Gå til innhold

Hvordan kan noen være så utrolig kravstore?


losingedge

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert
1 minutt siden, Cordelia skrev:

Man har all rett til å ha sine krav. Om man finner en person med en altfor lang en, det er jo noe annet.

Det har en del med alder å gjøre også ofte. Det kalles vel modning, og vi har alle gått gjennom prosessen i mer eller mindre grad. Noen desverre i mindre grad.

En altfor lang en? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts er mann, du sier du vil ha en kvinne og spør om han vil date?

Anonymkode: 76cdd...1f2

Nei... jeg skrev en liten snutt om hvordan menn av samme type kan oppføre seg i datingmarkedet; altså hva kravstore damer kan møte på av likesinnede. Det var vel egentlig ikke så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blomsterert skrev:

En altfor lang en? :nigo:

:kosteskaft::fnise:

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, losingedge skrev:

Mann 26 her.
Har datet litt de siste månedene og må si jeg blir litt overrasket over hva jenter(og sikkert mange fyrer krever)

Har vært på date med jenter som sitter å ramser opp en hel haug med krav angående
karriere, penger, bil,  klesstil, livsstil, utseende, personlig osv. og det er helt ærlig en veldig stor turnoff.
Disse personene må da ha ekstremt høye tanker om seg selv? Hvorfor skal de fortjene dette?

Jeg vil bare finne ei jeg deler felles interesser med, som liker meg like godt som jeg liker henne, og som jeg kan slappe av å være meg
selv sammen med.
Jeg føler rett og slett som menneske at jeg ikke har en rett til å stille slike krav av en annen person, og ha slike høye forventninger 
til andre.

hvorfor kan ikke dette være nok?

Er det jeg som er gammeldags??

Jeg må innrømme at jeg overhodet ikke ser problemet med å stille krav til livsstil og personlighet når det er snakk om å finne den man vil dele livet med. Jeg kunne f.eks. aldri vært sammen med en mann som var et ekstremt b-menneske, drakk seg dritafull hver eneste helg, hatet å gå på fjellet, ikke likte dyr eller barn, manglet empati etc. Skjønner til en viss grad også utseende og klesstil, selv om det ikke er en særlig stor greie for meg. Resten av lista di er jeg for så vidt absolutt helt enig i, men jeg skjønner ikke hvor dere finner slike jenter, og attpåtil møter flere av samme typen. Jeg har aldri møtt noen med krav til karriere, penger og bil, utover gjerne at han har eller i det minste aktivt går inn for å få en jobb, at han ikke er luksusfellenkandidat og at han ikke er førerkortløs og krever å bli kjørt rundt overalt... 

Jeg lurer også på om du tolker dette med krav annerledes enn meg, mtp det du skriver om å stille slike krav til en annen. Jeg ser ikke på mine "krav" som krav til en annen, jeg ville for eksempel aldri ha valgt meg ut en mann som likte å sove til ett i helgene og krevd at han skulle endre seg og stå opp klokka ni hver dag for at vi skulle kunne blitt et par. En slik mann hadde ganske enkelt ikke vært særlig aktuell for meg, siden vi ikke passer sammen på det punktet. Og skulle jeg likevel ha blitt interessert i ham av andre grunner hadde jeg jo måttet akseptere at han var som han var, selv om det ikke var optimalt. Det handler ikke om å stille krav til en spesifikk person, det er krav til en hypotetisk partner. Det er mer som en sjekkliste for å finne ut om mannen kunne vært en potensiell partner for meg akkurat sånn som han er, uten å måtte endre på noe ved seg selv. Du sier selv at du vil finne noen å dele interesser med, det blir jo litt samme greien. Man skal passe sammen på de viktige punktene.

Anonymkode: f1c9a...c5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart det er seriemonogami for tiden. Folk blir aldri fornøyde..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er forskjell på ønsker og krav, de fleste vil jo ha ditt og datt, derimot vanskelig å finne noen som passer 100% etter sine egne ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trollkarlen

Utrolig turn off med kvinner som ser etter en ansatt til selskapet "A4 Kvinne AS". Preferanser er greit det, men når lista begynner å se ut som en stillingsutlysning? Nei takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sitte på date og ramse opp kravlisten høres jo litt... spesielt ut. Men skulle jeg skrive ned og sette ord på alle bevisste og ubevisste ønsker og krav jeg har til en potensiell livspartner, ville nok den lista også blitt ganske omfattende. Jeg trives alene og liker livet mitt, skal jeg rydde plass til en mann der må det være fordi han er så spesiell og så riktig for meg at det er verdt det. På samme måte vil jeg at en eventuell mann skal ønske å ha meg i sitt liv fordi jeg er akkurat den jeg er og det han vil ha. En mann som ikke er ute etter annet i en kvinne enn at hun er snill og grei er ikke særlig attraktivt - jeg vil føle meg spesiell i min kjæres øyne, ikke bare grei nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...