Ms.Sommerfugl Skrevet 28. februar 2016 #21 Del Skrevet 28. februar 2016 Da ber du dem om å komme med reelle argumenter for omskjæringen. Her er det nok mer snakk om tradisjon, enn religion. Deretter kan du argumentere mot omskjæring. Dere får inngå kompromiss hvis alt annet ikke funker. Dere omskjærer ikke barna, men lar de selv bestemme når de blir voksne er ett eksempel. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 28. februar 2016 #22 Del Skrevet 28. februar 2016 Du bør selvfølgelig ikke la deg overtale til å la noe skjære i dine friske barns kjønnsorgan. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #23 Del Skrevet 28. februar 2016 Jeg har to venninner som bor i USA som har valgt å ikke omskjære sønnene sine som nyfødte. Det har blitt et styr uten like da disse guttene har blitt eldre og oppdaget at tissen deres ikke ser ut som tissen til kompisene. De har da blitt fortalt at de andre guttene har fått skåret vekk denne huden og ikke dem fordi mamma ville at de skulle ha den huden. Enden på visa har da selvfølgelig blitt at de har blitt rasende på mamma og de har blitt omskåret som 8-10 år gamle. Så sønnen din kommer til å få dette gjort, ikke fordi han velger det selv, men fordi alle de andre gjør det og en uomskåret penis blir sett på som en raritet. Så du kan jo selvsagt utsette hele greia til de blir litt ertet først og må få noe fravær fra skolen. Anonymkode: a333a...a43 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. februar 2016 #24 Del Skrevet 28. februar 2016 39 minutter siden, Tibbie skrev: Aii, for et kjipt dilemma :/ Vet at det er veldig vanlig i USA. Mange av mine amerikanse venninner har ikke en gang sett en penis som ikke er omskjært. Men husk at mannen din og mennene i hans familie vet bedre enn deg hvordan det er å være omskjært. Om han er veldig fornøyd, så er det kanskje ikke så ille? Kanskje du heller kan snakke med menn som er omskjært, i stedet for dømmende, intetanende kvinnfolk på KG Kanskje det vil hjelpe deg mer i denne vanskelige avgjørelsen Ai, ai, ai for et kjipt dilemma? Tror du virkelig at disse mennene vet forskjellen på en fungerende penis og en omskjært en? Kjønnslemestelse får kun foregå pga at enkelte religiøse har alt for stor makt. Det er ingen positive ting med mannlig kjønnslemlestelse og skadene som følge av det rapporteres ikke og forties fullstendig av jøder og muslimer. Ikke spre "dette er da ikke så farlig" holdning når det er nettopp det det er. Visste du f.eks at barn dør - også på sykehus - av følgende av omskjæring? Hvorfor tvinge barn til et meningsløst, unødvendig inngrep som setter livet deres i fare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 28. februar 2016 #25 Del Skrevet 28. februar 2016 Se her TS (og alle i tråden som mener kjønnslemlesting er ufarlig): http://www.intactamerica.org/resources/decision Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 28. februar 2016 #26 Del Skrevet 28. februar 2016 2 minutter siden, Blondie65 skrev: Ai, ai, ai for et kjipt dilemma? Tror du virkelig at disse mennene vet forskjellen på en fungerende penis og en omskjært en? Kjønnslemestelse får kun foregå pga at enkelte religiøse har alt for stor makt. Det er ingen positive ting med mannlig kjønnslemlestelse og skadene som følge av det rapporteres ikke og forties fullstendig av jøder og muslimer. Ikke spre "dette er da ikke så farlig" holdning når det er nettopp det det er. Visste du f.eks at barn dør - også på sykehus - av følgende av omskjæring? Hvorfor tvinge barn til et meningsløst, unødvendig inngrep som setter livet deres i fare? Men det vet jo ikke vi heller Hva som er best for en mann, omskjært eller ikke omskjært? Eller, det er jo mange som har blitt omskjært i voksen alder, så de vet det nok. Kanskje TS kan lære noe ved å snakke med dem. Det er ikke nødvendigvis av religion folk gjør det. Veldig mange gjør det av tradisjon, som jeg får inntrykk er situasjonen her. Men mange gjør det for livskvaliteten til gutten. Nei, jeg har aldri hørt om smågutter som dør av dette. Selv