårsplan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, avida30 skrev:

Damn, du driver faktisk å (over-)tolker om hun stryker deg tilbake på handa når du småstryker henne?  Det er egentlig ganske teit om hun hadde begynt å råstryke tilbake, noen ganger er det koseligst å bare ta i mot strykingen og stryke uten å analysere respons. Hadde hun ikke likt det hadde hun fjernet handa. 

Hadde hun ikke likt deg så hadde hun ikke fortsatt å møte deg når hun VET at du er interessert. Har du sagt rett ut på en voksen måte hva det egentlig er du er interessert i etter at du møtte henne?  Siden du faktisk blir lei av å ikke ha hatt fysisk kontakt/sex etter kun tre dater så sender du ganske useriøse signaler så jeg skjønner veldig godt at hun ser deg an over tid for å bli kjent med hvem du egentlig er og se an hva som egentlig er intensjonen din. 

For noe tull. Det er mange jenter som synes det er helt topp å utnytte at menn har følelser for dem.

Det er nettopp det som er friend-zone. Dama vet veldig godt at han har følelser for henne, og hun liker oppmerksomheten (men ikke ham).

Anonymkode: 61c95...f37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Det er mange jenter som synes det er helt topp å utnytte at menn har følelser for dem.

Det er nettopp det som er friend-zone. Dama vet veldig godt at han har følelser for henne, og hun liker oppmerksomheten (men ikke ham).

Anonymkode: 61c95...f37

Er uenig med deg og tror vi lever på forskjellige planeter. Ordet friendzone blir jo slengt etter kvinner i hytt og pine for å guilttrippe når en kvinne ikke er interessert i mer enn vennskap. Tror faktisk svært få utnytter at en mann har følelser for henne om det ikke er gjensidig. De fleste kvinner syntes det er ubehagelig om hun vet at en mann hun ikke liker, har følelser for henne, og kan ikke lenger omgås på samme måte som før. Det at man som motsatte kjønn er venner og støtter hverandre betyr vitterlig ikke at kvinnen automatisk er romantisk interessert så det er ikke noe man kan blames for å "utnytte" når man faktisk tror det er et gjensidig og ekte vennskap.  Vil heller si mange menn utnytter vennskap med kvinner fordi de nettopp har intensjoner og håp om noe mer, de fleste voldtekter skjer av kamerater som krysser grensa og pga et "vennskap" er det ikke like lett å slå og sparke som med en fremmed og menn guilttripper kvinnen ved å spille på vennskapet for å få seg noe mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hun vil, men er "redd og usikker" på deg. Hun ber deg jo over på kos? Det er ofte lettere å skrive noe enn å gjøre det når man først er sammen.

Og jo lenger tid det går jo vanskelig er det å komme seg ut av "vennesonen" til kjærestesonen. Jeg er der selv, og er sånn selv, så jeg kan på en måte skjønnne hvordan hun har det (hvis hun har det som meg, da...)

Bare kjør på, spør om du kan kysse henne neste gang, så tenker jeg nok hun sier ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, avida30 skrev:

Er uenig med deg og tror vi lever på forskjellige planeter. Ordet friendzone blir jo slengt etter kvinner i hytt og pine for å guilttrippe når en kvinne ikke er interessert i mer enn vennskap. Tror faktisk svært få utnytter at en mann har følelser for henne om det ikke er gjensidig. De fleste kvinner syntes det er ubehagelig om hun vet at en mann hun ikke liker, har følelser for henne, og kan ikke lenger omgås på samme måte som før. Det at man som motsatte kjønn er venner og støtter hverandre betyr vitterlig ikke at kvinnen automatisk er romantisk interessert så det er ikke noe man kan blames for å "utnytte" når man faktisk tror det er et gjensidig og ekte vennskap.  Vil heller si mange menn utnytter vennskap med kvinner fordi de nettopp har intensjoner og håp om noe mer, de fleste voldtekter skjer av kamerater som krysser grensa og pga et "vennskap" er det ikke like lett å slå og sparke som med en fremmed og menn guilttripper kvinnen ved å spille på vennskapet for å få seg noe mer. 

Du kan overhodet ikke uttale deg på vegne av andre enn deg selv. Du aner svært lite om hvordan andre kvinner oppfører seg.

Både jeg og veldig mange andre menn jeg kjenner har vært borte i kvinner som kun har vært ute etter å utnytte at menn har følelser for dem. 

Anonymkode: 61c95...f37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enten er hun ikke tiltrukket av deg, eller så er det en viss tiltrekning, men som er blitt nogenlunde "drept" av feil approach.

Seksuell kjemi er noe som ligger i luften, og nettopp derfor opplever mange det som rart om det blir prat rundt det - det er liksom noe man føler seg frem til. Dersom en mann hadde spurt meg om å "låne hånda mi" hadde jeg nok opplevd det som veldig kleint. Dersom jeg senere ble konfrontert med manglende respons på sms, desto verre. 

