veraa94 Skrevet 6. mars 2016 #61 Skrevet 6. mars 2016 8 timer siden, Perle skrev: Og her er du 1.59 og nå 1.65? TS altså☺ Jeg la også merke til dette, men hvis vi går ut i fra at TS forteller sannheten om alderen er det ikke usannsynlig at hun har vokst flere cm på denne tiden, selv om 7cm på 9 måneder muligens er i overkant mye.
Fireflies Skrevet 6. mars 2016 #62 Skrevet 6. mars 2016 23 timer siden, Nana skrev: Det er jo ikke stigmatisert å være for tynn. Klærne henger fortsatt fint og dere blir ikke sett ned på i samfunnet sånn som overvektige blir. Det er et mareritt å gå med kjoler om man er for tynn. Jeg hadde en kjole når jeg var supertynn. 18 år, 170 høy og vekta var rundt 45 - 48 kilo. Jeg la faen ikke på meg uansett hva jeg gjorde og legen sa bare at det måtte jeg leve med. Overarmene mine var supertynne og kragebeina mine syntes. Kjolen var selvfølgelig type singletaktig på overkroppen og dermed så kunne alle se hvor tynn jeg var. Nå i etterkan ser jeg hvor tynn jeg var den tiden og hadde ikke brukt den om jeg da så hvor tynne jeg faktisk var. Sånn var det med alt av fine klær med litt utrigning eller singletter. Alle så beina mine og alle kommenterte. Tro meg, det er et helvete å finne klær når man er for tynn. Ettersom jeg aldri slanket meg, så prøvde jeg heller ikke å skjule vekta mi. Skulle ønske jeg kunne gått tilbake i tid og gitt de som ga meg negative kommentarer en midt på trynet.
Arabella Skrevet 6. mars 2016 #63 Skrevet 6. mars 2016 25 minutter siden, S00l skrev: Det er et mareritt å gå med kjoler om man er for tynn. Jeg hadde en kjole når jeg var supertynn. 18 år, 170 høy og vekta var rundt 45 - 48 kilo. Jeg la faen ikke på meg uansett hva jeg gjorde og legen sa bare at det måtte jeg leve med. Overarmene mine var supertynne og kragebeina mine syntes. Kjolen var selvfølgelig type singletaktig på overkroppen og dermed så kunne alle se hvor tynn jeg var. Nå i etterkan ser jeg hvor tynn jeg var den tiden og hadde ikke brukt den om jeg da så hvor tynne jeg faktisk var. Sånn var det med alt av fine klær med litt utrigning eller singletter. Alle så beina mine og alle kommenterte. Tro meg, det er et helvete å finne klær når man er for tynn. Ettersom jeg aldri slanket meg, så prøvde jeg heller ikke å skjule vekta mi. Skulle ønske jeg kunne gått tilbake i tid og gitt de som ga meg negative kommentarer en midt på trynet. Er du sikker på at du ikke hadde bendelorm? Slike tapper deg for næring.
Fireflies Skrevet 7. mars 2016 #64 Skrevet 7. mars 2016 29 minutter siden, Arabella skrev: Er du sikker på at du ikke hadde bendelorm? Slike tapper deg for næring. Det er en familiegreie. Hele familien en supertynne og noen av oss jentene har vært så undervektige at det ikke er måte på. Så ikke noe bendelorm som har vært problemet hos oss.
Arabella Skrevet 7. mars 2016 #65 Skrevet 7. mars 2016 3 minutter siden, S00l skrev: Det er en familiegreie. Hele familien en supertynne og noen av oss jentene har vært så undervektige at det ikke er måte på. Så ikke noe bendelorm som har vært problemet hos oss. Da har dere vel unormalt høy forbrenning. Hvordan er det med de godt voksne? Er de fremdeles like tynne?
Fireflies Skrevet 7. mars 2016 #66 Skrevet 7. mars 2016 1 minutt siden, Arabella skrev: Da har dere vel unormalt høy forbrenning. Hvordan er det med de godt voksne? Er de fremdeles like tynne? Er nok det som er greia. Det har jevnet seg litt ut for noen, men for flere av kvinnene på den ene siden av slekten så er de fremdeles ganske så tynne og på grensen til undervektige. Mennene er ikke like tynne lenger, men de er fortsatt en del slankere enn normalen. De som drikker får bare en mage, resten av kroppen forholder seg slank. Jeg har fått stoffskifteproblemer og endte faktisk opp med å legge på meg av det, men ikke så mye som noen mener de legger på seg. Jeg er fortsatt slank, men for meg ble det en rar overgang fra å høre daglig at jeg var for tynn til å ikke høre det lenger. Rart det der, hvor vant man blir til å lytte til slike kommentarer.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #67 Skrevet 7. mars 2016 Det er sykelig å veie 44kg og syntes det er ok. Andre er sikkert bekymret over tvangsmessig løping, "liker ikke ditt, spiser ikke datt'(nei, jeg mener ikke allergien til TS), og et stort sinne over alt folk sier noe. De med spiseforstyrrelser tar dette ekstremt ille opp. Har også sett på TS tidligere innlegg og er så absolutt bekymret for helsen hennes. Anonymkode: ca0a5...8bc
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #68 Skrevet 7. mars 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sykelig å veie 44kg og syntes det er ok. Anonymkode: ca0a5...8bc Ikke alle er så sykelig opptatt av utseende at de går rundt og synes de selv er stygge hele tiden. Jeg veier 44kg, syns jeg så bedre ut med noen flere kilo, men syns fortsatt det er ok og at jeg ser ok ut på 44kg. Jeg stresser ikke med utseende. Det er heller mer sykelig at du prøver å gjøre lav vekt sykelig i seg selv. Anonymkode: 8ba1b...c52
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2016 #69 Skrevet 7. mars 2016 Den 6.3.2016 at 1.15, Orakelet96 skrev: 1000-2000??? okei hvis du absolutt skal ha det inne med teskje, pannekakene(sukker, egg, melk, smør) toppet med syltetøy - 500 kalorier. To bananer, et eple, en del safarikjeks og en del twistsjokolader - omtrent 500 kalorier. To posjoner risengrynsgrøt med melk, smør og sukker - 500 kalorier. En pizza for meg selv, med rømmedressing + litt salat ved siden - 2000 kalorier. 3 store brownies kakestykker - 1000 kalorier. To knekkebrød med en god dose peanøttsmør og syltetøy - 400 kalorier. Jeg forsto frustrasjonen din, men hvorfor setter du to likeverdige situasjoner opp i mot hverandre? Det er like ille å få kommentar om høy vekt som det er å få kommentar om lav vekt, og begge deler skjer. Du kunne kanskje ikke kommentert andres vekt, men de som kommenterer din lave vekt er like troende til å kommentere andres høye vekt også. Men når jeg leser resten av det du spiser skjønner jeg at familie og venner er bekymret for deg, og at det er derfor de sier det de gjør. Hvis du har cøliaki, og spiser masse safarikjeks vil jeg tro at du har enormt dårlig næringsopptak på grunn av nedslitte tarmtotter. Safarikjeks er ikke glutenfri! Og med tanke på at glutenfritt mel er protein og fiberfattig, er kostholdet ditt også svært proteinfattig! Anonymkode: a24e1...8b1 1
leetha Skrevet 7. mars 2016 #70 Skrevet 7. mars 2016 Jeg var der du er for 12 år siden. 165 og svingte mellom 45—48 kg. Ultrahøy forbrenning. Trente ikke og kunne spise alt og mye. Folk kommenterte men de visste at jeg ikke var syk. Spinkel benbygging og faktisk litt runde kinn. Ukjente derimot kunne nok tro jeg hadde anoreksi. Etter 3 barn (ble lett gravid også) er jeg nå på 57 kg. Fornøyd med det men merker jeg går fort ned hvis ikke spiser bra og nok!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå