Gå til innhold

Altfor høy pris på reparasjon på bil ift. bilens verdi.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har blitt estimert en pris på reparasjoner på bilen min som er er altfor høy i forhold til prisens verdi.  Dette ble jeg ikke fortalt før bilen hadde stått på verkstedet i 3 uker.  Jeg er redd for at verkstedet ikke vil levere bilen ifra seg hvis jeg ikke betaler det de vil ha.  Har skrevet mail til forbrukerrådet og forbrukerombudet men ikke fått svar.  Er det slik at jeg kan betale det de vil ha og ETTERPÅ kreve en reduksjon fordi de har brutt loven om å frarå meg en dyr reparasjon.  Eller har jeg godtatt prisen idet jeg betaler??   Har jeg da ingen rettigheter på å få en pris innenfor rimelighetens grenser?   Har googlet dette men ikke funnet noe godt svar..

Anonymkode: 44f40...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I teorien:

"Dersom du er uenig med et verksted, bør du likevel betale regningen. Du skal få pengene tilbakebetalt hvis Forbrukerrådet, FTU, Klagenemnda for bilsaker eller en norsk rett gir deg medhold eller delvis medhold."
http://www.aftenposten.no/bil/Ikke-la-deg-lure-av-bilverkstedet-65760.html

Men jeg ville avventet svar fra Forbrukerrådet før du betaler ut bilen. Verkstedet ligger dårlig an så lenge du ikke har godtatt den høye prisen på forhånd.

"Bilverkstedet skal kontakte deg eller stanse arbeidet hvis det må antas at prisen blir betydelig høyere enn det du måtte vente. Det samme gjelder hvis reparatøren måtte regne med at du ikke lenger vil ha interesse av å få tjenesten utført. Kontakter han deg ikke, skal tjeneste­yteren bare ha betalt for utført arbeid frem til det tidspunktet han burde ha varslet deg, hvis det senere viser seg at du ville avbestilt."

http://forbrukeradvokaten.no/bilreparasjoner/

Anonymkode: 42449...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil ha 30 000 mer for reparasjonen enn jeg er villig til å betale...så det er ikke småpenger...har sendt mail til han og han skal ringe meg imorgen. De er unnvikende og lar vær å ringe når jeg ber om det... Men jeg er redd han bare går ned noen få tusen på prisen...men jeg må jo ha bilen...den har stått der nå i uker..ting har tatt usannsynlig lang tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De vil ha 30 000 mer for reparasjonen enn jeg er villig til å betale...så det er ikke småpenger...har sendt mail til han og han skal ringe meg imorgen. De er unnvikende og lar vær å ringe når jeg ber om det... Men jeg er redd han bare går ned noen få tusen på prisen...men jeg må jo ha bilen...den har stått der nå i uker..ting har tatt usannsynlig lang tid!

Sørg for å få alt skriftlig. Siden du må oversende det til forbrukerrådet etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, dk73 skrev:

Sørg for å få alt skriftlig. Siden du må oversende det til forbrukerrådet etterpå.

Jeg vil jo få det skriftlig når jeg får regningen fremlagt.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...