AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #21 Skrevet 5. mars 2016 Noe av greia er vel at andre mennesker er bekymret for at du kan utvikle spisefortyrrelser eller at du har et forvridd syn på hvor tynn du er. Jeg tror mange som kommenterer egentlig vil det beste for deg og vil på en måte ikke at du skal bli syk. Kombinert med manglende forståelse for kosthold og helse, så vil mange bli mer bekymret enn de trenger å være. Når det er sagt, så hadde det kanskje vært en ide å trene styrke? Da ser du ikke bare tynn ut, men kanskje mer sunn og sterk, viss du skjønner. Jeg er selv på samme vektnivå som deg og i mitt tilfelle syns jeg at jeg ser sykelig tynn ut. Jeg har IBS og er veganer, så en stor del av grunnen til at jeg er så spinkel er pga det. Men jeg har trent styrke i det siste og ønsker å gå opp 5-8kg, for jeg ser mye bedre ut med litt rundere armer og ansikt. Men er vanskelig når jeg bare føler meg oppblåst og full i magen hele tiden. Anonymkode: 8ba1b...c52 1
Nana Skrevet 5. mars 2016 #22 Skrevet 5. mars 2016 Det blir nok kommentert fordi vi som er normal eller evt overvektige ikke for vårt bare liv kan se for oss at noen vil ta det negativt å høre at de er for tynne. For oss (og nå setter jeg det veldig på spissen) så må jobbe for å holde en normal/lav vekt så er det å høre at noen tar seg nær av å bli kalt for tynn på like uforståelig som å skulle klage på ekstra mye lønnsøkning. Vi kan ikke sette oss inn i det. Vi aner ikke hvordan det er å føle at man ikke er pen nok fordi man er for tynn eller fordi noen sier at man er for tynn. Herregud, hvis noen hadde kalt meg for "for tynn" så hadde jeg fridd på flekken! Vi er også misunnelige på dere som slipper å jobbe for å være slanke. For å illustrere hvordan det er for meg: jeg var ute og jogget og havnet i et litt belastet område av byen der det omtrent er frislipp av narkotika. Det kom en gående mot meg og sa "you want heroin? heroin? heroin?" og vet du hva som var det første jeg tenkte med dårlig skjult stolthet? "Guuuuud, har jeg klart å bli så tynn at de tror jeg er narkotikamisbruker" Jeg mener ikke å unnskylde eller bagatellisere at dere får kommentarer om å være undervektige. Jeg prøver bare å forklare at vi som sier sånt ikke for vårt bare liv klarer å innse hva som er negativt med å være "for tynn". Det er jo ikke stigmatisert å være for tynn. Klærne henger fortsatt fint og dere blir ikke sett ned på i samfunnet sånn som overvektige blir. Konklusjonen er at kommentarene sannsynligviis kommer pga manglende innsikt og forståelse for situasjonen deres. Det er veldig ufint å kommentere kroppen til andre uansett hva som blir sagt, men jeg tror altså at for oss som ikke sliter med det selv så skjønner vi ikke at lav vekt kan være et problem. Sorry på vegne av alle som kommer med slike kommentarer. Det har jeg gjort også til folk som har slanket seg mye f.eks nå MÅ du ikke gå ned mer. Fordi jeg har vært bekymret for helsa deres eller at det har blitt en besettelse. 2
