Gå til innhold

Hvor er Hoppetaujenta akkurat nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna
16 timer siden, Varg Veum skrev:

Hun har begynt å glede seg til jul. Akkurat nå sitter hun i mørket med en varm kopp kakao, mens hun beskuer månen der den klart og kaldt skinner i all sin fortreffelige prakt. Da begynner hun å tenke fremover mot mørkere, kaldere og mer trekkfulle tider. Tiden da bladene gulner og faller av trærne, mens vinden fører dem langs asfalten og opp i luften en grå høstdag. Sakte, men sikkert, bærer sekundene seg fremover. 

Plutselig våkner hun en dag, og snøen laver ned som et tydelig tegn. Vinter, vinter kom til meg roper @Hoppetaujenta fornøyd til seg selv. Hun tar på seg skoene, spretter utav døren og spreller seg rundt som en orm i det nylagte veidekket. Ømt og ydmykt reiser hun seg opp og feller hun en tåre, mens hun fornøyd konstaterer at årets første snølag laver ned som den aldri før har gjort. 

Jeg inviterer herved dere andre til å fylle på denne historien. :) 

Jeg kan gjøre ett forsøk....på fortsettelsen:

Hoppe går inn igjen med ett smil om munnen og tar på seg jakke og lue, vanter og utebukse, slik at hun ikke skal fryse. Hun går inn i boden sin finner en spade og graver en stor snøhule som hun fyller med stearinlys, og hun lager benk hvor hun legger på ett reinsdyrskinn og hun finner frem soveposen, for her inne i snøhulen har hun tenkt å sove i natt. Når hun er ferdig med å gjøre alt klart går hun inn i huset igjen og smører seg noen brødblingser og koker seg mer kakao og går ut igjen og spiser i hula si, etter en liten stund får hun besøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mhm...kjempeveldig rar ja...men jeg vet at dere er kjempeveldig glad i meg uansett, så da er det greit. :nigo: 

Takk, dikter-Cata! :klappe:  Me like. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg Veum
1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Jeg kan gjøre ett forsøk....på fortsettelsen:

Hoppe går inn igjen med ett smil om munnen og tar på seg jakke og lue, vanter og utebukse, slik at hun ikke skal fryse. Hun går inn i boden sin finner en spade og graver en stor snøhule som hun fyller med stearinlys, og hun lager benk hvor hun legger på ett reinsdyrskinn og hun finner frem soveposen, for her inne i snøhulen har hun tenkt å sove i natt. Når hun er ferdig med å gjøre alt klart går hun inn i huset igjen og smører seg noen brødblingser og koker seg mer kakao og går ut igjen og spiser i hula si, etter en liten stund får hun besøk...

Se der, ja! Dette synes jeg var en god fortsettelse, ikke sant @Hoppetaujenta? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Mhm...kjempeveldig rar ja...men jeg vet at dere er kjempeveldig glad i meg uansett, så da er det greit. :nigo: 

:hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var det, Varg. Snø på denne tiden er midt i blinken for sommervarmelei meg. :rodmer: 
                                                             Der inne skal jeg danse Snøhulehulahula av ren glede!

Takk for kveldsklem uten snev av Korona, Jerri. :jepp:  Den luktet frisk uteluft og litt god bålduft faktisk.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Varg Veum

Hun har begynt å glede seg til jul. Akkurat nå sitter hun i mørket med en varm kopp kakao, mens hun beskuer månen der den klart og kaldt skinner i all sin fortreffelige prakt. Da begynner hun å tenke fremover mot mørkere, kaldere og mer trekkfulle tider. Tiden da bladene gulner og faller av trærne, mens vinden fører dem langs asfalten og opp i luften en grå høstdag. Sakte, men sikkert, bærer sekundene seg fremover. 

Plutselig våkner hun en dag, og snøen laver ned som et tydelig tegn. Vinter, vinter kom til meg roper Hoppetaujenta fornøyd til seg selv. Hun tar på seg skoene, spretter utav døren og spreller seg rundt som en orm i det nylagte veidekket. Ømt og ydmykt reiser hun seg opp og feller hun en tåre, mens hun fornøyd konstaterer at årets første snølag laver ned som den aldri før har gjort.

Hoppe går inn igjen med ett smil om munnen og tar på seg jakke og lue, vanter og utebukse, slik at hun ikke skal fryse. Hun går inn i boden sin finner en spade og graver en stor snøhule som hun fyller med stearinlys, og hun lager benk hvor hun legger på ett reinsdyrskinn og hun finner frem soveposen, for her inne i snøhulen har hun tenkt å sove i natt. Når hun er ferdig med å gjøre alt klart går hun inn i huset igjen og smører seg noen brødblingser og koker seg mer kakao og går ut igjen og spiser i hula si, etter en liten stund får hun besøk...

Hvem vil du skal fortsette historien, @Hoppetaujenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg Veum
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Du, Varg...?   Kanskje Hoppis ville like Jim Ed?     😉

Det tror jeg absolutt hun vil. Gi det et forsøk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Varg Veum skrev:

Det tror jeg absolutt hun vil. Gi det et forsøk. :) 

Kan ikke.   Det må du....     :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Du, Varg...?   Kanskje Hoppis ville like Jim Ed?     😉

Nei! :nei:  Ikke sånn fyr i denne tråden. *jeg guuglet* 

Jeg vil gjerne at den som er inspirert skal fortsette, ellers blir det jo tvang.... :sukk: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Varg Veum
4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Kan ikke.   Det må du....     :fnise:

Kanskje det kommer som en overraskelse. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Varg Veum skrev:

Kanskje det kommer som en overraskelse. :) 

Du får ikke lov av Hoppis....     :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Varg Veum
Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Du får ikke lov av Hoppis....     :fnise:

Å søren, da er det best å holde seg i skinnet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet åffer Hoppis gleder seg til snøen faller! :opplyser:

(da kan hun igjen spise is og godtesnop) :ninja:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Men nå bestemmer ikke DU hva som kan postes.   Er ikke engang din tråd.    

Er det ikke min tråd?!? :sjokkert: Joo, klart det er det. Jeg er jo hovedsponsorpersonen til nesten alle innlegg her jo. 

37 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Tar heller turen et annet sted.    Ha det!        

Nei, ikke gjør det da, Jerri.  :smilyblomst:

34 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Du får ikke lov av Hoppis....     

    Til hva eksakt? :klo:  Jeg falt av lasset litt her...

32 minutter siden, Varg Veum skrev:

Å søren, da er det best å holde seg i skinnet.  

10003447_687440227980496_1915691809_n.jp
Det ser SÅ godt ut....men tror disse er uten for mye skinn altså. Godt for det om. :rodmer: 

19 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Alle vet åffer Hoppis gleder seg til snøen faller! :opplyser:

(da kan hun igjen spise is og godtesnop) :ninja:

                                  Endelig. Du husket det! IS! :mynona:Og SNoooop!                *bare en P!* :opplyser: - Ore

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg Veum
1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Er det ikke min tråd?!? :sjokkert: Joo, klart det er det. Jeg er jo hovedsponsorpersonen til nesten alle innlegg her jo. 

Nei, ikke gjør det da, Jerri.  :smilyblomst:

    Til hva eksakt? :klo:  Jeg falt av lasset litt her...

10003447_687440227980496_1915691809_n.jp
Det ser SÅ godt ut....men tror disse er uten for mye skinn altså. Godt for det om. :rodmer: 

                                  Endelig. Du husket det! IS! :mynona:Og SNoooop!                *bare en P!* :opplyser: - Ore

Pølser er godt. Skinnfrie også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...