Gå til innhold

Hvor er Hoppetaujenta akkurat nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nemlig. :)  Og som om ikke det er nok,
legger jeg inn en diger liten XL-pose med
sånne vonde ostepop`er til dem som liker det.
Personlig løper jeg i skjul. Orker heller ikke lukten
av folks munn når de har spist denslags oppfinneruhell. :ninja: 
                      69398604.jpg?imageId=69398604&x=0&y=0&cr

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

*altså det var ikke sånn ment at Jerry ikke var snill og grei - stort sett er han det han også* :laugh: 

:takke:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

Og ostepop!!! 

Det heter biggus poppus på latin.  :lur: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, faktisk ikke, for jeg har stått på badet og sagt stygge ord i en lang rekke. Tenke seg til så mange lysrør jeg har skiftet i mitt liv (det høres litt ekstra fint ut syns jeg - egentlig er det nok ikke flere enn fem-seks til sammen) men i det siste får jeg det ikke til. Jeg har en sånn en med to små lysrør over vasken, skal de sikringene også skiftes når man bytter rør? :klo: Bør begge byttes når den ene er død? Skal det foregå i en bestemt rekkefølge? Sikringer ut sist? Det er så mange spørsmål og ingen handyperson i mils omkrets her... :sukk: Help me noen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Neida, faktisk ikke, for jeg har stått på badet og sagt stygge ord i en lang rekke. Tenke seg til så mange lysrør jeg har skiftet i mitt liv (det høres litt ekstra fint ut syns jeg - egentlig er det nok ikke flere enn fem-seks til sammen) men i det siste får jeg det ikke til. Jeg har en sånn en med to små lysrør over vasken, skal de sikringene også skiftes når man bytter rør? :klo: Bør begge byttes når den ene er død? Skal det foregå i en bestemt rekkefølge? Sikringer ut sist? Det er så mange spørsmål og ingen handyperson i mils omkrets her... :sukk: Help me noen? 

Jeg er usikker på om de heter startere. De trenger vanligvis ikke å byttes hver gang man bytter lysrør. Har du en eller flere slike startere hjemme (evt i en annen lysrørslampe), så kunne du jo ta de ut fra den andre lampen og prøve de i lampen på badet. Strøket, da det er brannfarlig å ikke bytte starter når man bytter lysrør, i følge videoen under.

Du kan prøve å bytte startere og prøve de gamle lysrørene. Det har hendt meg at de gamle lysrørene virket og at det kun var starteren som måtte byttes.

Endret av An0nymBruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Neida, faktisk ikke, for jeg har stått på badet og sagt stygge ord i en lang rekke. Tenke seg til så mange lysrør jeg har skiftet i mitt liv (det høres litt ekstra fint ut syns jeg - egentlig er det nok ikke flere enn fem-seks til sammen) men i det siste får jeg det ikke til. Jeg har en sånn en med to små lysrør over vasken, skal de sikringene også skiftes når man bytter rør? :klo: Bør begge byttes når den ene er død? Skal det foregå i en bestemt rekkefølge? Sikringer ut sist? Det er så mange spørsmål og ingen handyperson i mils omkrets her... :sukk: Help me noen? 

Rekkefølgen er ikke viktig. Men slå av strømmen til lampen med lysbryteren først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...men jeg får ikke inn lysrøret. :( De sporene i hver side er umulige å få satt dem fast i. Jeg er frustrert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Neida, faktisk ikke, for jeg har stått på badet og sagt stygge ord i en lang rekke. Tenke seg til så mange lysrør jeg har skiftet i mitt liv (det høres litt ekstra fint ut syns jeg - egentlig er det nok ikke flere enn fem-seks til sammen) men i det siste får jeg det ikke til. Jeg har en sånn en med to små lysrør over vasken, skal de sikringene også skiftes når man bytter rør? :klo: Bør begge byttes når den ene er død? Skal det foregå i en bestemt rekkefølge? Sikringer ut sist? Det er så mange spørsmål og ingen handyperson i mils omkrets her... :sukk: Help me noen? 

Pass på at du får kjøpt riktig starter. Ta med de gamle til butikken når du skal kjøpe. Se også opplysninger i tråden i linken:
" Single = 1 lysrøyr
Serie = fleire lysrøyr

Edit: Skal visst bruke single ved under 18W. Har montert så lite sånt, så det er vel greit. Uansett har du 18W-lysrøyr, då blir den single.

Sidan du har ein tennar for kvart lysrøyr skal du ha single på begge to. Hadde det vore to lysrøyr og kun ein tennar skulle du hatt serie. "https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1182986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

...men jeg får ikke inn lysrøret. :( De sporene i hver side er umulige å få satt dem fast i. Jeg er frustrert. 

Etter at lysrørene er ført inn i sporet, skal de vris rundt for å sitte på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

...men jeg får ikke inn lysrøret. :( De sporene i hver side er umulige å få satt dem fast i. Jeg er frustrert. 

Se video her. Her opplyses det om at det er brannfarlig å ikke bytte starter når man bytter lysrør. Starterene  skal skiftes hver gang man skifter lysrør. Beklager min feilopplysning i sted.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...jeg får ikke røret inn i sporet (det vil ikke sitte) og forrige gang vred jeg og vred jeg på en annen sånn ting i heimen og ødela nok hele sulamitten da. :(  Et annet sted altså. Syns den er vanskelig tilgjengelig. Over oppvaskkummen liksom, vendt innover. Har ikke nubbesjans til å se hva jeg evt. gjør og da går det som det går. Buhu. :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Ja...jeg får ikke røret inn i sporet (det vil ikke sitte) og forrige gang vred jeg og vred jeg på en annen sånn ting i heimen og ødela nok hele sulamitten da. :(  Et annet sted altså. Syns den er vanskelig tilgjengelig. Over oppvaskkummen liksom, vendt innover. Har ikke nubbesjans til å se hva jeg evt. gjør og da går det som det går. Buhu. :( 

Får du til å se med et lommespeil hvor sporene er, før du setter inn lysrøret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du, etter at strømmen til lampa er slått av, kjenner med fingrene for å vite hvor sporene er, blir det lettere å sette inn lysrøret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...