Gå til innhold

Lettere for pene jenter å få jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sitter med en følelse av at jenter som er vakre, slanke og sexy har lettere for å få seg jobb, stemmer dette?

Anonymkode: 3acef...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, a l'orange skrev:

Men så er de vel generelt også snillere selv? :P 

Skeptisk!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det ikke hun her hodejegeren (elendig med navn) som skrev i en bok at man burde gjøre seg penest mulig til et jobbintervju fordi folk ansetter de man liker trynet på. Unntaket er hvis man er en 10er, da bør man kanskje tone det ned litt fordi det er også noe som heter for pen. Men er du en 5er så ta deg en tur til frisøren og hent frem speil og sminkekost om du vil ha den jobben!

Dette er parafrasert helt fritt og ikke ordrett det hun sa, men det var poenget hennes og som jo lagde masse morsom debatt. 

Har nå sett mer eller mindre vitenskapelig statistikk på det også, det er flere som hevder at pene jenter og høye menn har bedre odds for å lykkes på jobbintervju og i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pene jenter har lettere for det meste, enten det gjelder å få hjelp eller å få jobb. Unntaket er dersom intervjueren er en dame selv.

Anonymkode: 894da...376

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, a l'orange skrev:

Jeg tror det handler om å gjøre seg selv uproblematisk. Man kan bli forstyrret av sjuskete fremtoning, men også av ekstrem skjønnhet. 

Å gjøre seg sexy for jobbintervju høres nå i alle fall ut som å legge opp til en småkatastrofe :ph34r:

Ja, det er vel ikke akkurat anbefalt å ha kløft og lårkort kjole og slike ting på jobbintervju! Med mindre intervjuet er på Blaze Go-go bar.

Men et tiltalende utseende (uten å være sexy) er nok fort et pluss, på et rent ubevisst nivå for den som ansetter selvsagt. Da snakker jeg ikke om å bare ikke være sjuskete, men om å være tiltrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivertfall hvis du skal jobbe med eller i nærheten av kunder.

Anonymkode: cfd2a...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bar og sjefen (som er en mann i 50 åra) ansetter kun pene jenter. Spiller ingen rolle om du er smart, jobbet i bar før, arbeidsmoral osv. Så lenge du er pen får du jobben.

Vi har fått inn en ny jente her. Som faktisk var med på Paradis Hotel for noen år siden. Dum som et brød. Klarer jo ingenting selv og må ha hjelp til alt! Helt utrolig hun fikk jobben, men hun er pen så.

Anonymkode: 0ae6c...d8a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vrir hodet 360grader i de ulike miljø jeg ferdes, og konkluderer at svaret er nei. Synes jeg ser et greit gjennomsnitt av utseende (etter min egen smak, selvsagt), og mistenker at de fleste arbeidsgivere ansetter med tanke på produktivitet. Særlig hvis deres årsresultat eller bonus avhenger av det.

De fleste arbeidsgivere har kommet over puberteten, og det er ofte grunner til at de har oppnådd sin posisjon. De færreste har oppnådd sin stilling fordi de kom dragende med en glamourmodell under hver arm. - Selv om også dette i ekstreme tilfeller kanskje kan forekomme. Men, arbeidsmarkedet består ikke kun av modellbyråer og strippebarer, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at noen får seg lettere jobb ved å være "vakker, slank og sexy". Om du skal jobbe som modell, så ja, sikkert. Altså man skal ikke dukke opp på jobbintervju med upassende klær og sminke, og klart at utseende påvirker førsteintrykket, men det som er avgjørende er hva slags kvalifikasjoner du har, erfaring og evnt kurs og kanskje det viktigste: personlighet! 

Jeg tror heller ikke at "penere" mennesker har det lettere i livet enn andre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror det er ganske komplisert, men det er ikke en ulempe å ha et pent utseende.  Særlig om en tenker på jobber der andre kvalifikasjoner er vanskelige å måle. Jeg tror neppe det er en tilfeldighet at de fleste damene jeg ser på Bik Bok og Vero moda er ganske pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, powski skrev:

 

Jeg tror heller ikke at "penere" mennesker har det lettere i livet enn andre. :-)

De kan få det lettere i livet hvis det er noe driv i dem, men hvis de er av typen som flyter på sitt utseendet, så vil de jo få seg en overaskelse når de ikke lengre er unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i bar og sjefen (som er en mann i 50 åra) ansetter kun pene jenter. Spiller ingen rolle om du er smart, jobbet i bar før, arbeidsmoral osv. Så lenge du er pen får du jobben.

Vi har fått inn en ny jente her. Som faktisk var med på Paradis Hotel for noen år siden. Dum som et brød. Klarer jo ingenting selv og må ha hjelp til alt! Helt utrolig hun fikk jobben, men hun er pen så.

Anonymkode: 0ae6c...d8a

Det er vel ikke utenkelig at sjefen tenker på sine ansattes beste når han ansetter nye. Han tenker vel at pene jenter trives best med og jobber best med andre pene jenter. Like barn leker best. Ikke helt ulogisk.

Anonymkode: 18b31...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, O.G. skrev:

De kan få det lettere i livet hvis det er noe driv i dem, men hvis de er av typen som flyter på sitt utseendet, så vil de jo få seg en overaskelse når de ikke lengre er unge.

Personer som er "mindre pene" eller hva jeg nå skal kalle dem, får det lettere i livet om de jobber for det dem også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...