Gå til innhold

Lakrisbåten vil spise frokostblanding på kulemage!


lakrisbåten

Anbefalte innlegg

OK, jeg innrømmer det. Det er mye som skjer i livet mitt om dagen, men ingenting har forrang foran mitt inderlige ønske om å bli gravid. Jeg henger her altfor mye om dagen, jeg tror ikke det egentlig er bra. Det går i perioder: som regel før og like etter IKM: sjekke ut tegn på at det kanskje har funka, og deretter gruble rundt hva vi gjør feil.
Vi har forsøkt i 8 måneder, sluttet på pillen februar i fjor (var forsiktige i starten da vi fortsatt trodde graviditet kunne times til det som passet oss best). Var nok som ganske mange desillusjonert over hvor lett det skulle være å bli gravid. Tenkte at idet man kastet pillene, ville spiren sitte med det samme.
Jeg skal gå på letrozol-kur denne måneden for å stimulere eggløsningen. Jeg føler meg egentlig mer oppgitt enn spent akkurat nå.
 

Endret av lakrisbåten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samle tankene her, det hjelper. :) Jeg skulle ønske jeg skrev noen form for dagbok sist. Det er litt av en barg- og dalbane når man står midt i det. 

Skal uansett heie på deg! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode gamle dager da vi var unge og naive og trodde barn kunne planlegges. "Termin i februar? Det var lurt, let's do this" :rolleyes: 

Dagbok er gull verdt når hodet er stappfullt i tanker man ikke akkurat kan dele under lunsj. 

Håper kuren er trikset! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Takk for kommentarer!
Første runde med femar funket dessverre ikke, men jeg hadde også en magefølelse på at det lenge før. Rart det der.
Er på ny runde nå femar nå, og denne gangen ser det ut til å ha vært mer gunstig, med kortere folikkelfase. Har vært hos gyn I dag: hele to eggposer er modne! Har fått eggløsningssprøyte I dag, så da er det bare å krysse fingrene for at dette er måneden.

Har ellers fått innkalling til IVF...det...føler jeg meg ikke klar for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg kjenner igjen de periodene du beskriver, med leting etter tegn og svar. Det er slitsomt, og vondt når det ikke går... Krysser fingrene for at det funker med kur denne måneden! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7dpo. I går hadde jeg en liten blødning. Det har jeg aldri utenom mensen. Det KAN jo være pga alle hormenene jeg har fått av gynekologen, men jeg leser at det også kan være festeblødning. Det stod på en infoside at det skjer oftest DPO6. Jeg er så fryktelig spent. Alt har gått som et klokkeverk denne måneden og jeg VET jeg hadde to modne egg ved eggløsning.
Har en del...tjah, kan man kalle det symptomer så tidlig? Er litt uvel om dagen, småkvalm. Småkramper i magen. Tar lett til tårene og er irritabel. Jeg planlegger å teste meg på fredag, selv om det er tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg har ikke vært gjennom hormonkurer, så jeg kan ikke si annet enn: LYKKE TIL! Håpe kulemagen er under konstruksjon allerede. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Haha "under konstruksjon"! Nå er det jo ingenting annet å gjøre enn å vente. Og vente, og vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg gravid?
Hjernen klarer ikke å tro det. Og det er kanskje ikke helt sikkert ennå heller? Jeg tok først en test, den er svak positive (tror jeg), så en som var blendahvit, deretter en til, hvor det var antydning til strek, men ikke like klar som første.
Nå klarer jeg ikke tenke på noe annet. Men jeg kjenner jeg beskytter meg selv fra å bli for glad. Jeg har blitt skuffet en gang før med svake tester og vil være sikker.
Tester igjen I morgen. Huff, så lenge det er til I morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg utslag på fertilitetsmonitoren min. Dpo10: Gravid! Av en eller annen grunn så hopper jeg ikke av glede. Jeg tror det er fordi jeg beskytter meg selv litt. Det er ikke IKM ennå, det er så tidlig: mange mister før IKM. Hjernen min klarer ikke å slippe gleden helt løs ennå. Men innimellom så kommer så gnist av glede, i det håpet sprekker gjennom bekymringen. Det var godt å krype inntil mannen min og fortelle nyheten i morges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere!
DPO 13 og fortsatt er spiren der. For hver dag som går, vokser gleden og håpet. Har så lyst til å fortelle. Noen få skal jeg fortelle tidlig når bare det har blitt noen dager over IKM. 
Huff, så komplett umulig det er å konsentrere seg om alt annet om dagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...