Gå til innhold

Noen som har tips i forhold til hvordan man skal forholde seg til vanskelig "svoger"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ett stort dilemma, har vært samboer med min kjære i 12 år, vi har 2 barn sammen og skal snart gifte oss, MEN hun har en ustabil bror med ektefelle som vi havner ofte i konflikt med, når dette skjer så hagler det med sårende kommentarer fra den kanten, deretter går det en liten periode så kommer de krypende med snørr og tårer for å be om godt vær. Noe de alltid har fått. Problemet nå er at sist gang dette skjedde så kjente jeg at jeg fikk nok, jeg orker ikke å ta de tilbake, samboer tok selvfølgelig de tilbake siden det er hennes bror. problemet nå er at jeg "blir tvunget" til å være sammen med de og være like høflig med de som andre, jeg sliter med dette men er med når det er sammenkomster, bla var jeg i bryllupet til de. Min samboer mener at jeg må ta meg sammen og ta de " inn i varmen" igjen. hvordan bør jeg håndtere dette??

Anonymkode: a198f...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår deg godt og er enig med deg i at nok er nok.

Jeg synes ikke du skal la deg presse av samboer til å ta dem inn i varmen gang på gang. Du har like mye rett til å sette grenser for deg selv som hun har for seg. Og jeg synes du gjørt svært klokt i å sette egne grenser for mennesker som hele tiden haler og drar, og utnytter tilgivelsen.

Dersom dere kan stå samlet mot disse to, så vil jeg absolutt tro de klarer å slutte med den atferden, det er helt utrolig hva mennesker kan klare når de bare må. Jeg ser heller ikke bort fra at samboeren din kommer til å sette pris på at du setter foten ned for deg selv, og at det kan få henne til å kommer over på "ditt lag" etterhvert :)

Endret av a l'orange
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer og jeg har kuttet kontakt med nær familie pga ufyselig oppførsel. Vi har det mye bedre nå og har ikke angret et sekund. Jeg hadde satt ned foten, nektet av barna skulle bli utsatt for den oppførselen. Spurt om det er greit for henne at disse menneskene sier stygge ting til deg og eventuelt barna og forvente at du skal bare late som ingenting.

Anonymkode: d852d...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

av = at

"Dypeste jeg har lest idag,+1"

Takk for den plussen :foto:

Anonymkode: d852d...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...