Enden på visa er at vil du ikke være en venn, så er du ikke det. Jeg synes hverken synd på menn i den situasjonen eller kvinner som sitter fast i noe rent seksuelt når de egentlig vil ha ett forhold. Situasjonen blir slik du lar den bli den. Vet du hva du vil ha, så trekker du deg unna om du ikke får det fra vedkommende. 

Anonymkode: 93d18...b89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du kan overhodet ikke uttale deg på vegne av andre enn deg selv. Du aner svært lite om hvordan andre kvinner oppfører seg.

Både jeg og veldig mange andre menn jeg kjenner har vært borte i kvinner som kun har vært ute etter å utnytte at menn har følelser for dem. 

Anonymkode: 61c95...f37

Som kvinne kan jeg nok ane mer om hvordan andre kvinner oppfører seg enn hva du og dine venner som menn kan ane. Hvordan dere tolker og har falske forhåpninger får være deres eget problem og ikke noe dere kan forbanne kvinner ut i fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vilali skrev:

Jeg tror hun vil, men er "redd og usikker" på deg. Hun ber deg jo over på kos? Det er ofte lettere å skrive noe enn å gjøre det når man først er sammen.

Og jo lenger tid det går jo vanskelig er det å komme seg ut av "vennesonen" til kjærestesonen. Jeg er der selv, og er sånn selv, så jeg kan på en måte skjønnne hvordan hun har det (hvis hun har det som meg, da...)

Bare kjør på, spør om du kan kysse henne neste gang, så tenker jeg nok hun sier ja :-)

Gud, nei, ikke SPØR!! Gjør det. Len deg inn, ikke for brått, se hvordan hun reagerer (men.. ikke heng over henne som om du studerer fargene i øynene hennes særdeles inngående, bare akkurat sakte nok til å se om hun trekker seg unna eller lener seg mot deg eller sitter helt stille). Hvis hun trekker seg unna, trekker du deg tilbake og later som ingenting. Hvis hun sitter stille avslutter du med et lite, kort kyss og ser an reaksjonen derifra. Hvis hun lener seg mot deg.. vel.. klin til. Ikke SPØR "får jeg kysse deg?" "får jeg holde deg i hånda?" Det høres veldig ridderlig ut på papiret, og hvis kjemien er så god at den er til å skjære i så kan du spørre litt lekent. 

Hvis en fyr jeg datet, men ikke var heelt sikker på spurte "kan jeg få kysse deg" hadde jeg blitt dritklein og bare droppa hele fyren. Hvis en fyr spør meg "får jeg kysse deg?" føler jeg meg pliktet til å si ja, ellers så ler jeg det bort og lar vær å svare. Hvor absurd er det ikke om du drar på date med noen, - du har nylig kommet ut av et langt forhold, du er kanskje litt usikker på hva du egentlig vil, og om han du dater er helt rett for deg, - og så blir du trengt opp i et hjørne med et sånt spørsmål!? Da er det jo vinn eller forsvinn da.. Mest forsvinn egentlig, for min del i allefall. 

Ang det med stryking/handholdning/whatever, så er det jo bare å prøve. Hvis det faller seg naturlig at dere går ved siden av hverandre, veldig tett og begge har hendene hengende ned på samme side, og du vil holde henne i hånda, men ikke er sikker på om hun vil det, la hendene dine liksom "skumpe" borti hennes et par gang. Putter'a handa i lomma, går litt unna, eller begynner å gestikulere med hendene i alle andre retninger enn ved handa di så vil hun IKKE holde deg i handa. Hvis hun fortsetter å holde den der kan du prøve å ta handa hennes lett og se hvordan det fungerer.
Hvis dere sitter ved siden av hverandre og hendene deres ligger vedsiden av hverandre, prøv samme prosess, kom litt nermere, stryk henne lett og se hvordan hun reagerer. 

Når det kommer til noe så uskyldig som å holde hender/stryke på handa hennes så trenger du ikke et rungende JA før du gjør det. Kanskje hun egentlig vil holde deg i handa/stryke på handa di/kose, men at hun er sjenert og ikke helt vet hvordan hun skal gå frem. Eller kanskje hun vil at du skal styre tempoet? 
"Kan jeg få holde deg i handa?" er sykt turn-off :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe tull. Det er mange jenter som synes det er helt topp å utnytte at menn har følelser for dem.

Det er nettopp det som er friend-zone. Dama vet veldig godt at han har følelser for henne, og hun liker oppmerksomheten (men ikke ham).

Anonymkode: 61c95...f37

Nei det som er friendzone er at en kvinne tror hun har fått en venn som verdsetter henne som en hel person, men så viser det seg at han bare ønsker sex, og bør få det siden han har vært så god "venn"

Anonymkode: 16775...749

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok i vennesonen som de fleste andre menn på KG.

Anonymkode: 82214...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sidsel skrev:

 

 

Skal du først kjøre Disney, er det ikke bedre å prøve spaghettitrikset?

Anonymkode: 609ca...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...