i velutdannet, rike land og familier, skjer dette i familiens stue. Da jeg gikk på ungdomsskolen måtte en gutt i klassen gjøre det etter anbefaling fra legen. Tviler på at legen ville anbefalt det om det var dødelig. Det er noe annet med jenter. Der er det en virkelig fare... Mange blør i hjel eller får ødelagt sexlivet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #27 Del Skrevet 28. februar 2016 Jeg ser nok en gang at omskjæringsdiskusjoner på kg låser seg ved at ingen av partene forholder seg objektivt til hva dette inngrepet innebærer. Det er trist at disse diskusjonene alltid blir usaklige fra første stund. Anonymkode: 1021d...068 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #28 Del Skrevet 28. februar 2016 Her får du jaggu stå på for barna dine. Man går ikke med på at folk skjærer i friske barn av ren lyst. Fy søren altså... Jeg hadde aldri i livet godtatt denne formen for idioti, og mannen hadde jeg kastet ut til han kom på bedre tanker. De tar vel med barna til statene ved første anledning, enten du vil eller ikke. Anonymkode: 02688...13c 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #29 Del Skrevet 28. februar 2016 9 minutter siden, Tibbie skrev: Men det vet jo ikke vi heller Hva som er best for en mann, omskjært eller ikke omskjært? Når det finnes en risiko for skader er det alltid bedre å la være å kjønnslemleste små gutter. En operasjon for trang forhud i voksen alder er noe annet. Anonymkode: 9a163...5bb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #30 Del Skrevet 28. februar 2016 15 minutter siden, Tibbie skrev: Nei, jeg har aldri hørt om smågutter som dør av dette. Det har skjedd mange ganger, til og med her i Norge. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Gutt-dode-etter-omskjaring-i-Oslo-6827154.html Anonymkode: 9a163...5bb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #31 Del Skrevet 28. februar 2016 17 minutter siden, Tibbie skrev: Da jeg gikk på ungdomsskolen måtte en gutt i klassen gjøre det etter anbefaling fra legen. Tviler på at legen ville anbefalt det om det var dødelig. Alle inngrep medfører risiko for skader, infeksjoner eller død, men du skjønner vel selv at et lite spedbarn har mye høyere risiko for å blå i hjel enn en tenåring? Forresten synes jeg du skriver mye dumt om temaet og det er tydelig at du er uvitende. Du burde lese deg opp om temaet. Anonymkode: 9a163...5bb 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #32 Del Skrevet 28. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: ingen av partene forholder seg objektivt til hva dette inngrepet innebærer Kanskje du vil forklare hva du mener? Anonymkode: 9a163...5bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 28. februar 2016 #33 Del Skrevet 28. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har havnet i en dilemma her. Jeg er gift med en mann fra statene og har bodd her i en del år. Han er fantastisk på alle måter og svigerfamilien min er en drøm, sånn sett har vi aldri hatt konflikt om noe. Saken er den at vi venter tvillinger til sommeren (begge gutter), og min mann og svigerfamilie har allerede tatt det for gitt at de skal omskjæres. Mannen min har personlig kontaktet en veldig ettertraktet kirurg i dette området som også er en god venn av han, og han har lovet å gjøre inngrepet gratis når den tid kommer. Saken er den at for meg som en norsk kvinne er tanken veldig fjern. Jeg har aldri ofret det en tanke engang, selvom jeg nok burde det da jeg er klar over at det er en selvfølge i svigers familie. Min mann er også omskjært, og veldig fornøyd med det. Jeg har vist ham forskning på at det kan være skadelig for barnet, men det kommer jeg ikke langt med ta tross alt alle menn i hans familie er omskjært og ikke har lidd noen skade. Jeg føler meg rådvill nå. Det er ikke slik at jeg er anti-omskjæring, men jeg vil heller at dette skal være noe barna selv velger når de blir store. Det har jeg ikke mannen og sviger med på, i henhold til deres jødiske tro er det utenkelig å vente så lenge. Jeg har