AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #21 Skrevet 2. mars 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: c63a2...db1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #22 Skrevet 2. mars 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar.Jeg fikk ikke vite flere detaljer rundt dette,men han hadde vært veldig syk etterpå etter det jeg forstod.Han puster alltid veldig raskt,selv når han sover.Kan det tyde på en form for hjerteskade eller annen skade?Er det vanlig hos rusmisbrukere? Anonymkode: 70987...fe4 Dette synes jeg det er vanskelig å skulle si noe om. Det er i hvert fall ikke vanlig bare ved å ha brukt sentralstimulerende midler tidligere. Er du sikker på at ikke han bruker noe slikt lenger? Hvor mye sover han egentlig? Hvis du er medisinfaglig utdannet, som du sier, så bør du jo kjenne til en del årsaker til rask pust. Du må sammenholde dette med hans generelle tilstand, samt se hvordan det korrelerer med puls og blodtrykk. Er han ved tilsynelatende god helse generelt? Se eventuelt på om det er elevasjon eller senkning i jugularpuls (hvis du vet hvordan man gjør det). I stedet for å synse, mene og tro, vil jeg anbefale at man tar en tur til legen. Man skal ikke ha rask pust under søvn. En standard serologi, vitale tegn, og eventuelt en spirometri sammenholdt med en grundig anamnese vil nok gi mange svar. Anonymkode: c63a2...db1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #23 Skrevet 2. mars 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette synes jeg det er vanskelig å skulle si noe om. Det er i hvert fall ikke vanlig bare ved å ha brukt sentralstimulerende midler tidligere. Er du sikker på at ikke han bruker noe slikt lenger? Hvor mye sover han egentlig? Hvis du er medisinfaglig utdannet, som du sier, så bør du jo kjenne til en del årsaker til rask pust. Du må sammenholde dette med hans generelle tilstand, samt se hvordan det korrelerer med puls og blodtrykk. Er han ved tilsynelatende god helse generelt? Se eventuelt på om det er elevasjon eller senkning i jugularpuls (hvis du vet hvordan man gjør det). I stedet for å synse, mene og tro, vil jeg anbefale at man tar en tur til legen. Man skal ikke ha rask pust under søvn. En standard serologi, vitale tegn, og eventuelt en spirometri sammenholdt med en grundig anamnese vil nok gi mange svar. Anonymkode: c63a2...db1 Han har hatt en del smerter etter en skade,og sliter med å sove og å slappe skikkelig av.Derfor tenkte jeg det kunne være grunnen til at han puster raskt.Men denne tråden fikk meg til å tenke det kanskje er relatert til andre ting (rus).Som du skriver,vanskelig å spekulere i.Han sier han må drikke for å holde smertene i sjakk,fordi smertestilliende B-preparater ikke hjelper.Jeg oppfordret han til å dra tilbake til fastlegen for å ta opp dette,men han ønsker ikke å fortelle legen at han drikker.Føler det er lite jeg kan gjøre slik ting er nå. Anonymkode: 70987...fe4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #24 Skrevet 2. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Han har hatt en del smerter etter en skade,og sliter med å sove og å slappe skikkelig av.Derfor tenkte jeg det kunne være grunnen til at han puster raskt.Men denne tråden fikk meg til å tenke det kanskje er relatert til andre ting (rus).Som du skriver,vanskelig å spekulere i.Han sier han må drikke for å holde smertene i sjakk,fordi smertestilliende B-preparater ikke hjelper.Jeg oppfordret han til å dra tilbake til fastlegen for å ta opp dette,men han ønsker ikke å fortelle legen at han drikker.Føler det er lite jeg kan gjøre slik ting er nå. Anonymkode: 70987...fe4 Argumentene hans er veldig typiske rusmisbrukerargumenter. Hvis du lar ham bruke dette som unnskyldninger kommer han aldri til å komme ut av misbruket sitt. Denne mannen har - kanskje - sluttet med kokain, men han har helt tydelig et misbruksforhold til alkohol, og kanskje til noe annet også. Han ønsker ikke hjelp. Inntil han ønsker hjelp selv, vil ingen ting forandre seg. Du må innse at du er i relasjon til en mann med et alvorlig rusproblem. Anonymkode: c63a2...db1 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2016 #25 Skrevet 2. mars 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Argumentene hans er veldig typiske rusmisbrukerargumenter. Hvis du lar ham bruke dette som unnskyldninger kommer han aldri til å komme ut av misbruket sitt. Denne mannen har - kanskje - sluttet med kokain, men han har helt tydelig et misbruksforhold til alkohol, og kanskje til noe annet også. Han ønsker ikke hjelp. Inntil han ønsker hjelp selv, vil ingen ting forandre seg. Du må innse at du er i relasjon til en mann med et alvorlig rusproblem. Anonymkode: c63a2...db1 Jeg har innsett det nå.Det er så vondt å tenke på at vi ikke kan ha et normalt forhold Hvordan skal jeg håndtere dette videre? Skal jeg spørre han rett ut om han har kommet inn i et dårlig mønster med alkohol eller rus? Og hvis han (som jeg frykter) kommer med unnskyldninger:Hvordan skal jeg da få han til å søke hjelp? Jeg vet ikke navnet på fastlegen hans. Anonymkode: 70987...fe4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #26 Skrevet 3. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har innsett det nå.Det er så vondt å tenke på at vi ikke kan ha et normalt forhold Hvordan skal jeg håndtere dette videre? Skal jeg spørre han rett ut om han har kommet inn i et dårlig mønster med alkohol eller rus? Og hvis han (som jeg frykter) kommer med unnskyldninger:Hvordan skal jeg da få han til å søke hjelp? Jeg vet ikke navnet på fastlegen hans. Anonymkode: 70987...fe4 Å være pårørende til en rusmisbruker er forferdelig vanskelig. Du skal både støtte og motivere, samtidig som du ikke kan gå inn i en for konfronterende rolle. Hva du enn gjør, må du passe deg for ikke å havne i en "terapeut"-rolle. Skaper du forventninger om at du selv kan hjelpe ham, gjør du alt uhyre vanskelig, og relasjonen deres vil slite. Det er normalt et samarbeide mellom fastlege og sosialtjeneste som håndterer slike saker formelt, og står for innsøkning til behandling. Jeg forstår at han ikke ønsker å søke noen form for behandling, og det gjør det hele betydelig vanskeligere. Du må forsøke å få ham til å innse at han trenger hjelp til å adressere rusbruken sin. Du kan gjerne begynne med å fortelle ham at din opplevelse er at han har et unormalt høyt forbruk av alkohol, og at dette bekymrer deg, og gjør deg usikker på deres relasjon. Ikke la ham gå i offerrollen, men vær saklig. Han vil sannsynligvis gå i en forsvarsposisjon der han hevder at det er synd på ham, og at du ikke forstår hva han gjennomgår. Dette er en rolle han ikke må få befeste. Dere er to om dette, og du må gjøre det klart at du også har krav på en forutsigbar og stabil tilværelse, og at hans problemer ikke skal styre din trygghet og dine følelser rundt hverdag og tilværelse. Du kan eventuelt ringe til rustelefonen (08588 - gratis og anonymt) og spørre om råd. Du kan også rådføre deg med din egen fastlege, og du kan undersøke om det finnes noen grupper for pårørende til rusmisbrukere der du bor. Kontakt gjerne Anonyme Alkoholikere. De gir gjerne råd og tips til de som er rundt en som drikker for mye, og de er ofte veldig flinke til å bryte ned løgner og selvbedrag - også slik at det blir tydelig for pårørende å se hva de utsettes for. Det vanskelige er at ingen kan tvinge ham til å søke hjelp med mindre det er akutt fare for liv og helse - eget eller andres. Vil han ikke ha hjelp, så får han ikke hjelp. Gå inn i problematikken langsomt, med en støttende innfallsvinkel, men med klare og faste grenser. Sist, men