Gå til innhold

Har vært på 15 jobbintervjuer, ingen lyktes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste året, har jeg vært på 15 intervjuer, ingen lyktes.  13 av dem var fra offentlige organisasjoner og var fast stilling.  Det kommer to intervjusjanser neste uke også, begge to er statlige stillinger med ganske høyt lønnstrinn som vanlig, men nå blir jeg veldig fortvilet for meg selv.

Jeg har veldig høy utdanning med utenlandsk opprinnelse, har vært i jobben som midlertidig stilling i en kommunal sektor i de siste 10 måneder, nå blir jeg arbeidsledig, så jeg ønsker virkelig at jeg kan lykkes med intervjuene neste uke siden nå har jeg blitt mye flinkere i språket og fått 10 måneders arbeidserfaring i Norge.

Ønsker å høre noen råd fra dere. På forhånd takk.

 

Anonymkode: 78762...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær ydmyk og nysgjerrig. :)

Anonymkode: 13251...1c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be en venn om å prøveintervjue deg og gi tilbakemelding om hva du kan bli bedre på. Det finnes mange artikler på nett med vanlige intervjuspørsmål som dere kan gå igjennom.

Anonymkode: c3db2...485

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du sikter litt for høyt, altså at du bør søke stillinger med lavere ansvarsoppgaver (det ser du ut fra lønnsstige - altså bør du søke stillinger med lavere lønn).

Husk også at svært mange stillinger i det offentlige er i realiteten allerede besatt før intervju, men siden det er offentlige stillinger plikter man å lyse de ut og gjennomføre interjvurunde.

Anonymkode: 53f0a...3c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det offentlig, særlig i stillinger med høy lønn og status, er det mer konkurranse og trynefaktor som teller.

Begynn med å spørre hvor mange søkere og hvor mange på intervju. Spør deretter om ansettelsesprosessen. Spør også hvem som tar den endelige avgjørelsen. Det er DEN personen du skal fokusere på å "selge" deg selv mot.

Ha gode referanser. Uten det vil du nesten aldri få jobb.

Med et godt nettverk er det mye lettere å få jobber uansett. Dette er noe som tar tid og krever innsats fra deg.

Anonymkode: 2a8eb...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke allerede har gjort det, ta kontakt med de/den som holdt de intervjuene du selv syntes gikk best for å høre hvorfor du ikke fikk jobben. Det kan være vanskelig å få "kritikk", men du lærer på det :) 

Håper det ordner seg for deg!! Masse lykke til på intervjuene :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...