Gå til innhold

Hvorfor kan man ikke være ærlig og si det rett ut?ggbg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har datet en i flere måneder nå og han liker meg, har følelser for meg, syns jeg er morsom og mye annet.

Nå har jeg kommet til det punktet hvor jeg spurte om oss videre og da ville han ikke binde seg. Han skal heller ikke binde seg til noen andre.

Jeg spurte om hva som er feil med meg, men det visst ikke noe feil med meg. Jeg stoler ikke på det og sa det til han. Da ble han skuffet og litt irritert på meg og sa jeg tok feil.

Hva tror dere, ble han irritert fordi jeg sa jeg ikke stoler på han eller fordi jeg avslørte han i løgn?

Han vil treffe meg flere ganger, men hvorfor skal jeg gidde det hvis han ikke kan binde seg.

Ikke kom med standarfrasen om at han ikke "that into me" for det trur jeg nemlig han er.

Anonymkode: 24587...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil treffe meg flere ganger, men hvorfor skal jeg gidde det hvis han ikke kan binde seg.

der har du svaret

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo brukt en litt ladet ordbruk når du spør "hva som er feil med deg". Det gir en negativ tone som legger opp til at han skal si det selvsagt ikke er noe feil ved deg. Hvem som helst hadde svart som han gjorde. 

Om det så er ting han ikke liker ved deg som gjør at han ikke vil ha et forhold med deg, så er jo ikke dette nødvendigvis "feil", bare ting som ikke matcher med ham. Du legger an en unødvendig negativ tone fordi du legger opp til et visst svar der du får bekreftelse. Det er litt som jenter som sier ting som "du bare bruker meg" fordi de fisker etter bekreftelse og vet han vil si "nei, jeg liker deg kjempegodt".

Menn (og kvinner) pakker inn ting fordi de vet at det er det folk vil høre. Veldig ofte når noen sier de vil ha sannheten, så vil de ikke. De pakker inn ting like mye selv.

Hvis du vil ha et forhold og han ikke vil det (som er scenario her), så hadde jeg droppet ham. Hvor mye eller lite han liker deg er irrelevant om han ikke gjengjelder dine følelser. 

Anonymkode: 402ae...c9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal jeg få endret meg hvis ingen kan fortelle meg hva som er feil???

Når han ikke vil binde seg så såret det meg og det vet han, da kunne han jo vært såpass ærlig og sagt sannheten. Jeg hadde ikke blitt mer såret av det, for bunnen er nådd allerede ved at han ikke vil ha meg.

Anonymkode: 24587...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud kvinne! Det er ikke noe feil med deg. Det er ikke noe å endre. Han har ikke lyst til å binde seg, verken til deg eller andre, akkurat nå!

Han vil ha det moro, treffe damer han liker, men han vil ikke ha kjæreste! 

Han liker deg som du er og han har lyst til å fortsette å treffe deg uten å være kjæresten din.

Er det ikke ok for deg? Nei vel, da sier du at du ikke har lyst til å bruke tid på noen som ikke vil binde seg, takker for moroa og avslutter. 

Anonymkode: 68b74...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg få endret meg hvis ingen kan fortelle meg hva som er feil???

Når han ikke vil binde seg så såret det meg og det vet han, da kunne han jo vært såpass ærlig og sagt sannheten. Jeg hadde ikke blitt mer såret av det, for bunnen er nådd allerede ved at han ikke vil ha meg.

Anonymkode: 24587...280

Han kan vel egentlig ikke vite det. Det er sjelden folk tar til seg kritikk konstruktivt når de allerede er emosjonelle. 

Dersom det samme skjer med deg gang på gang og du sliter med å utvikle et forhold og du vil ha et oppriktig svar på hvor du har forbedringspotensiale så ville jeg gjort det annerledes. Ved å sende en epost som er vennlig og nøytral der du bretter ut alt, kommuniserer at du ikke er ute etter å få ham tilbake samt at du tåler en evt. ærlig tilbakemelding.

Men jeg tror egentlig ikke det er det du er ute etter. Du er vel egentlig bare såret over at han ikke vil ha et forhold med deg, og er ute etter noe å "ta" ham på, dvs. noe han har gjort feil.

Jeg forstår følelsen, men som med alle avvisninger må du bare ta tiden til hjelp. 

Anonymkode: 402ae...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal jeg få endret meg hvis ingen kan fortelle meg hva som er feil???

Når han ikke vil binde seg så såret det meg og det vet han, da kunne han jo vært såpass ærlig og sagt sannheten. Jeg hadde ikke blitt mer såret av det, for bunnen er nådd allerede ved at han ikke vil ha meg.

Anonymkode: 24587...280

Først og fremst; rett opp ryggen. Du inntar en litt typisk kvinnelig og stakkarslig holdning, i det du spør han "Hva er feil med MEG?" Det er ingen som har sagt at feilen automatisk ligger hos deg! Den kan like gjerne ligge hos han. Kanskje han har problemer med å binde seg, kanskje han er en sleiping og bare utnytter damer og liker å gå rundt og si at han er fri og frank samtidig som han holder på med diverse damer rundt om.

Legg av deg den der "Hva er feil med meg". Det er ikke noe som helst feil ved deg. Det at han ikke føler såpass 100% match med deg at han er villig til å gi opp ungkarslivet sitt for deg, er hans feil.

Hadde jeg vært deg, ville jeg avskrevet fyren som en som bare er ute etter og utnytte deg. Vil han ikke binde seg til deg, er han ikke seriøs, uansett hva han sier og prøver å slå i deg av godsnakk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...