ikke minst - tenk grundig gjennom om du kommer til å orke denne prosessen. Veien er lang og tung, og det er ikke sikkert du lykkes. Jeg har ikke alle telefonnumre og kontaktinfo for hånden, men om du ikke finner det, så kan jeg være behjelpelig. Skriv gjerne igjen om du har behov for det. Anonymkode: c63a2...db1 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #27 Skrevet 3. mars 2016 Det at han er så utilgjengelig tyder jo på at han er rusavhengig tenker jeg, hvis dere har et forhold? Eller kan det være manglende følelser fra hans side? Jeg tenker utifra det du skriver her, at denne mannen er alvorlig rusavhengig. Han bruker alkohol for å dempe smerter, og han vil ikke si til legen sin at han drikker. Da er han garantert rusmisbruker/alkoholiker. Han blir borte uten en lyd i lange perioder....Han er nok også deprimert, men har dårlig hukommelse, glemmer å si unnskyld hvis han har sagt kjipe ting til deg. Hvor lenge har du sett han? Føler du at du kjenner han? Er han i et rusmiljø? Huff, dette høres ikke bra ut for deg. Ring han, få til et møte med han, si at du er oppriktig bekymret, men at han må gjøre noe med rusproblemet sitt hvis du skal fortsette å se han. En rusmisbruker trenger tydelige grenser. Ta vare på deg selv oppi dette! Husk: det er ikke ditt ansvar. Du kan ha medfølelse med han, men han må ønske å komme ut av dt selv. Motiver han. Vær ærlig, si rett ut at han må gjøre noe angående misbruket sitt. Anonymkode: acff9...2e8 1
ajarRun Skrevet 3. mars 2016 #28 Skrevet 3. mars 2016 Den 27.2.2016 at 18.41, AnonymBruker skrev: Den nye kjæresten min er i 40-årene,og har tidligere brukt mye kokain.Dette ligger noen år tinbake i tid ,og han er sluttet med det nå sier han, men jeg lurer på om senskader av dette kan være grunnen til at han er plaget med depresjon,drikker mye,og distanserer seg fra meg?Han har også problemer med ereksjonen og humøret går veldig i bølgedaler .På enkelt områder,der det er rimelig å forvente mer refleksjon og modenhet er veldig lite voksen.Han har gått til psykolog og har blitt behandlet med mange ulike antidepressiva uten at det har hjulpet. Kan man få varige skader i hjernen etter kokainbruk? Anonymkode: 70987...fe4 Du stiller feil spørsmål. Det er en høna og egget situasjon. Ble jeg deprimert fordi jeg drakk, eller drakk jeg fordi jeg ble deprimert? Det er umulig å svare på, og også irrelevant. Ereksjonsproblemer er vanlig på antidepressiva (tar han det nå?), og det er en mer nærliggende årsak enn kokainbruk. Trener han mye? Er han overvektig? Overvekt er en annen vanlig årsak. Nesten alle skader selv etter kronisk rusbruk forsvinner etter tre måneder til et år etter at man slutter. De psykiske årsakene til at man slutter forblir og blir ofte synligere da.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #29 Skrevet 3. mars 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Å være pårørende til en rusmisbruker er forferdelig vanskelig. Du skal både støtte og motivere, samtidig som du ikke kan gå inn i en for konfronterende rolle. Hva du enn gjør, må du passe deg for ikke å havne i en "terapeut"-rolle. Skaper du forventninger om at du selv kan hjelpe ham, gjør du alt uhyre vanskelig, og relasjonen deres vil slite. Det er normalt et samarbeide mellom fastlege og sosialtjeneste som håndterer slike saker formelt, og står for innsøkning til behandling. Jeg forstår at han ikke ønsker å søke noen form for behandling, og det gjør det hele betydelig vanskeligere. Du må forsøke å få ham til å innse at han trenger hjelp til å adressere rusbruken sin. Du kan gjerne begynne med å fortelle ham at din opplevelse er at han har et unormalt høyt forbruk av alkohol, og at dette bekymrer deg, og gjør deg usikker på deres relasjon. Ikke la ham gå i offerrollen, men vær saklig. Han vil sannsynligvis gå i en