Gå til innhold

Søknad på førerkort går ut, kan ikke fornye

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg er ei jente på 17. Jeg tok teorien i desember og søkte da om førerkort 1-2 uker før jeg kunne ta den. Tok og bestod da teorien. Men den vil ikke være gyldig til bursdagen min i juni? Den går vel ut 1-2 uker før bursdagen min, i og med at jeg søkte 1-2 uker før "6-måneder før" jeg kunne ta den, og det er jo bare en gyldighet på 6mnd? 

Jeg kan jo ikke fornye den nå heller fordi den ligger som delvis godkjent (godkjent teori og helse, mangler fra kjøreskole) under søknadene mine. Noen som vet hva jeg kan gjøre? For den går vel ut etter 6mnd selv om jeg "fyller" den ut, og så vil det automatisk bli flyttet til neste nye søknad?

Vil jo helst ikke risikere å ikke ha søknaden klar til oppkjøringa.. Det tar jo litt tid å få den godkjent :P 

Anonymkode: d69ff...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt vegvesnet. Vegvesen.no har en god kundeopplysningstjeneste

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, VinterSnø skrev:

Kontakt vegvesnet. Vegvesen.no har en god kundeopplysningstjeneste

1 minutt siden, Dwight skrev:

Ring kjøreskolen din heller så får du skikkelige svar :)

Takk for svar begge to! :) Da jeg tok mopedlappen kunne kjørelæreren legge inn søknad for meg, tror dere han enda kan det slik at han kan "dobbeltsøke"? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sendte vegvesenet en mail nå, så får jeg kontakte kjørelæreren hvis ikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søknaden din vil oppdateres automatisk. Så lenge politiet godkjenner vandelen din, vil søknaden din være gyldig på bursdagen din også 😊

Anonymkode: c925b...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Man sjekker ikke vandel på utvidelse, kun 1. gang førerkort. Så har du mopedførerkort behøver du ikke tenke på det. De som ikke har førerkort fra før, der går vandelen til politiet hver 4 mnd så den er gyldig ett år. ( tror ikke dt er endret i nytt autosys ) 

Anonymkode: 192b3...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 1.3.2016 at 15.09, AnonymBruker skrev:

Søknaden din vil oppdateres automatisk. Så lenge politiet godkjenner vandelen din, vil søknaden din være gyldig på bursdagen din også 😊

Anonymkode: c925b...57d

Åja, så greit da! Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...