Gå til innhold

Aleneforsørger, hvor mye har man inn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 21.2.2016 at 19.43, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med så spydige kommentarer? Fatter ikke hvorfor enkelte av dere orker og klarer å snu dette til at jeg skal snylte pga at jeg ønsker den leiligheten jeg muligens har fått. Det er en billig  (!!!) leilighet til å være i denne byen og området. Når det gjelder bil så har vi en bil, den er barnefar sin. Trenger ikke bil med det første. Sporte om enkle fakta ang inntekt når man blir alene og dere snur dette helt om. Helt på tryne enkelte av dere! TS 

Anonymkode: 91e50...3af

Hvis du hadde lest så hadde du sett at jeg støttet deg, og svarte flåsete til en som svarte deg flåsete! 

Anonymkode: f36f0...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.2.2016 at 19.54, Roseh skrev:

2 timer siden, ustedalen skrev:

Kanskje far kan få hovedomsorgen, så kan du fokusere på studiene dine? 

Barnet er rundt året, det sier seg vel selv at det er uaktuelt ustedalen? Hvis ikke, så nei. Hvorfor skal jeg ikke klare å fokusere på studiene samtidig som jeg har barn? Har klart det utmerket hittil. 1 år igjen ;) ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ville kontaktet NAV så fort som mulig for å få veiledning i forhold til disse spørsmålene i din konkrete situasjon.

Men ting du kan ha rett på er overgangsstønad ca 16 000 per mnd, stønad til barnetilsyn ca 60 prosent av kostdnaden til barnehage, du kan også ha rett til å få dekket transportkostnader og utgifter til årsavgift og skolebøker gjennom utdanningsstønad til enslig forsørger fra Nav, utvidet barnetrygd 970 kr per måned. Barnebidrag og bidragsforskudd, avhengig av din og barnefars inntekt, du vil få fradrag på skatten- særfradrag for enslig forsørger, du bør undersøke om du har rett på redusert barnehagebetaling fra kommunen og om du har rett på bostøtte. Tror også Lånekassen har noen særlige ordninger for studenter. Vil også anbefale å låne legathåndboka på biblioteket for å se om du kan søke på noen Legater, det kan være en grei ekstrainntekt😊 Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader å lei jeg er av å lese om alle som syter og klager over at alenemødre har mye penger... Jeg er alenemor med tre jobber pr d.d... Mao får jeg ikke veldig mye i overgangsstønad... Jeg har trippel barnetrygd, minste sats for bidrag og en liten slant overgangsstønad (som jeg for øvrig mister nå om 1 måned). 

Enkelte glemmer at når man er to så har man gjerne dobbelt så mye inn... Kan ikke snakke for alle andre men å være alene med to barn er ikke billig! Her har jeg sagt opp sfo da dette koster 5250,- i mnd for to barn... Det var halve lønna mi... Så nei, det er ikke fett å leve som alenemor!!!

Anonymkode: ee1c6...72c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet er rundt året, det sier seg vel selv at det er uaktuelt ustedalen? Hvis ikke, så nei. Hvorfor skal jeg ikke klare å fokusere på studiene samtidig som jeg har barn? Har klart det utmerket hittil. 1 år igjen ;) ts. 

Hvorfor er det uaktuelt når barnet er rundt året? Ingenting med deg som mor som gjør deg til den "rette" å ha hovedomsorgen, med mindre far er voldelig. http://www.dagbladet.no/2016/02/22/kultur/debatt/meninger/kronikk/barnepsykiatri/43221648/

Anonymkode: e5e04...b81

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det uaktuelt når barnet er rundt året? Ingenting med deg som mor som gjør deg til den "rette" å ha hovedomsorgen, med mindre far er voldelig. http://www.dagbladet.no/2016/02/22/kultur/debatt/meninger/kronikk/barnepsykiatri/43221648/

Anonymkode: e5e04...b81

Orker ikke diskutere. Jeg skal ha hovedomsorgen. Var ikke noe spørsmål om fordeling av omsorg i HI så kommentere heller saklig og på det jeg lurer på istedenfor å komme med sånt. Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/21/2016 at 18.14, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært arbeidsledig i 6mnd, dersom jeg kan få 15k i måneden, så skal jeg heller prøve å bli gravid ser jeg

Anonymkode: bc6d5...392

Kjenner mange som har gjort det der pga arbeidsledighet og de har i ettertid innrømmet at de pisset i buksa for å holde varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...