Gå til innhold

Hjelp, hva skjer med mensen? Veldig unormalt lite.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid fått mensen regelmessig. Jeg har ikke tatt p-piller på 2 år (brukt kondomer frem til vi ble prøvere for 4 måneder siden), tar ingen form for medisiner. Er normalvektig og sunn og frisk på alle måter  (som jeg vet om). 

Mensen har alltid vært sånn at det har vært mye de første to dagene, og jeg har hatt mye vondt i korsryggen når jeg har mensen. Jeg har på de to første dagene vanligvis måttet bytte bind ca hver 3 time. På natten blør jeg alltid mindre, så da holder et nattbind. 

Denne gangen har mensen kommet akkurat på den dagen den skal, men denne gangen blør jeg nesten ikke? Er på dag 2, og både i går og i dag hadde det holdt med et truseinnlegg hele dagen. Ikke har jeg noe som helst vondt i korsryggen heller. 

Hva kan være galt? Bør jeg gå til legen, eller se det an neste gang jeg får mensen? Jeg har hørt at lite mensblod kan bety at det er lite gunstige forhold for en graviditet, altså at kvinner som vanligvis blør lite har vanskeligere for å bli gravid, stemmer det? 

Anonymkode: 4c5a2...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye du blør har ingen ting og si. Jeg har mensen til fast tid hver mnd, og blør kraftig. Men jeg kan ikke få barn.

Anonymkode: 072ce...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt usikker på hva du lurer på. Lurer du på om du kan bli gravid selv om du ikke har veldig mye mensblod? Og lurer du på om det er noe galt fordi mensen er annerledes? Eller mistenker du graviditet fordi mensen er rar?

Jeg får svare etter det jeg tror du lurer på. Så får du rette om det er feil.

Jeg tviler på at hvor mye mensblod du har sier hvor fruktbar du er.  Samme er med slim rundt eggløsning. Noen har masse av både slim og blod og noen lite. Hvis du prøver i lang tid uten resultat får dere kontakte lege, og få sjekket grundig.

Mensen kan forandre seg, og det betyr ikke automatisk er noe galt. 

Når man prøver å bli gravid blir man mer opptatt av mensen og eggløsning, og man legger merke til små forandringer, man ikke tenkte på før.  Jeg tenkte hele tiden at min mensen var regelmessig, men når jeg prøvde å bli gravid oppdaget jeg at den ikke var det. Altså den var ganske regelmessig, men det kunne fort svinge. Man blir så vant til den, men tenker kanskje ikke så nøye på farge, mengde og når den kommer. Prøver man å bli gravid tenker man plutselig masse på mensen. Hmm, bruker blodet være så brunt, nå har jeg bare liten blødning, burde ikke mensen vært her nå osv.,

Mistenker du graviditet ville jeg ventet noen dager og tatt test. 

Fortsetter mensen å være veldig rar eller du føler noe er galt med helsen kontakter du selvfølgelig lege. 

 

Anonymkode: ad8bb...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det når jeg ble gravid. Blødde lite i to dager og det stoppet opp helt etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det slik de to siste gangene jeg hadde mensen, men denne gangen oppførte den seg normalt i både styrke og lengde. Er vanlig at mensen endrer seg innimellom, trenger hverken å bety at man er gravid eller syk. 

Anonymkode: 07f13...950

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...