Gå til innhold

Lettere for pene jenter å få jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Attraktive folk møter mer umiddelbar velvilje. Så hvis du da kan følge opp med relevant kompetanse så har du fort solgt deg inn. Uattraktive folk møter kanskje umiddelbar motvilje i varierende grad, og må bevise mer på kompetanse, de starter da med et minus. De kan fortsatt få jobben, men bli nok i mindre grad ansatt fordi man "antar" personen er kompetent, der "vet" man. Min teori iallefall.

Skriver attraktive fordi pen er et så fastlåst begrep. Attraktiv går på totalinntrykket, mens pen går på linjer i ansiktet osv. Man kan altså være attraktiv uten perfekt symmetri og klassiske kinnbein ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lisemm

I klesbutikker, kanskje. Og typiske overfladiske virksomheter.

Ellers handler det mye om å passe inn. Dersom du skal jobbe i bank skal du "kle, te og oppføre" deg som om du jobber i en bank. Dette gjelder alle er forsåvidt en rekke yrker. Konformiteten er varierende fra bransje til bransje. Verst er det kanskje i de typisk konservative bransjene: Juss og økonomi.

Det er ikke uten grunn at NHH-studentene oppfører seg og kler seg prikk likt. De prøver å fylle en rolle som de i varierende grad mesterer. Enkelte selvtenkende og rigride personligheter motstår gruppepresset, og forsøker å kjøre sin egen greie. Baksiden er at disse regelrett blir frosset ut av den ellers så konservative saueflokken. Dersom du som NHH-student avstår fra å kle deg i RL-skjorte, stemme Høyre og slikke baller på daglig basis er det over og ut, dessverre. 

Utseende kan også ha et underliggende budskap. Finansgutta, f.eks. kler seg på en måte som gjør at de utstråler tillit og ærlighet. Dette gjør de for å kompensere for at de generelt sett er uærlige, egoistiske og lite tillitsvekkende som gruppe. Noe de er.

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, en del damer kan føle seg truet av deg.

Anonymkode: d9efd...047

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mindre pen kan jeg bare prise meg lykkelig for at jeg valgte sykepleierutdanning. Siden det er rift om sykepleiere er det enkelt å få jobb selv om man ligner et troll. :)

Anonymkode: 07ed2...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Èn av jobbene jeg har hatt har jeg fått kun basert på utseende. Sjefen sa rett ut at en del av grunnen til at jeg fikk jobben var at jeg hadde bra klesstil og så bra ut. Var en butikkjobb der vi måtte pynte oss og se bra ut for å smiske oss til mersalg. Hatet den..

Der jeg jobber nå fikk jeg jobben fordi jeg tydeligvis er veldig flink til det jeg gjør. Startet med en vanlig helgestilling, og ble tilbudt fullstilling av min kvinnelige sjef. Trengte ikke å søke på den heller. Det jeg føler hjelper i denne jobben er at jeg er blid og trivelig, mange sure kjerringer der ute som ikke forstår at utstråling har mye å si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisemm
23 timer siden, frk91 skrev:

Èn av jobbene jeg har hatt har jeg fått kun basert på utseende. Sjefen sa rett ut at en del av grunnen til at jeg fikk jobben var at jeg hadde bra klesstil og så bra ut. Var en butikkjobb der vi måtte pynte oss og se bra ut for å smiske oss til mersalg. Hatet den..

Der jeg jobber nå fikk jeg jobben fordi jeg tydeligvis er veldig flink til det jeg gjør. Startet med en vanlig helgestilling, og ble tilbudt fullstilling av min kvinnelige sjef. Trengte ikke å søke på den heller. Det jeg føler hjelper i denne jobben er at jeg er blid og trivelig, mange sure kjerringer der ute som ikke forstår at utstråling har mye å si. 

Det må være jævlig kjipt å få høre det. Følte du ikke deg litt som ei hore?

Utstråling har mye å si i dagens samfunn, dessverre. Det er betyr ikke at burde ha noe å si. Dagens samfunn er et materalistisk og falskt samfunn som vil bli husket som en av de verste periodene i menneskelig historie. Hvorfor? Vi lever i et monetært system som er bygget rundt vår primitive egoisme. Noe som gir utpring til en materalistisk og overfladisk kultur. Majoriteten ser ikke ut til å forstå dette.

Jeg blir selv oppfattet som veldig pen, og hater når mennesker gir meg komplementer for mitt utseende. Hvordan kan noen komplementere utseendet til noen? Jeg kan da ingenting for at jeg ser ut som jeg gjør. 

Endret av lisemm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...