Gå til innhold

Kan man fjerne kontobevegelser fra Sparebank1?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal til nav med kontoutskrift, men vil ikke at de skal se enkelte nettsider jeg har handlet fra, osv. Det er veldig personlig. :) lurer på om det går an å skjule/fjerne enkelte kontobevegelser? 

Anonymkode: c6db2...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør om du kan stryke ut navnene hvis ikke det er relevant for det de trenger listen til. Jeg kunne det da Skatteetaten ville ha liste.

Anonymkode: a412e...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må altså få det offentlige til å betale ditt livopphold, mens du har brukt opp pengene dine på sexshop? Håper du ikke får en krone.

Anonymkode: 47a10...441

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav skal vel ikke ha kontoutskrift med alle bevegelser, men saldo på kontoen din. Eller?

 

Anonymkode: ec4fe...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å jeg så ikke at det er NAV, de kan sjekke kontoen din, ikke gjør det, du kan i verste fall bli anmeldt for svindel. De bryr seg ikke om du kjøper noe pinlig. 

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trenger faktisk ikke vite hva du bruker penger på. Det de trenger er å få bekreftet at du faktisk ikke har penger, og at du ikke har overført store summer til en annen for å lure til deg penger. Stryk ut det du ikke vil de skal se, og forklar at det er personlig dersom de mot formodning skulle lure på hvorfor.

Anonymkode: 0d4fd...da6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei! Nei er ikke noe sexgreier. Takk så mye for svar! :)

Hvorfor akal de ha kontoutskrift? Der står det jo kun hvor man har handlet og for hvor mye. Skal ikke de ha saldo på kontoen? 

Anonymkode: c6db2...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Nav skal vel ikke ha kontoutskrift med alle bevegelser, men saldo på kontoen din. Eller?

 

Det vanlige er kontoutskrift for de siste tre månedene.

Anonymkode: 4a56d...0c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vanlige er kontoutskrift for de siste tre månedene.

Anonymkode: 4a56d...0c1

Når det gjelder alt av søknader da? Vi søker om krisepenger, til mat fram til lønning. 

Anonymkode: c6db2...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder alt av søknader da?

Ja, men som andre har nevt, det er bare å stryke over det du ikke vil at de skal lese.

Anonymkode: 4a56d...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Evilposelos skrev:

Å jeg så ikke at det er NAV, de kan sjekke kontoen din, ikke gjør det, du kan i verste fall bli anmeldt for svindel. De bryr seg ikke om du kjøper noe pinlig. 

Dette er jo feil. I mange tilfeller har ikke NAV Sosial engang lov til å kreve kontoutskrift, og om de er påståelige så kan du fint skjule det du føler for, etter at sosialtjenesten spesifikt har forklart hva de vil se etter. I de fleste tilfeller gjelder jo dette uttak/overførsler før søknad om økonomisk nødhjelp og inntekter ved normal sosialhjelp. Kilde her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Evilposelos skrev:

de kan sjekke kontoen din

Nei, det kan de ikke.

 

Anonymkode: 4a56d...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde de skulle ha kontoutskrift for å faktisk se om du virkelig trenger støtten du ber om, eller om dette er noe du har havnet i ved å bruke over evne...

Kanskje jeg har misforstått, men da kan vel strengt tatt alle bare bruke opp lønna si på 3 dager for så å løpe til NAV for støtte... 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mjauritz skrev:

Jeg trodde de skulle ha kontoutskrift for å faktisk se om du virkelig trenger støtten du ber om, eller om dette er noe du har havnet i ved å bruke over evne...

Kanskje jeg har misforstått, men da kan vel strengt tatt alle bare bruke opp lønna si på 3 dager for så å løpe til NAV for støtte... 

 

I praksis er det faktisk slik nødhjelp fungerer. 

Anonymkode: 0d4fd...da6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, du kan selv ikke slette transaksjoner på din kontoutskrift for å ´´konstruere´´en uten de transene du ikke vil skal vises.

Så de rådene som forteller deg at du kan sensurere de vekk selv er ganske OK.

Så til det om NAV har rett til å se/hente ut dine kontoutskrifter? Ja, det kan de. Det er staten og de har full rett til å rekvirere kontoutskrifter for den måneden/året de vil hvis det er en lovlig årsak bak. Skatteetaten gjør dette hele tiden. 

Hilsen en som vet hva h*n snakker om og jobber med det.

Anonymkode: 05171...722

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det kan de ikke.

 

Anonymkode: 4a56d...0c1

Selvfølgelig kan de det om  det er mistanke om svindel. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du kan selv ikke slette transaksjoner på din kontoutskrift for å ´´konstruere´´en uten de transene du ikke vil skal vises.

Så de rådene som forteller deg at du kan sensurere de vekk selv er ganske OK.

Så til det om NAV har rett til å se/hente ut dine kontoutskrifter? Ja, det kan de. Det er staten og de har full rett til å rekvirere kontoutskrifter for den måneden/året de vil hvis det er en lovlig årsak bak. Skatteetaten gjør dette hele tiden. 

Hilsen en som vet hva h*n snakker om og jobber med det.

Anonymkode: 05171...722

:laugh:

Anonymkode: a1df5...a44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mjauritz skrev:

Jeg trodde de skulle ha kontoutskrift for å faktisk se om du virkelig trenger støtten du ber om, eller om dette er noe du har havnet i ved å bruke over evne...

Kanskje jeg har misforstått, men da kan vel strengt tatt alle bare bruke opp lønna si på 3 dager for så å løpe til NAV for støtte... 

 

Nødpenger er noen hundre kr, så man kan sikkert det, men skal man søke om livsopphold, må man vente en måned fra siste lønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...