Gå til innhold

Kjøpe leilighet uten barnerom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan strekke oss til 3,2. Men i budrundene har det i det siste gått alt fra 300-400 over dette. Markedet er hett på 2-roms også, men har ikke vært borti så mange av de som går til den prisen.

Anonymkode: 23b8a...062

Dere får fint en 3-roms til den prisen i Lørenskog-Strømmen-Lillestrøm-området hvis dere holder dere til borettslag og unngår nybyggene. Seriøst, Slangeblokkene på Strømmen (med fantastisk utsikt i noen av leilighetene), hvor en 2-roms er 59 kvm og går for rett over 2 mill og 3-roms går for under 3 mill er bare ett eksempel.

Endret av Apple-
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, LucyLiu skrev:

Ikke spør meg, ikke jeg som bor der. 

Grønnland er vel også rimelig, og der er man jo i nærheten av ting. Hvis ikke ville jeg gått for nordre aker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, ambivalentReaction skrev:

MGrønnland er vel også rimelig, og der er man jo i nærheten av ting. Hvis ikke ville jeg gått for nordre aker. 

Grønland ville jeg personlig aldri bodd. Nordre Aker er nok litt utenfor TS' budsjett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, LucyLiu skrev:

Grønland ville jeg personlig aldri bodd. Nordre Aker er nok litt utenfor TS' budsjett. 

Hvorfor ikke? De har grønnsaksbutikker, fine pubber og det føles litt som å være i syden. Mye bedre enn Manglerud, og Grønnland er på vei opp, prisstingingen der er best. Barcode kommer til å endre demografien og presse prisene opp. Kan ikke si det samme for Manglerud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Apple- skrev:

Dere får fint en 3-roms til en prisen i Lørenskog-Strømmen-Lillestrøm-området hvis dere holder dere til borettslag og unngår nybyggene. Seriøst, Slangeblokkene på Strømmen (med fantastisk utsikt i noen av leilighetene), hvor en 2-roms er 59 kvm og går for rett over 2 mill og 3-roms går for under 3 mill er bare ett eksempel.

Og det kan lønne seg med medlemskap i Bori, boligbyggelaget for hele Romerike :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hvorfor ikke? De har grønnsaksbutikker, fine pubber og det føles litt som å være i syden. Mye bedre enn Manglerud, og Grønnland er på vei opp, prisstingingen der er best. Barcode kommer til å endre demografien og presse prisene opp. Kan ikke si det samme for Manglerud.

Nå ville jeg personlig ikke bodd noen av stedene, men dersom jeg skulle hatt et barn, som kanskje skulle leke ute etter hvert, hadde jeg helt klart foretrukket Manglerud. 

Men hva jeg foretrekker er irrelevant, siden det er TS som skal kjøpe. La oss stoppe avsporingen her. :) 

 

Endret av LucyLiu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan strekke oss til 3,2. Men i budrundene har det i det siste gått alt fra 300-400 over dette. Markedet er hett på 2-roms også, men har ikke vært borti så mange av de som går til den prisen.

Anonymkode: 23b8a...062

Er Tveita innafor deres område? Har sett 3 roms gå til 2.6 der. 

Anonymkode: d7f64...888

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ser alt utenfor ring 2. Både vestover, østover, nordover og sørover. Jeg, personlig, er villig til å flytte lengre. Type Drammen, Moss osv. Men som sagt, det er ikke min mann som gjerne ønsker seg mulighet for t-bane.

Anonymkode: 23b8a...062

Da bør det være mulig, men kan ta tid. Har noen vennepar som har kjøpt i området rundt Veitvet for under 3. Og vi skal selge vår 3-roms nå snart og tror ikke vi får noe særlig mer enn 3.1. (sier ikke hvor, men mer sentralt enn Veitvet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen praktiske ting som spiller inn som er veldig viktige for oss (kanskje ikke for andre) :)

- Ikke støy fra sterkt trafikkert vei (vi bor rett utenfor en nå, og har masse støv inn i leiligheten på grunn av det. I tillegg til mye støy om nettene). Vært på visning på Tveita, Manglerud og Ulven, men ikke så alt for begeistret. De to sistnevnte var egentlig ok.

- Helst parkeringsmulighet. Jeg trenger bil i jobb. Da er på en måte Grønland utelukket (vi bor veldig nærme i dag, er nesten umulig).

Vi kan sikkert være mer fokusert mot Lillestrøm og strømmen. Ikke sett på så mange leiligheter der enda.

Anonymkode: 23b8a...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hvordan klarer folk å bo der? Da kan du likesågodt dra til Lillestrøm.

Hvordan skulle de ikke klare å bo der? Kjenner flere som trives i de områdene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt at man kan sove på samme soverom med barnet til det er maks et par år. Kanskje litt lenger, men jeg tror at dere som foreldre ønsker privatliv. 

Et alternativ kan jo kanskje være at barnet har soverommet og foreldrene sover på stua (sovesofa, evt. om dere får skilt av en del av stua til å ha en seng på). Jeg sov på sovesofa på stua i ett års tid etter samlivsbrudd mens barnet hadde soverom, gikk fint det (men jeg var alene da). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ble foreldre som studenter og bodde i studentby for familier barnets to første år. Her var alle leilighetene toroms. Og det gikk helt fint. Både for oss og alle de andre familiene med både ett og to barn. Nå bor vi fortsatt i toroms, og barnet er tre år. Det går også helt fint. Men vi finner en treroms til sommeren når vi begge er ferdige med studier og har fått jobb. 

Anonymkode: fde68...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke synd i folk som må bo i Oslo.  Må ha t bane osv. Jeg bor i en flott by. Vi har alt. Jeg bruker ikke lengre tid til Oslo,  enn hva mange av de som bor rundt der...bruker i bil på veg til jobben

Jeg har masse frisk luft. For den summen du skriver får du flotte hus her  . 

Anonymkode: 9546b...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun 1 soverom og det er stort, er det også mulig å sette opp lettvegg og lage to rom av det ene soverommet

Anonymkode: cfb2f...d0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner at det er vanskelig å finne noe, men jeg ville aldri kjøpt en toroms hvis jeg planla barn. Joda, barnet kan i normale tilfeller ligge lenge på foreldrenes rom, men hva hvis dere får et barn som sover kjempedårlig inne hos dere og våkner hver gang dere snur dere i senga eller hoster? Og hva hvis dere får en baby med kolikk e.l., som holder dere våkne hele natta med skriking? Min bror bor på en toroms med baby og har til tider vært helt utslitt på jobb pga søvnmangel, mens min samboer har hatt muligheten til å trekke seg tilbake på gjesterommet/barnerommet noen timer slik at han har klart å fungere på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pokker om jeg ville hatt et barn uten ekstra soverom. Selv om barnet sover på foreldrenes soverom så hadde det vært helt vesentlig for meg å ha et rom jeg eller pappaen kunne sove i fred når søvnmangelen virkelig slår inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...