Gå til innhold

Etablert - må flytte for å få jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdigutdannet barnehagelærer, og bor i en liten kommune. Det er lite ledige stillinger som passer til min utdanning, men jeg har en liten stillingsprosent i en klesbutikk. Samboeren min har en trygg, godt betalt fast jobb på en fabrikk, da han er utdannet innen kjemi og prosess, dvs. at han ikke kan jobbe hvor som helst.

I mitt tilfelle holder det ikke å bare få tilbud om fast stilling, da jeg er avhengig av salg av leilighet, ny boplass og ikke minst at samboeren får seg fast jobb. Jeg har sett på muligheter i kommuner der man får slike "pakker", med nedbetaling av studielån og tilskudd til å betale bolig i etableringsfasen, og dette har jo vært veldig aktuelt om det hadde vært mulighet for fast jobb også hos samboeren. Jeg føler det er i en situasjon der det blir feil uansett hva vi gjør, men så klart hans jobb er bedre betalt enn en eventuelt faststilling jeg får innenfor barnehagelæreryrket.  Det er to år siden vi kjøpte oss hus her, og vi trives veldig godt. Problemet er at jeg ikke får meg arbeid her, iallefall ikke noe fast.  Er det noen som har erfaring med noe lignende? Vil gjerne ha tips råd, selv om jeg antar det enkleste er at jeg finner meg noe uten for min utdanning..

Anonymkode: ed466...295

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville spurt i de nærmeste barnehagene om å være ringevikar. Basert på erfaring får ringevikarer et fortrinn når det etterhvert ansettes nye.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta deg vikariater og slikt da, dem kommer jo etterhvert. På sikt åpner det seg faste stillinger og dersom du har vist deg å være dugelig så tar dem jo deg. Du har erfaringen og trenger lite opplæring :)

1 minutt siden, Frostrose skrev:

Jeg ville spurt i de nærmeste barnehagene om å være ringevikar. Basert på erfaring får ringevikarer et fortrinn når det etterhvert ansettes nye.

Jupp, what she said :)

Anonymkode: f3716...f31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du jobbe med andre ting enn bare barnehage? Hva med SFO, barne/ungdomshjem eller boliger for pleietrengende? Hva med ringevikar for skoler? Har du en interesse hvor du i tillegg kan bruke litt pedagogikk eller annet du har i utdannelsen din? På bygda mangler de gjerne folk med utdannelse I slike yrker, så om du er heldig kan du snike deg inn bakvegen et sånt sted.

Anonymkode: e7a2c...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gjøre som mange andre i lik situasjon: Når du får deg jobb et annet sted får du leie deg en hybel og bo på i ukene, og reise hjem i helgene.

Anonymkode: d3b28...d7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...