forsvarsposisjon der han hevder at det er synd på ham, og at du ikke forstår hva han gjennomgår. Dette er en rolle han ikke må få befeste. Dere er to om dette, og du må gjøre det klart at du også har krav på en forutsigbar og stabil tilværelse, og at hans problemer ikke skal styre din trygghet og dine følelser rundt hverdag og tilværelse. Du kan eventuelt ringe til rustelefonen (08588 - gratis og anonymt) og spørre om råd. Du kan også rådføre deg med din egen fastlege, og du kan undersøke om det finnes noen grupper for pårørende til rusmisbrukere der du bor. Kontakt gjerne Anonyme Alkoholikere. De gir gjerne råd og tips til de som er rundt en som drikker for mye, og de er ofte veldig flinke til å bryte ned løgner og selvbedrag - også slik at det blir tydelig for pårørende å se hva de utsettes for. Det vanskelige er at ingen kan tvinge ham til å søke hjelp med mindre det er akutt fare for liv og helse - eget eller andres. Vil han ikke ha hjelp, så får han ikke hjelp. Gå inn i problematikken langsomt, med en støttende innfallsvinkel, men med klare og faste grenser. Sist, men ikke minst - tenk grundig gjennom om du kommer til å orke denne prosessen. Veien er lang og tung, og det er ikke sikkert du lykkes. Jeg har ikke alle telefonnumre og kontaktinfo for hånden, men om du ikke finner det, så kan jeg være behjelpelig. Skriv gjerne igjen om du har behov for det. Anonymkode: c63a2...db1 Takk for gode råd.Nå som jeg ser det er stor sannsynlighet for at han har et avhengighetsproblem,så har jeg følt behov for å holde meg litt på avstand.Både fordi jeg er usikker på hele forholdet,og fordi jeg ikke trives så godt sammen med han når han nesten aldri er edru når vi treffes.Jeg synes samtidig litt synd på han,men vil ikke lage masse unnskyldinger for han heller.Skal ihvertfall ta det opp med han,og se hvilken respons jeg får.. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det at han er så utilgjengelig tyder jo på at han er rusavhengig tenker jeg, hvis dere har et forhold? Eller kan det være manglende følelser fra hans side? Jeg tenker utifra det du skriver her, at denne mannen er alvorlig rusavhengig. Han bruker alkohol for å dempe smerter, og han vil ikke si til legen sin at han drikker. Da er han garantert rusmisbruker/alkoholiker. Han blir borte uten en lyd i lange perioder....Han er nok også deprimert, men har dårlig hukommelse, glemmer å si unnskyld hvis han har sagt kjipe ting til deg. Hvor lenge har du sett han? Føler du at du kjenner han? Er han i et rusmiljø? Huff, dette høres ikke bra ut for deg. Ring han, få til et møte med han, si at du er oppriktig bekymret, men at han må gjøre noe med rusproblemet sitt hvis du skal fortsette å se han. En rusmisbruker trenger tydelige grenser. Ta vare på deg selv oppi dette! Husk: det er ikke ditt ansvar. Du kan ha medfølelse med han, men han må ønske å komme ut av dt selv. Motiver han. Vær ærlig, si rett ut at han må gjøre noe angående misbruket sitt. Anonymkode: acff9...2e8 Takk.Det er vanskelig å si hva han føler for meg egentlig.Humøret hans går veldig opp og ned.Når han er i godt humør sier han "jeg elsker deg" hver dag.Når han er i dårlig humør sier han aldri det.Vi har vært bekjente i noen år før vi nå ble sammen.Jeg føler at jeg kjenner han relativt godt,men som nevnt ante jeg ingenting om hans fortid med kokain (og sikkert andre rusmidler). Vi har møttes i noen sosiale sammenhenger før.Da drakk han ikke så mye alkohol og var aldri synlig beruset.Vennene hans virker ikke som de tilhører noe rusmiljø.De er vanlige familiemenn med jobb og vanlige interesser såvidt jeg kan se.Han har ikke kontaktet meg på en uke snart.Tar ikke tlf når jeg har prøvd å ringe.Han bor et stykke unna meg,så jeg kan ikke dra dit uten avtale med han.Tenker derfor at jeg bare får vente til han selv tar kontakt.Da er han kanskje mer mottakelig for å diskutere dette også. 13 timer siden, ambivalentReaction skrev: Du stiller feil spørsmål. Det er en høna og egget situasjon. Ble jeg deprimert fordi jeg drakk, eller drakk jeg fordi jeg ble deprimert? Det er umulig å svare på, og også irrelevant. Ereksjonsproblemer er vanlig på antidepressiva (tar han det nå?), og det er en mer nærliggende årsak enn kokainbruk. Trener han mye? Er han overvektig? Overvekt er en annen vanlig årsak. Nesten alle skader selv etter kronisk rusbruk forsvinner etter tre måneder til et år etter at man slutter. De psykiske årsakene til at man slutter forblir og blir ofte synligere da. Ja,vanskelig å vite hvilket problem som kom først.Nei han tar ikke antidepresiva nå.Han har brukt flere forskjellige men sier ingen av dem hjalp likevel.derfor sluttet han.Om dette er avtalt med legen vet jeg ikke,tviler på det..Han trente litt før,men blir vel helst å sitte foran pc-en i stua nå om dagene.Overvekt er ikke tilfellet her.Han er undervektig og har gått fra 83 til litt under 70 kg.i løpet av et år ca.Synes utseendet hans har endret seg ganske mye i negativ retning.Han ser ikke sunn og frisk ut. Anonymkode: 70987...fe4
ajarRun Skrevet 3. mars 2016 #30 Skrevet 3. mars 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for gode råd.Nå som jeg ser det er stor sannsynlighet for at han har et avhengighetsproblem,så har jeg følt behov for å holde meg litt på avstand.Både fordi jeg er usikker på hele forholdet,og fordi jeg ikke trives så godt sammen med han når han nesten aldri er edru når vi treffes.Jeg synes samtidig litt synd på han,men vil ikke lage masse unnskyldinger for han heller.Skal ihvertfall ta det opp med han,og se hvilken respons jeg får.. Takk.Det er vanskelig å si hva han føler for meg egentlig.Humøret hans går veldig opp og ned.Når han er i godt humør sier han "jeg elsker deg" hver dag.Når han er i dårlig humør sier han aldri det.Vi har vært bekjente i noen år før vi nå ble sammen.Jeg føler at jeg kjenner han relativt godt,men som nevnt ante jeg ingenting om hans fortid med kokain (og sikkert andre rusmidler). Vi har møttes i noen sosiale sammenhenger før.Da drakk han ikke så mye alkohol og var aldri synlig beruset.Vennene hans virker ikke som de tilhører noe rusmiljø.De er vanlige familiemenn med jobb og vanlige interesser såvidt jeg kan se.Han har ikke kontaktet meg på en uke snart.Tar ikke tlf når jeg har prøvd å ringe.Han bor et stykke unna meg,så jeg kan ikke dra dit uten avtale med han.Tenker derfor at jeg bare får vente til han selv tar kontakt.Da er han kanskje mer mottakelig for å diskutere dette også. Ja,vanskelig å vite hvilket problem som kom først.Nei han tar ikke antidepresiva nå.Han har brukt flere forskjellige men sier ingen av dem hjalp likevel.derfor sluttet han.Om dette er avtalt med legen vet jeg ikke,tviler på det..Han trente litt før,men blir vel helst å sitte foran pc-en i stua nå om dagene.Overvekt er ikke tilfellet her.Han er undervektig og har gått fra 83 til litt under 70 kg.i løpet av et år ca.Synes utseendet hans har endret seg ganske mye i negativ retning.Han ser ikke sunn og frisk ut. Anonymkode: 70987...fe4 Hvis han er ruset på kokain er det jo ikke en senskade. At kokain fører til impotens mens man er ruset på det er jo godt dokumentert. Det forklarer også vekttapet. Hvis du kun ser han ruset og med abstinenser så vil han selvsagt virke deprimert.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #31 Skrevet 3. mars 2016 10 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Hvis han er ruset på kokain er det jo ikke en senskade. At kokain fører til impotens mens man er ruset på det er jo godt dokumentert. Det forklarer også vekttapet. Hvis du kun ser han ruset og med abstinenser så vil han selvsagt virke deprimert. Han holder seg unna,og gjør seg utilgjengelig når han er deprimert (og har abstinenser?).De gangene jeg har møtt han nå i det siste,har han virket høy på et eller annet.Han virker til å være i et slags kunstig godt humør.Litt flåsete i kjeften og veldig direkte.Tror ikke det er kokain,for ruseffekten av det forsvinner vel ganske raskt? Eller kanskje han har tatt noe,og deretter fortsatt med alkohol. Anonymkode: 70987...fe4
ajarRun Skrevet 3. mars 2016 #32 Skrevet 3. mars 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han holder seg unna,og gjør seg utilgjengelig når han er deprimert (og har abstinenser?).De gangene jeg har møtt han nå i det siste,har han virket høy på et eller annet.Han virker til å være i et slags kunstig godt humør.Litt flåsete i kjeften og veldig direkte.Tror ikke det er kokain,for ruseffekten av det forsvinner vel ganske raskt? Eller kanskje han har tatt noe,og deretter fortsatt med alkohol. Anonymkode: 70987...fe4 Eksen min trodde jeg var ruset hver gang jeg var edru. Rusen forsvinner jo ikke før du slutter å ta det. En liten bump på badet eller på kjøkkenet kan lett gjøres diskret og uten å tiltrekke seg oppmerksomhet. Når man går tom for penger er også amfetamin nestevalget, og det varer lenge og bare får deg til å smile og være sosial og bare glad og fornøyd. Mer empatisk og avslappet samtidig som man er full av energi. Hvis han har drukket lukter du det vel?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #33 Skrevet 3. mars 2016 17 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Eksen min trodde jeg var ruset hver gang jeg var edru. Rusen forsvinner jo ikke før du slutter å ta det. En liten bump på badet eller på kjøkkenet kan lett gjøres diskret og uten å tiltrekke seg oppmerksomhet. Når man går tom for penger er også amfetamin nestevalget, og det varer lenge og bare får deg til å smile og være sosial og bare glad og fornøyd. Mer empatisk og avslappet samtidig som man er full av energi. Hvis han har drukket lukter du det vel? Ja,han stinker alkohol Ok,jeg visste ikke det var mulig.Trodde kokainrus var kortvarig.15-60 minutter har jeg lest.Har ikke fått meg til å lete i leligheten hans,(kommer ikke til å gjøre det heller) men kan jo godt være han har noe liggende. Anonymkode: 70987...fe4
ajarRun Skrevet 3. mars 2016 #34 Skrevet 3. mars 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja,han stinker alkohol Ok,jeg visste ikke det var mulig.Trodde kokainrus var kortvarig.15-60 minutter har jeg lest.Har ikke fått meg til å lete i leligheten hans,(kommer ikke til å gjøre det heller) men kan jo godt være han har noe liggende. Anonymkode: 70987...fe4 Det har halveringstid på en time, intensiteten går fort ned men effekten varer lenge. Mange blander også flere stoffer. Men det er godt mulig han bare er full. Alkohol fører også til impotens mens man er full. Han er sannsynligvis ikke offer for "senskader" han har jo ikke sluttet å ruse seg.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #35 Skrevet 3. mars 2016 21 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Det har halveringstid på en time, intensiteten går fort ned men effekten varer lenge. Mange blander også flere stoffer. Men det er godt mulig han bare er full. Alkohol fører også til impotens mens man er full. Han er sannsynligvis ikke offer for "senskader" han har jo ikke sluttet å ruse seg. Jeg håper han "bare" var full.Han sa ihvertfall at kokainbruken var noen han sluttet med for flere år siden.men hva skal man tro Anonymkode: 70987...fe4
ajarRun Skrevet 3. mars 2016 #36 Skrevet 3. mars 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper han "bare" var full.Han sa ihvertfall at kokainbruken var noen han sluttet med for flere år siden.men hva skal man tro Anonymkode: 70987...fe4 Alkohol er langt mer skadelig enn kokain...