heller ikke lyst til å lage en enorm sak ut av det, da de som sagt er fantastiske på alle måter og jeg vet de allerede elsker barna våre over alt på jord. Jeg føler meg bare uvel egentlig, vet ikke hva jeg vil med dette men må bare få luftet det ut Anonymkode: f7965...bd7 Du kommer uansett til å akseptere det. Du er tilfreds med mannen og hele familien hans. Dere venter tvillinger og du har selvfølgelig ingen planer om å dra fra ham. Så,du vil ikke stå opp mot alle disse og risikere å skape konflikt i familien,hvilket det nok blir når dette er en lang tradisjon! Ikke er du anti selv heller. Så du må jo gjerne lufte din overraskelse over at dette skaper litt skepsis hos deg. Men nå er dette et norsk forum,og det ser du på svarene her. I Norge er det ingen tradisjon for dette,så her blir bare motvilje og usakligheter som "flytt fra ham,dra til Norge" skrevet. Jeg ville tatt dette med mannen om jeg var deg,og så håper jeg du ikke blir for påvirket av div.svar her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #34 Del Skrevet 28. februar 2016 2 minutter siden, Blomsterert skrev: Jeg ville tatt dette med mannen om jeg var deg,og så håper jeg du ikke blir for påvirket av div.svar her. Jeg derimot, håper at hun blir påvirket. Det er virkelig ingen grunn til å fjerne forhuden hos små barn. Anonymkode: 9a163...5bb 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mearrasámi Skrevet 28. februar 2016 #35 Del Skrevet 28. februar 2016 Likestillinga har virkelig ikke kommet langt om hun velger å gi etter for mannen for et slikt absurd ønske fra hans kant. Siden han er amerikansk er det vel forventa at hun skal gi etter for hans skyld, og det er vel det hun kommer til å gjøre og. Det er ikke normalt å gjøre dette her til lands og svært tullete å innføre slike groteske utenlandske skikker. Alle som omskjærer barna sine uten medisinsk grunnlag burde ha mistet omsorgen for barna på flekken. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #36 Del Skrevet 28. februar 2016 Å velge omskjæring gir i tillegg stor fare for infeksjoner og senkomplikasjoner. Arrdannelser, sår som gror feil i tillegg til den åpenbare unødvendige smertepåkjenningen. Er det ingen medisinsk overtalende grunner for å utføre ingrepet (under narkose) er det lemlesting av spedbarn å velge omskjæring. Anonymkode: cddad...dcf 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 28. februar 2016 #37 Del Skrevet 28. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg derimot, håper at hun blir påvirket. Det er virkelig ingen grunn til å fjerne forhuden hos små barn. Anonymkode: 9a163...5bb Ja,du vil vel det. Det siter en gravid dame og leser dette hysteriet og skremselspropaganda. Dere tenker at pytt,la hun bli bekymret,la hun engste seg. Dere er direkte uempatiske,hensynsløse,svært lite gjennomtenkte,og,ikke minst uvitende om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiberhusk Skrevet 28. februar 2016 #38 Del Skrevet 28. februar 2016 Ingen hadde fått kutte opp mitt friske barn i noen som helst religions navn. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #39 Del Skrevet 28. februar 2016 2 minutter siden, Blomsterert skrev: Ja,du vil vel det. Det siter en gravid dame og leser dette hysteriet og skremselspropaganda. Dere tenker at pytt,la hun bli bekymret,la hun engste seg. Dere er direkte uempatiske,hensynsløse,svært lite gjennomtenkte,og,ikke minst uvitende om dette. Uvitende? Å kjønnslemleste en liten gutt kan medføre senskader, problemer med seksuallivet, osv. Å ikke gjøre det medfører ingenting. Anonymkode: 9a163...5bb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 28. februar 2016 #40 Del Skrevet 28. februar 2016 1 minutt siden, Fiberhusk skrev: Ingen hadde fått kutte opp mitt friske barn i noen som helst religions navn. Nei,men ditt subjektive syn teller heller ikke her. Og det er ikke du som er gravid med denne mannen og lever med hans familie. Kanskje du og en del andre her skal prøve å sette deres i hennes sred? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå