Gå til innhold

Barn som ikke spiser annet enn nugatti...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiste også veldig mye nugatti da jeg var yngre, gjennom hele barneskolen. Gikk fint med meg og spiser i dag nugatti kanskje fire ganger i året! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å ikke ta tak i kostholdet til barna er ikke akkurat å klassifisere som en god foreldre. Dessverre er det ansett som helt akseptabelt å la unger vokse opp på drittmat, selv om det vil skade de i det lange løp. Ta og se episoden fra "Hellstrøm rydder opp hjemme" om han som spiser bare brød med nugatti, så ser du og hva den dritten inneholder. 

Hva slags kamper kommer du til å orke å ta da? Om du bukker under og gir deg på er pålegg? 

Far har nok mest rett her. Lær ungen skikkelige kostholdsvaner nå. 

Anonymkode: 31a01...50a

Jeg tenkte også på denne! Episode 1, sesong 4 ligger på tv3 play hvis linken ikke funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selvsagt enig i det, men som jeg også skrev: "om du ikke får henne til å spise andre pålegg"

Anonymkode: 6ccdc...972

En så ekstrem kresenhet er bortskjemthet :) Det kan man fjerne sammen med sjokoladen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare Nugatti i ferien, og kun på ei skive om dagen. Mamma og pappa har alltid vært flinke til servere meg nye ting og med den regelen at jeg MÅ smake på alt, men liker jeg det ikke kan jeg gjerne spytte det ut igjen. 

Da jeg begynte på skolen spiste jeg fetaost, oliven, brie, spekeskinker, klippfisk, og snegler (...jepp). Jeg ble nysgjerrig i steden for skeptisk til mat, i motsetning til mange andre på min alder. 

Jeg fikk heller aldri barnemeny når vi var ute og spiste, men ba om mindre porsjoner. Jeg elsker all mat i dag. Det finnes nesten ingenting jeg ikke liker og det er utrolig behagelig. Så all creds til mor og far som "tok den kampen". Det har virkelig vært verdt det, for min del :) 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig kosthold er barnemishandling! 

Anonymkode: 107c7...b42

Eh...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selvsagt enig i det, men som jeg også skrev: "om du ikke får henne til å spise andre pålegg"

Anonymkode: 6ccdc...972

Da er det bare å slutte å server brødskive da :) veldig enkelt!! Der jeg kommer fra spiser de nesten ikke brød i det hele tatt.. Og vet du hva?? De overlever faktisk!! 

Anonymkode: 98433...1b4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, globalagogo skrev:

Eh...

Hva eh`er du for? Selvfølgelig er det rett det AB du siterer sier. Dårlig kosthold er i siste innstans barnemishandling, eller i hvert fall dårlig omsorg.

Jeg ville kuttet ut brødskiver en periode og heller tilbudt noe annet en stund. Omelett, hardkokte egg og skinketerninger, grønnsaker, fruktsalat, middagsrester o.l. Slutt å kjøpe nugatti, og innfør andre typer pålegg litt etter litt.

Endret av Mythic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Belladonna skrev:

Jeg fikk bare Nugatti i ferien, og kun på ei skive om dagen. Mamma og pappa har alltid vært flinke til servere meg nye ting og med den regelen at jeg MÅ smake på alt, men liker jeg det ikke kan jeg gjerne spytte det ut igjen. 

Da jeg begynte på skolen spiste jeg fetaost, oliven, brie, spekeskinker, klippfisk, og snegler (...jepp). Jeg ble nysgjerrig i steden for skeptisk til mat, i motsetning til mange andre på min alder. 

Jeg fikk heller aldri barnemeny når vi var ute og spiste, men ba om mindre porsjoner. Jeg elsker all mat i dag. Det finnes nesten ingenting jeg ikke liker og det er utrolig behagelig. Så all creds til mor og far som "tok den kampen". Det har virkelig vært verdt det, for min del :) 

Tommel opp! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare dropp brødskivene da vel. Her i huset spiser ikke barna om de ikke får prim på brødskiva, dermed kutta vi ut brødet. Nå får de havregrøt til frokost og weetabix til kvelds, fungerer kjempefint. Jeg har selv vokst opp med fri tilgang på sjokoladepålegg og sliter enormt med sjokoaldesug så og si hver eneste dag nå som voksen (er 34 år).

Anonymkode: 4da8b...928

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis veldig lett å sitte bak tastaturet og dømme mor nord og ned! 

Om barnet spiser andre sunne måltider hver dag er det vel ikke så om å gjøre å trumfe gjennom et annet pålegg enn nugatti. Hun spiser vel ikke så enormt mange brødskiver uansett.

Jeg er voksen og spiser også nugatti. Ikke hver dag, men når jeg får lyst. Tror ikke jeg tar noen som helst skade av det. Det er veldig mye annet som er skadelig fremfor en nugattibrødskive.

Mor skriver også at jenta sliter og går til samtaler. Jeg mener man skal velge sine kamper og også velge tidspunkt for de kamper en ønsker å ta. 

 

Anonymkode: 3aff1...8f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes... Skal si man virkelig får høre det om man "feiler" som mor... Når jeg skrev om å ta den kampen mente jeg ikke at jeg ikke klarer det... Men om det er noe poeng å ta det når det skjer så mye annet rundt barnet å... 

Jeg har selv vokst opp på nugatti å meg feiler det ingenting. I dag spiser jeg skjeldent nugatti... 

Skjønner at det er mange perfekte mødre der ute... Å bra er jo det :P 

Anonymkode: fba52...0c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan hjemmelaget sukkerfri Nugatti være et alternativ? Dersom det er helt umulig å slutte med Nugatti mener jeg. 

http://lindastuhaug.blogg.no/1404420646_nugatti.html

Anonymkode: 19e8d...b3c

Det er ikke, under noen omstendigheter, helt umulig for en forelder å slutte og gi barnet sitt Nugatti.

Anonymkode: e5e8c...fb7

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så egentlig spør du her kun for at folk skal hive seg på "far er urimelig" sånn at du får støtte for å ikke gidde ta tak i det? 

Anonymkode: 31a01...50a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hjemmelaget sukkerfri Nugatti være et alternativ? Dersom det er helt umulig å slutte med Nugatti mener jeg. 

http://lindastuhaug.blogg.no/1404420646_nugatti.html

Anonymkode: 19e8d...b3c

Takk for tips! Det skal prøves! :) 

Anonymkode: fba52...0c3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes mange er veldig krasse her. Du skriver jenta går i terapi, og da antar jeg at du har hatt mer enn nok å følge opp. Synes du skal prøve deg på noen av forslagene om annen mat enn brødskiver. Det er jo flott om jenta kan få mindre nugatti uten at du må ta en kamp du ikke har krefter til nå.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Det skal prøves! :) 

Anonymkode: fba52...0c3

Så du skal begynne å lage eget pålegg til ungen i stedet for å lære henne å spise vanlig pålegg som alle andre spiser? Du gjør henne en bjørnetjeneste, er du klar over det? Tenk deg henne på overnatting og turer, må ha med eget pålegg som mamma har lagd...

Anonymkode: e5e8c...fb7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går over, slapp av :) Mitt barn har i perioder dilla på nugatti, kan gå uker med bare det pålegget. Så er makrell neste favorittpålegg, og to måneder senere vil hun kun ha skinke og ost. Så lenge man spiser vanlig variert ellers så er det virkelig ingen big deal. Verre med mødrene som påfører ungene ortoreksi fordi de er livredde for at ungene skal spise noe usunt. 

Anonymkode: e250f...562

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Belladonna skrev:

Jeg fikk bare Nugatti i ferien, og kun på ei skive om dagen. Mamma og pappa har alltid vært flinke til servere meg nye ting og med den regelen at jeg MÅ smake på alt, men liker jeg det ikke kan jeg gjerne spytte det ut igjen. 

Da jeg begynte på skolen spiste jeg fetaost, oliven, brie, spekeskinker, klippfisk, og snegler (...jepp). Jeg ble nysgjerrig i steden for skeptisk til mat, i motsetning til mange andre på min alder. 

Jeg fikk heller aldri barnemeny når vi var ute og spiste, men ba om mindre porsjoner. Jeg elsker all mat i dag. Det finnes nesten ingenting jeg ikke liker og det er utrolig behagelig. Så all creds til mor og far som "tok den kampen". Det har virkelig vært verdt det, for min del :) 

Jeg fikk nugatti når jeg ville, valgte alltid pålegg selv. Valgte bort det jeg ikke ville spise av annen mat, ikke noe krav om å spise grønnsaker til middagen eller salaten på burgeren. 

Jeg er nå altetende, elsker all mulig mat, unntatt erter som jeg er allergisk mot. Har heller ikke klart å spise nugatti på femten år. Det har virkelig ingenting med oppdragelse å gjøre ;) 

Anonymkode: e250f...562

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...