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #37 Skrevet 3. mars 2016 5 timer siden, ambivalentReaction skrev: Alkohol er langt mer skadelig enn kokain... Synes ikke man kan si det sånn...Man kan ikke sammenligne rusmidler på den måten. Kokain er da virkelig ikke mindre skadelig enn alkohol...Dop generelt føkker med hjernen... Anonymkode: acff9...2e8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #38 Skrevet 3. mars 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk.Det er vanskelig å si hva han føler for meg egentlig.Humøret hans går veldig opp og ned.Når han er i godt humør sier han "jeg elsker deg" hver dag.Når han er i dårlig humør sier han aldri det.Vi har vært bekjente i noen år før vi nå ble sammen.Jeg føler at jeg kjenner han relativt godt,men som nevnt ante jeg ingenting om hans fortid med kokain (og sikkert andre rusmidler). Vi har møttes i noen sosiale sammenhenger før.Da drakk han ikke så mye alkohol og var aldri synlig beruset.Vennene hans virker ikke som de tilhører noe rusmiljø.De er vanlige familiemenn med jobb og vanlige interesser såvidt jeg kan se.Han har ikke kontaktet meg på en uke snart.Tar ikke tlf når jeg har prøvd å ringe.Han bor et stykke unna meg,så jeg kan ikke dra dit uten avtale med han.Tenker derfor at jeg bare får vente til han selv tar kontakt.Da er han kanskje mer mottakelig for å diskutere dette også. Anonymkode: 70987...fe4 Høres definitivt ut som om han er avhengig av alkohol og kanskje fortsatt dop. Hvis han først må ha rus for å fungere, og brukte kokain tidligere, skulle det ikke forundre meg om han fortsatt driver med rus i en eller annen form... Huff, føler med deg, må være kjipt å være nær en som har dette problemet. Han har jo åpenbart et problem. En rusmisbruker vil alltid la rusen komme først, derfor kan man ikke stole på en rusmisbruker. Hvordan var deres siste møte? Kjopt at han ikke svarer deg hvis dere er sammen...Håper du hører fra han og at dere kan snakkes. Han har også sikkert mye skam i seg pga sitt misbruk. Anonymkode: acff9...2e8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #39 Skrevet 4. mars 2016 8 timer siden, ambivalentReaction skrev: Alkohol er langt mer skadelig enn kokain... Det er en påstand som i utgangspunktet ikke gir noen mening. Hvilke parametre er det du sammenligner for å komme til den konklusjonen? Dette er to stoffer som er veldig lite sammenlignbare. Når du fremsetter en så unyansert påstand, må du være forberedt på å forsvare den. Anonymkode: c63a2...db1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2016 #40 Skrevet 4. mars 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres definitivt ut som om han er avhengig av alkohol og kanskje fortsatt dop. Hvis han først må ha rus for å fungere, og brukte kokain tidligere, skulle det ikke forundre meg om han fortsatt driver med rus i en eller annen form... Huff, føler med deg, må være kjipt å være nær en som har dette problemet. Han har jo åpenbart et problem. En rusmisbruker vil alltid la rusen komme først, derfor kan man ikke stole på en rusmisbruker. Hvordan var deres siste møte? Kjopt at han ikke svarer deg hvis dere er sammen...Håper du hører fra han og at dere kan snakkes. Han har også sikkert mye skam i seg pga sitt misbruk. Anonymkode: acff9...2e8 Vårt siste møte var greit men ganske preget av at han ikke var edru.Ihvertfall i starten.Dagen etter virket han mer normal.Han sendte meg forresten en melding i går kveld...Sa at jeg fortjente en forklaring på 1 uke uten svar,og at han var veldig syk akkurat nå.Jeg har ikke orket å svare han enda.må tenke litt først.Regner ikke med at han vil innrømme det,dersom det er rus som har gjort han syk. Anonymkode: 70987...fe4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå