Gå til innhold

Når kom tanta etter fødselen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et barn på 18 mnd. Har fortsatt ikke fått mensen. Er dette vanlig? Litt nervøs for at det skal bli vanskelig å bli gravid igjen.. Ble gravid på 1 pp sist.

Anonymkode: d341d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk den tilbake når baby var 8-9 mnd. Ammet mye, men likevel kom den tilbake fort.

Anonymkode: 276b8...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta? Er du 14? Trodde du mente familie på besøk, juvenilt språk på dagens unge mødre må jeg si...

Anonymkode: a62ce...59a

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 6 mnd med første (slutta å amme da han var 4,5 mnd). 

Nummer to er 4,5 mnd nå, og ingen tegn til mensen foreløpig. Spennende å se om det går lenger tid enn med første, nå funker amminga bra og det ser ut til at vi kan holde på lenge enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har et barn på 18 mnd. Har fortsatt ikke fått mensen. Er dette vanlig? Litt nervøs for at det skal bli vanskelig å bli gravid igjen.. Ble gravid på 1 pp sist.

Anonymkode: d341d...401

Hvorfor skriver du egentlig tanta i trådtittelen når du alikevel faktisk skriver mensen i innlegget ditt? Hvorfor skrev du ikke bare mensen med en gang? Forvirende tittel, og fryktelig barne/ungdomsskole å kalle mensen for tanta... Om det er ei jente du har håper jeg du lerer henne å kalle det kun mensen, evt blødninger og at hun ikke skal skjemmes over det naturlige der.

Anonymkode: 45dfa...608

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde det var et familiedrama av noe slag det var snakk om her, også var det mensen. Bli voksen!

Anonymkode: 3c10c...085

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe og henge seg opp i dere? Hva så om ho kaller det tanta? Hvis dere har jenter håper jeg dere lærer de og ikke henge seg opp i slike bagateller;) 

Uansett ts, her kom mensen etter bare 11 uker. Dette på tross av fullamming! Ammer du ennå? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Blomst12, er det noe i veien for å krydre språket litt?! Ærlig talt, KG-brukere, skjønner at det er mobbing på omtrent alle skoler når folk er så kjappe til å kritisere andre.

Jeg fikk mensen etter omtrent ett år.

 

Anonymkode: 71bec...fe9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, blomst12 skrev:

Er det noe og henge seg opp i dere? Hva så om ho kaller det tanta? Hvis dere har jenter håper jeg dere lærer de og ikke henge seg opp i slike bagateller;) 

Uansett ts, her kom mensen etter bare 11 uker. Dette på tross av fullamming! Ammer du ennå? 

Det er greit å krydre språket, men når det skrives en tittel som misforstås av så mange har man bommet. Hadde det i det minste stått tante rød hadde de nok fleste skjønt det. Jeg er åpen for variasjon i språk, men det må ikke krydres så mye at folk ikke skjønner hva man snakker om,

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trooor jeg tanta er kommet allerede, 6 uker siden fødsel. Fullammer, men det skal tydeligvis være mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, VinterSnø skrev:

Det er greit å krydre språket, men når det skrives en tittel som misforstås av så mange har man bommet. Hadde det i det minste stått tante rød hadde de nok fleste skjønt det. Jeg er åpen for variasjon i språk, men det må ikke krydres så mye at folk ikke skjønner hva man snakker om,

 

Jeg ser den. Men så tok det meg ikke mange sekunder og klikke meg inn og lese HI heller da.  Og "tanta" assosieres vel med mensen inne på et graviditetsforum? Føler uansett at alt må pirkes på. Det går an og irritere seg uten og nevne noe. Men ja, det letteste er nok og kalle en spade for en spade for og unngå misforståelser. Selvom denne "misforståelsen" er av det ubetydelige slaget mener nå jeg da. :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, blomst12 skrev:

Jeg ser den. Men så tok det meg ikke mange sekunder og klikke meg inn og lese HI heller da.  Og "tanta" assosieres vel med mensen inne på et graviditetsforum? Føler uansett at alt må pirkes på. Det går an og irritere seg uten og nevne noe. Men ja, det letteste er nok og kalle en spade for en spade for og unngå misforståelser. Selvom denne "misforståelsen" er av det ubetydelige slaget mener nå jeg da. :) 

Jeg assosierer ikke tanta med mensen. Da må du ta med rød. Selv om det er et graviditetsforum. Og mange av oss kommer nok inn på denne fra hovedsiden og da tenker man kanskje ikke på hvilket underforum det ligger på?

 

Som andre nevner så trodde jeg det var snakk om når det var snakk om når det passet en tante kom på barselsbesøk. Det er vel også en et naturlig spørsmål i et slikt forum?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt å introdusere fast føde, og nå spiser han et par grøtmåltider om dagen. Det har jo resultert i litt mindre amming, og jadda... i dag kom tante rød.
Ca. fem og en halv måned etter fødsel.

Trodde jeg skulle slippe de greiene der på et år kanskje. Men det forklarer jo i hvert fall hvorfor jeg gikk amokk med sjokolade på sengen i går kveld.:dry:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, blomst12 skrev:

Er det noe og henge seg opp i dere? Hva så om ho kaller det tanta? Hvis dere har jenter håper jeg dere lærer de og ikke henge seg opp i slike bagateller;) 

Uansett ts, her kom mensen etter bare 11 uker. Dette på tross av fullamming! Ammer du ennå? 

Oi så tidlig! Ja ammer enda..

Anonymkode: d341d...401

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tanta? Er du 14? Trodde du mente familie på besøk, juvenilt språk på dagens unge mødre må jeg si...

Anonymkode: a62ce...59a

Hissigproppen, om du synes 33 år er forferdelig ungt til å være mor så!!!

Anonymkode: d341d...401

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, VinterSnø skrev:

Jeg assosierer ikke tanta med mensen. Da må du ta med rød. Selv om det er et graviditetsforum. Og mange av oss kommer nok inn på denne fra hovedsiden og da tenker man kanskje ikke på hvilket underforum det ligger på?

 

Som andre nevner så trodde jeg det var snakk om når det var snakk om når det passet en tante kom på barselsbesøk. Det er vel også en et naturlig spørsmål i et slikt forum?

For og summere opp da: Du klikket deg inn for og gi råd/svar, men det handlet ikke om det du trodde.  Hvorfor ikke bare klikke seg ut igjen og fortsette dagen? Evnt svare hvis du kan? Hvorfor lage en filleting om til noe det ikke er? Uansett,  det er min mening :) vil ikke ta over tråden med dette "tullet ". 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skriver du egentlig tanta i trådtittelen når du alikevel faktisk skriver mensen i innlegget ditt? Hvorfor skrev du ikke bare mensen med en gang? Forvirende tittel, og fryktelig barne/ungdomsskole å kalle mensen for tanta... Om det er ei jente du har håper jeg du lerer henne å kalle det kun mensen, evt blødninger og at hun ikke skal skjemmes over det naturlige der.

Anonymkode: 45dfa...608

Utrolig hvor mange dryge, kverulerende, bittre mennesker det finnes på dette forumet. Tenkte ikke på at det kunne misforstås på et gravidforum da vel!!!! Fordi jeg synes menstruasjon er et klamt ord. Skjemmest over det naturlige:fnise::fnise: Hvorfor gidder du å bruke tiden din på å kommentere slike tråder! Tipper du er en megataper, som bare lever for å forsure hverdagen til andre!!!!!! Ta en chill pill å ha en fin dag!

Anonymkode: d341d...401

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom etter ca 2 år. Fornøyd  med at den holdt seg borte så lenge, krysser fingrene for denne gangen også.

Anonymkode: c4d0d...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...