Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Britisk-engelsk vs amerikansk-engelsk

AnonymBruker

Britisk-engelsk vs amerikansk-engelsk, hva fortrekker du?  

26 stemmer

1. 1. Britisk-engelsk vs amerikansk-engelsk, hva fortrekker du?

• Britisk-engelsk
      18
    • Amerikansk-engelsk
      8

Anbefalte innlegg

Gjest The Lost Dreamer

Syns begge er fine jeg, men jeg foretrekker britisk. Det høres veldig fint ut, dog er det en gang i blant jeg ikke forstår noen ord da, men det kommer seg. Har veldig lyst til å snakke britisk selv, men har en blanding (Høres heldigvis ikke helt rart ut, men mer interessant har folk fortalt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg syns britisk er finest. Men jeg syns det er enklere å snakke mer amerikansk. Men tror at jeg egentlig snakker litt blanding, inkludert litt norsk aksent. 

Anonymkode: b3f91...c3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel britisk er finest, men jeg høres alltid ut som en idiot når jeg prøver meg på det. Jeg har en amerikansk forelder, så jeg snakker med en rimelig utpreget amerikansk uttale. Derfor er vel britisk også mer eksotisk. Og så synes jeg ikke alltid det er like kult at folk med en gang tror at jeg er amerikaner når jeg er på reise. Det er ikke alltid det bare er positivt å være amerikaner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt. Jeg liker britisk godt fordi det har så mange flere ord og er mer fargerikt... og at de ikke sier fu*k/fu*king og bit*h i hver setning. Amerikansk-engelsk er enklere ordmessig, men kanskje litt mer sympatisk med hensyn til uttale. Kan styre meg for mange engelske dialekter og er nok litt påvirket av Hollywood og TV-serier fra USA når det gjelder uttale.

Kan ikke bestemme meg.. det kommer veldig an på personen som snakker og hvor i landene de kommer fra/dialekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Hvorfor kan man bare velge mellom to? Selv har jeg irsk aksent, med hint av skotsk og litt sør-engelsk. De peneste aksentene jeg vet om er Edinburgh og sør-øst irsk.

Endret av Linaria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har høyere utdannelse fra UK, så jeg skriver britisk-engelsk og har britisk aksent (men ikke RP, som jeg forøvrig synes er fæl - skjønner ikke hvorfor folk streber etter å ha RP...). Min aksent har jeg blitt fortalt høres ut som en god blanding av walisisk og sør-engelsk aksent, som stemmer bra da jeg har bodd i Aberystwyth og London.

Alltid like morsomt med gjettelek når folk spør hvor jeg kommer fra ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
7 minutter siden, Skriblerier skrev:

Har høyere utdannelse fra UK, så jeg skriver britisk-engelsk og har britisk aksent (men ikke RP, som jeg forøvrig synes er fæl - skjønner ikke hvorfor folk streber etter å ha RP...). Min aksent har jeg blitt fortalt høres ut som en god blanding av walisisk og sør-engelsk aksent, som stemmer bra da jeg har bodd i Aberystwyth og London.

Alltid like morsomt med gjettelek når folk spør hvor jeg kommer fra ;) 

Walisisk er så fint <3 Aberystwyth var andrevalget mitt da jeg skulle på utveksling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...