ajarRun Skrevet 5. mars 2016 #23 Skrevet 5. mars 2016 Et øyeblikk siden, Orakelet96 skrev: Hva er det du ikke skjønner med at jeg ikke har noen manglende apetitt? Jo, anoreksia kan jeg konkludere med at jeg ikke har Som sagt, jeg spiser når det passer meg, når jeg er sulten til jeg blir mett, som er som oftes 5 ganger daglig + - . Mer enn de fleste av de jeg kjenner. Mange små måltid er fordelaktig for å gå ned i vekt, framfor få store. Hvor mange kalorier spiser du per dag? 3
literally Skrevet 5. mars 2016 #24 Skrevet 5. mars 2016 4 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det er også verdt å merke seg at anoreksia beskriver manglende appetitt uavhengig av årsaken. Mens anoreksia nevrosa er spiseforstyrrelsen. Siden du veier så like er ikke anoreksia er urimelig konklusjon, anoreksia nevrosa på den annen side kan man ikke konkludere med. Det de fleste uansett mener når de sier "ser ut som du har anoreksi!!" er spiseforstyrrelsen, og det er frekt. Og det høres ikke ut som TS har manglende appetitt. 3
ajarRun Skrevet 5. mars 2016 #25 Skrevet 5. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Noe av greia er vel at andre mennesker er bekymret for at du kan utvikle spisefortyrrelser eller at du har et forvridd syn på hvor tynn du er. Jeg tror mange som kommenterer egentlig vil det beste for deg og vil på en måte ikke at du skal bli syk. Kombinert med manglende forståelse for kosthold og helse, så vil mange bli mer bekymret enn de trenger å være. Når det er sagt, så hadde det kanskje vært en ide å trene styrke? Da ser du ikke bare tynn ut, men kanskje mer sunn og sterk, viss du skjønner. Jeg er selv på samme vektnivå som deg og i mitt tilfelle syns jeg at jeg ser sykelig tynn ut. Jeg har IBS og er veganer, så en stor del av grunnen til at jeg er så spinkel er pga det. Men jeg har trent styrke i det siste og ønsker å gå opp 5-8kg, for jeg ser mye bedre ut med litt rundere armer og ansikt. Men er vanskelig når jeg bare føler meg oppblåst og full i magen hele tiden. Anonymkode: 8ba1b...c52 Det er umulig å legge på seg muskler uten å legge på seg fett. Du må spise nok for å legge på deg for å ha mulighet for å legge på deg muskler. De som påstår de går ned masse kilo mens de legger på seg masse muskler tar feil. 1 minutt siden, literally skrev: Det de fleste uansett mener når de sier "ser ut som du har anoreksi!!" er spiseforstyrrelsen, og det er frekt. Og det høres ikke ut som TS har manglende appetitt. Hun trener masse, spiser ofte til hun er mett (hvis man spiser oftere vil man bli mett fortere enn hvis man er vandt til store måltider), og hun begrenser hvilken mat hun spiser. 1
Orakelet96 Skrevet 5. mars 2016 Forfatter #26 Skrevet 5. mars 2016 Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev: Mange små måltid er fordelaktig for å gå ned i vekt, framfor få store. Hvor mange kalorier spiser du per dag? Jeg teller ikke kalorier, og det har jeg heller aldri gjort. Vet ikke hvor mange kalorier det er i ting, men jeg kan si hva jeg har spist idag hvertfall, og det er ca en vanlig dag for meg, avhengi av hva slags mat som er tilgjengelig. Stod opp sent, så til vanlig hadde jeg nok hatt et måltid til. Til frokost spiste jeg pannekaker med syltetøy. Småspist på en del frukt, twist og kjeks som bare ligger fremme. Lunsj: Risengrynsgrøt. Middag: MASSE pizza og salat. Har nettopp spist 3 browniesstykker som er rester fra i går, og nå knasker jeg på knekkebrød med peanuttsmør og syltetøy.
literally Skrevet 5. mars 2016 #27 Skrevet 5. mars 2016 2 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det er umulig å legge på seg muskler uten å legge på seg fett. Du må spise nok for å legge på deg for å ha mulighet for å legge på deg muskler. De som påstår de går ned masse kilo mens de legger på seg masse muskler tar feil. Hun trener masse, spiser ofte til hun er mett (hvis man spiser oftere vil man bli mett fortere enn hvis man er vandt til store måltider), og hun begrenser hvilken mat hun spiser. Hun begrenser da ikke hvilken mat hun spiser når hun har cøliaki?? Er det med vilje, da eller? Og må man plutselig ha dårlig appetitt for å bli vegetarianer, og ikke ha lyst til å spise kjøtt? Virkelig?? 3
Orakelet96 Skrevet 5. mars 2016 Forfatter #28 Skrevet 5. mars 2016 9 minutter siden, Nana skrev: Det blir nok kommentert fordi vi som er normal eller evt overvektige ikke for vårt bare liv kan se for oss at noen vil ta det negativt å høre at de er for tynne. For oss (og nå setter jeg det veldig på spissen) så må jobbe for å holde en normal/lav vekt så er det å høre at noen tar seg nær av å bli kalt for tynn på like uforståelig som å skulle klage på ekstra mye lønnsøkning. Vi kan ikke sette oss inn i det. Vi aner ikke hvordan det er å føle at man ikke er pen nok fordi man er for tynn eller fordi noen sier at man er for tynn. Herregud, hvis noen hadde kalt meg for "for tynn" så hadde jeg fridd på flekken! Vi er også misunnelige på dere som slipper å jobbe for å være slanke. For å illustrere hvordan det er for meg: jeg var ute og jogget og havnet i et litt belastet område av byen der det omtrent er frislipp av narkotika. Det kom en gående mot meg og sa "you want heroin? heroin? heroin?" og vet du hva som var det første jeg tenkte med dårlig skjult stolthet? "Guuuuud, har jeg klart å bli så tynn at de tror jeg er narkotikamisbruker" Jeg mener ikke å unnskylde eller bagatellisere at dere får kommentarer om å være undervektige. Jeg prøver bare å forklare at vi som sier sånt ikke for vårt bare liv klarer å innse hva som er negativt med å være "for tynn". Det er jo ikke stigmatisert å være for tynn. Klærne henger fortsatt fint og dere blir ikke sett ned på i samfunnet sånn som overvektige blir. Konklusjonen er at kommentarene sannsynligviis kommer pga manglende innsikt og forståelse for situasjonen deres. Det er veldig ufint å kommentere kroppen til andre uansett hva som blir sagt, men jeg tror altså at for oss som ikke sliter med det selv så skjønner vi ikke at lav vekt kan være et problem. Sorry på vegne av alle som kommer med slike kommentarer. Det har jeg gjort også til folk som har slanket seg mye f.eks nå MÅ du ikke gå ned mer. Fordi jeg har vært bekymret for helsa deres eller at det har blitt en besettelse. Hm.. Ja, jeg ser hvor du kommer fra, og prøver også å se det fra den som kommenterer sin side. Men man blir bare litt "fed up" av å høre det hele tiden. Om en person tilsynelatende slanker seg uforsvarlig og har rast ned i vekt er jeg helt enig i at man kan si ifra, eller høre om det er noen årsaker som ligger bak. Men når jeg sitter åpenlyst og spiser helt normalt, syns jeg det bare er så merkelig. Er nesten redd for å spise salat åpenlyst i frykt for å tro at folk skal tro at jeg slanker meg liksom, selv om jeg egentlig liker salat bedre enn en baguett.
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #29 Skrevet 5. mars 2016 11 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det er umulig å legge på seg muskler uten å legge på seg fett. Du må spise nok for å legge på deg for å ha mulighet for å legge på deg muskler. De som påstår de går ned masse kilo mens de legger på seg masse muskler tar feil. Hva har det med innlegget mitt å gjøre? Jeg har ikke påstått noe Anonymkode: 8ba1b...c52
Orakelet96 Skrevet 5. mars 2016 Forfatter #30 Skrevet 5. mars 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe av greia er vel at andre mennesker er bekymret for at du kan utvikle spisefortyrrelser eller at du har et forvridd syn på hvor tynn du er. Jeg tror mange som kommenterer egentlig vil det beste for deg og vil på en måte ikke at du skal bli syk. Kombinert med manglende forståelse for kosthold og helse, så vil mange bli mer bekymret enn de trenger å være. Når det er sagt, så hadde det kanskje vært en ide å trene styrke? Da ser du ikke bare tynn ut, men kanskje mer sunn og sterk, viss du skjønner. Jeg er selv på samme vektnivå som deg og i mitt tilfelle syns jeg at jeg ser sykelig tynn ut. Jeg har IBS og er veganer, så en stor del av grunnen til at jeg er så spinkel er pga det. Men jeg har trent styrke i det siste og ønsker å gå opp 5-8kg, for jeg ser mye bedre ut med litt rundere armer og ansikt. Men er vanskelig når jeg bare føler meg oppblåst og full i magen hele tiden. Anonymkode: 8ba1b...c52 Ja, jeg tror også det kan være noe av grunnen, men jeg skulle gjerne ha vært et par kg tyngre, og da blir jeg på en måte konstant mint på at jeg er for tynn, og at alle legger merke til det. Og det er det som ikke er noe gøy. Når jeg endelig ikke tenker noe på det lenger, må det komme en kommentar igjen om at jeg kan unne meg en cola istedenfor en pepsi max. Prøvde å trene styrke en periode, men liker det ikke noe særlig. Syns det er ukomfortbelt å trene rundt mange folk i et studio, og det gir meg så mye mer å løpe ute i frisk luft med musikk på ørene. Jeg vet ikke hva IBS er, men når du er veganer er det vel ekstra vanskelig vil jeg tro ja. Hadde det i tankene en periode jeg også, men tror det ville vært uforsvarlig å ha cøliaki og være veganer i mitt tilfelle som allerede er undervektig. Litt synd egt, for jeg liker ikke tanken på å være "avhengi" av egg og melk.
ajarRun Skrevet 5. mars 2016 #31 Skrevet 5. mars 2016 9 minutter siden, Orakelet96 skrev: Jeg teller ikke kalorier, og det har jeg heller aldri gjort. Vet ikke hvor mange kalorier det er i ting, men jeg kan si hva jeg har spist idag hvertfall, og det er ca en vanlig dag for meg, avhengi av hva slags mat som er tilgjengelig. Stod opp sent, så til vanlig hadde jeg nok hatt et måltid til. Til frokost spiste jeg pannekaker med syltetøy. Småspist på en del frukt, twist og kjeks som bare ligger fremme. Lunsj: Risengrynsgrøt. Middag: MASSE pizza og salat. Har nettopp spist 3 browniesstykker som er rester fra i går, og nå knasker jeg på knekkebrød med peanuttsmør og syltetøy. Dette trenger ikke å være mange kalorier, avhengig av hvor mye du har spist av hver ting. 8 minutter siden, literally skrev: Hun begrenser da ikke hvilken mat hun spiser når hun har cøliaki?? Er det med vilje, da eller? Og må man plutselig ha dårlig appetitt for å bli vegetarianer, og ikke ha lyst til å spise kjøtt? Virkelig?? Ingenting beriker en debatt som en haug stråmenn. Å ikke spise kjøtt gjør det vanskeligere å få nok kalorier, vitaminer og proteiner. Det er ikke umulig men det krever ekstra arbeid. 5 minutter siden, Orakelet96 skrev: Hm.. Ja, jeg ser hvor du kommer fra, og prøver også å se det fra den som kommenterer sin side. Men man blir bare litt "fed up" av å høre det hele tiden. Om en person tilsynelatende slanker seg uforsvarlig og har rast ned i vekt er jeg helt enig i at man kan si ifra, eller høre om det er noen årsaker som ligger bak. Men når jeg sitter åpenlyst og spiser helt normalt, syns jeg det bare er så merkelig. Er nesten redd for å spise salat åpenlyst i frykt for å tro at folk skal tro at jeg slanker meg liksom, selv om jeg egentlig liker salat bedre enn en baguett. Men du er undervektig, du burde anstrenge deg for å gå opp i vekt. Du risikerer problemer som benskjørhet, osv. Det er ikke sunt å være undervektig. Du bør spise store måltider, heller tre solide måltid enn fem småmåltid. For å slanke seg er å spise små måltid ofte den beste løsningen, fordi man vil da bli mett fortere. Men store måltid sjeldent vil gjøre deg mett senere og gjøre deg i stand til å spise mye mer. Finn en dressing med høy fettprosent (over 50%) og bruk mye av den. Legg til mer ost i dietten, fetaost er bra, all ost egentlig. Peanuttsmør er bra, bruk mer av det. Bruk olivenolje på salaten dersom du liker det, og sånne kjerneting. 3
Orakelet96 Skrevet 5. mars 2016 Forfatter #32 Skrevet 5. mars 2016 2 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Dette trenger ikke å være mange kalorier, avhengig av hvor mye du har spist av hver ting. Ingenting beriker en debatt som en haug stråmenn. Å ikke spise kjøtt gjør det vanskeligere å få nok kalorier, vitaminer og proteiner. Det er ikke umulig men det krever ekstra arbeid. Men du er undervektig, du burde anstrenge deg for å gå opp i vekt. Du risikerer problemer som benskjørhet, osv. Det er ikke sunt å være undervektig. Du bør spise store måltider, heller tre solide måltid enn fem småmåltid. For å slanke seg er å spise små måltid ofte den beste løsningen, fordi man vil da bli mett fortere. Men store måltid sjeldent vil gjøre deg mett senere og gjøre deg i stand til å spise mye mer. Finn en dressing med høy fettprosent (over 50%) og bruk mye av den. Legg til mer ost i dietten, fetaost er bra, all ost egentlig. Peanuttsmør er bra, bruk mer av det. Bruk olivenolje på salaten dersom du liker det, og sånne kjerneting. Kjære deg Det er nettopp sånne som deg jeg ikke forstår meg på. Jeg skrev ikke dette innlegget for å tips om å gå opp i vekt. Jeg er frisk og opplagt, og spiser nok. Jeg har ikke noe ønske om å begrense meg matmessig på noen måter. Jeg spiser når jeg er sulten, og hva jeg vil. Det fungerer helt fint for meg, og det er nettopp sånne som deg som får meg til å føle meg dårlig. Bare sånn funfact til deg, siden du er så opptatt av "kalori ut og inn prinsippet". Jeg har regnet ut kaloriene omtrentlig på det jeg har spist idag og det er i underkant av 5000 kalorier. Jeg har hatt en liten gåtur på et kvarter med hunden min, og det er så og si den eneste gangen jeg har løftet på ræva i hele dag. Så jeg antar jeg har gått en del kalorier i pluss?? Noe jeg gjør hver eneste dag. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2016 #33 Skrevet 5. mars 2016 15 minutter siden, Orakelet96 skrev: Jeg vet ikke hva IBS er, men når du er veganer er det vel ekstra vanskelig vil jeg tro ja. Hadde det i tankene en periode jeg også, men tror det ville vært uforsvarlig å ha cøliaki og være veganer i mitt tilfelle som allerede er undervektig. Litt synd egt, for jeg liker ikke tanken på å være "avhengi" av egg og melk. IBS (irritable bowel syndrome) er en form for mageproblemer der man reagerer på diverse matvarer. Har hatt det i mange, mange år, men bare blitt veganer de siste få årene. Det gjør til at matlysten er så som så, for jeg blir lett dårlig i magen. Anonymkode: 8ba1b...c52
ajarRun Skrevet 5. mars 2016 #34 Skrevet 5. mars 2016 13 minutter siden, Orakelet96 skrev: Kjære deg Det er nettopp sånne som deg jeg ikke forstår meg på. Jeg skrev ikke dette innlegget for å tips om å gå opp i vekt. Jeg er frisk og opplagt, og spiser nok. Jeg har ikke noe ønske om å begrense meg matmessig på noen måter. Jeg spiser når jeg er sulten, og hva jeg vil. Det fungerer helt fint for meg, og det er nettopp sånne som deg som får meg til å føle meg dårlig. Bare sånn funfact til deg, siden du er så opptatt av "kalori ut og inn prinsippet". Jeg har regnet ut kaloriene omtrentlig på det jeg har spist idag og det er i underkant av 5000 kalorier. Jeg har hatt en liten gåtur på et kvarter med hunden min, og det er så og si den eneste gangen jeg har løftet på ræva i hele dag. Så jeg antar jeg har gått en del kalorier i pluss?? Noe jeg gjør hver eneste dag. Det regnestykket ditt må du nesten bryte opp for meg, jeg ville estimert ditt kaloriinntak i dag til 1000-2000. Jeg antok den enkleste løsningen var å gå opp noen kilo i vekt, da ville du jo slippe hele problemstillingen. Det er tross alt enklere å gå opp i vekt enn å endre alle personene rundt deg. 3
Gjest snowz Skrevet 5. mars 2016 #35 Skrevet 5. mars 2016 Det blir for dumt å be TS spise masse fett for å gå opp i vekt.. Tror du virkelig hun blir sunnere av å legge på seg? Nei. En som er undervektig eller overvektig kan være mye sunnere enn en som er normalvektig. TS trenger ikke være normalvektig for å være sunn og frisk. Jeg har alltid vært undervektig, men var den personen som spiste godteri og drakk brus hver eneste dag. Spiste hele tiden, og mye junkfood, men jeg var likevel undervektig. Jeg trente ikke i det hele tatt, så jo, det går an å ha høy forbrenning. Nå var jeg riktig nok usunt, men ut ifra TS beskrivelse, så er hun sunt og frisk, og da spiller det ingen rolle om hun er undervektig, normalvektig eller overvektig. Skal man slutte å spise sunt fordi man er for tynn? Skal man slutte å trene fordi man ikke passer inn i det samfunnet kaller for "normalt"? Nei. Jeg blir så oppgitt av enkelte her..
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #36 Skrevet 6. mars 2016 TS er svært undervektig, risikerer benskjørhet, problemer med menstruasjon osv. OLøper tydeligvis altfor mye og spiser for lite-veldig enkel matematikk. Jeg har lagt meg merke ved at folk med begynnende spiseforstyrrelser liker ikke ditt, spiser pluselig ikke datt og selvfølgelig er hva de ikke spise litt usunt /mye kalorier osv. Typisk eksempel her er Pepsi max -ja TS hadde godt av vanlig brus og derfor rart at ikke liker hun vanlig Solo, sitronbrus el heller. "Tilfeldigvis" kun Pepsi Max. Livsløgn å sI man spise såååååå mye når vekten er 44kg. Når det er sagt så syns jeg vennene hennes uttrykker seg dårlig når de maser på at hun må spise. De mener sikkert godt, men kommer ut feil. Anonymkode: ca0a5...8bc 5
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2016 #37 Skrevet 6. mars 2016 27 minutter siden, Orakelet96 skrev: Kjære deg Det er nettopp sånne som deg jeg ikke forstår meg på. Jeg skrev ikke dette innlegget for å tips om å gå opp i vekt. Jeg er frisk og opplagt, og spiser nok. Jeg har ikke noe ønske om å begrense meg matmessig på noen måter. Jeg spiser når jeg er sulten, og hva jeg vil. Det fungerer helt fint for meg, og det er nettopp sånne som deg som får meg til å føle meg dårlig. Bare sånn funfact til deg, siden du er så opptatt av "kalori ut og inn prinsippet". Jeg har regnet ut kaloriene omtrentlig på det jeg har spist idag og det er i underkant av 5000 kalorier. Jeg har hatt en liten gåtur på et kvarter med hunden min, og det er så og si den eneste gangen jeg har løftet på ræva i hele dag. Så jeg antar jeg har gått en del kalorier i pluss?? Noe jeg gjør hver eneste dag. Dette er tull. Så liten og lett som du er har du med andre ord 3 ganger så høy forbrenning som andre på din størrelse? Ved å bare sitte stille skulle du kanskje trenge 1500-1600 kalorier for å holde vekten og du sier at du spiser 5000 hver dag? Når du så åpenbart lyver og går i forsvar styrkes jo bare teorien om at du har en spiseforstyrrelse. Det er helt umulig at du har 3 x forbrenningen til det vanlige, noen prosent er mulig. Anonymkode: c6191...920 3
Orakelet96 Skrevet 6. mars 2016 Forfatter #38 Skrevet 6. mars 2016 11 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det regnestykket ditt må du nesten bryte opp for meg, jeg ville estimert ditt kaloriinntak i dag til 1000-2000. Jeg antok den enkleste løsningen var å gå opp noen kilo i vekt, da ville du jo slippe hele problemstillingen. Det er tross alt enklere å gå opp i vekt enn å endre alle personene rundt deg. 1000-2000??? okei hvis du absolutt skal ha det inne med teskje, pannekakene(sukker, egg, melk, smør) toppet med syltetøy - 500 kalorier. To bananer, et eple, en del safarikjeks og en del twistsjokolader - omtrent 500 kalorier. To posjoner risengrynsgrøt med melk, smør og sukker - 500 kalorier. En pizza for meg selv, med rømmedressing + litt salat ved siden - 2000 kalorier. 3 store brownies kakestykker - 1000 kalorier. To knekkebrød med en god dose peanøttsmør og syltetøy - 400 kalorier. 1
Orakelet96 Skrevet 6. mars 2016 Forfatter #39 Skrevet 6. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS er svært undervektig, risikerer benskjørhet, problemer med menstruasjon osv. OLøper tydeligvis altfor mye og spiser for lite-veldig enkel matematikk. Jeg har lagt meg merke ved at folk med begynnende spiseforstyrrelser liker ikke ditt, spiser pluselig ikke datt og selvfølgelig er hva de ikke spise litt usunt /mye kalorier osv. Typisk eksempel her er Pepsi max -ja TS hadde godt av vanlig brus og derfor rart at ikke liker hun vanlig Solo, sitronbrus el heller. "Tilfeldigvis" kun Pepsi Max. Livsløgn å sI man spise såååååå mye når vekten er 44kg. Når det er sagt så syns jeg vennene hennes uttrykker seg dårlig når de maser på at hun må spise. De mener sikkert godt, men kommer ut feil. Anonymkode: ca0a5...8bc Kjenner faktisk jeg blir helt uvel.. Her sitter jeg og skriver at jeg har cøliaki(noe jeg ikke kan noe for), men det plager meg ikke uansett, da jeg spiser pizza og alt som egentlig har gluten i seg, bare bytter ut med glutenfritt mel eller havregryn. Jeg har da ikke sagt jeg ikke drikker annen brus?? Favorittbrusen min er urge og fanta. Jeg sa jeg foretrekker pepsi max FREMFOR COLA. Og mine nærmeste venner vet jeg ikke spiser lite, men de kan fremdeles komme med kommentarer at jeg er tynn. Det er forskjell på kommentarer om at man er tynn, og at man ikke spiser. 1
Vattenflaska Skrevet 6. mars 2016 #40 Skrevet 6. mars 2016 (endret) Jeg vær 50kg og 170cm i min oppvekst og fikk de samme kommentaren. En tannlege nekta å sette inn tannregulering på meg for han vær overbevist om at jeg hadde anoreksia. Vær frekk nok til å si "Du vett du ikke kan ha tannregulering hvis du kaster opp" helt ut av det blå. Bare ignorer det eller si noe snodig tilbake. Men jeg ville dratt på en helseundersøkelse, altså. Jeg fikk påvist en autoimmun sykdom og gikk opp 10 sunne kiloen med behandling. Endret 6. mars 2016 av karlakarl 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå