Gå til innhold

Aleneforsørger, hvor mye har man inn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommet i kjip situasjon hvor jeg og barnefar mest sannsynlig går fra hverandre. Andre i samme båt og kan fortelle meg hva og hvor mye jeg har krav på? Jeg er student og får inn ca 8k fra lånekassen. Hva annet har jeg krav på og kommer vi til å overleve? Barnet er 1.5 år, går i barnehage. Har mulig funnet en leilighet via samskipnaden til 7k i mnd for 2 soverom, krysser fingrene for å få den. 

Takk for alle svar, setter pris på det :)

Anonymkode: 91e50...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommet i kjip situasjon hvor jeg og barnefar mest sannsynlig går fra hverandre. Andre i samme båt og kan fortelle meg hva og hvor mye jeg har krav på? Jeg er student og får inn ca 8k fra lånekassen. Hva annet har jeg krav på og kommer vi til å overleve? Barnet er 1.5 år, går i barnehage. Har mulig funnet en leilighet via samskipnaden til 7k i mnd for 2 soverom, krysser fingrene for å få den. 

Takk for alle svar, setter pris på det :)

Anonymkode: 91e50...3af

Du trenger da ikke to soverom.

Anonymkode: 1a774...cd9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger da ikke to soverom.

Anonymkode: 1a774...cd9

Hva vet du om det? Når det er sagt er det kun to leiligheter ledig med to soverom, resten er hybler. Svar heller på HI :) TS. 

Anonymkode: 91e50...3af

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på nav.no sine sider og sjekk der.

Du vil få hjelp til barnetilsyn (rundt 60%??), utvidet barnetrygf (970,-) og ovrgangsstønad.

Som student vil du kanskje får noe hjelp til bøker og reise også. Slik var det ihvertfall før.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barnet er så lite og du har det mer enn 70% og studerer, å vil du ha krav på overgangsstønad på 15 000 per måned, barnebidrag og barnetrygd for 2 barn. Stipendet vil derimot reduseres noe pga denne inntekten.

Anonymkode: 9eeca...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangsstønad, barnebidrag (varierer etter din og barnefars inntekt), en ekstra barnetrygd, bostøtte, redusert betaling i barnehage,

Anonymkode: 3ae0f...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når barnet er så lite og du har det mer enn 70% og studerer, å vil du ha krav på overgangsstønad på 15 000 per måned, barnebidrag og barnetrygd for 2 barn. Stipendet vil derimot reduseres noe pga denne inntekten.

Anonymkode: 9eeca...42e

15.000,- hver måned? 

 

Lukurativt!!!

Anonymkode: ea6e5...555

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om det? Når det er sagt er det kun to leiligheter ledig med to soverom, resten er hybler. Svar heller på HI :) TS. 

Anonymkode: 91e50...3af

Det vil jo gjøre et betraktelig innhugg i økonomien med 7 tusen/mnd for en med 2 soverom.

Det kan være verd å vurdere om det er mulig å klare seg med litt mindre, og dermed spare penger, om du ikke har så mange år igjen før du er ferdig med studiene.

Hva du har rett på er jeg usikker på, men det er ikke mye her i verden man har krav på, og en leilighet med 2 soverom er ikke en av tingene som faller inn under hverken det man har rett til eller det man kan ha krav på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Det vil jo gjøre et betraktelig innhugg i økonomien med 7 tusen/mnd for en med 2 soverom.

Det kan være verd å vurdere om det er mulig å klare seg med litt mindre, og dermed spare penger, om du ikke har så mange år igjen før du er ferdig med studiene.

Hva du har rett på er jeg usikker på, men det er ikke mye her i verden man har krav på, og en leilighet med 2 soverom er ikke en av tingene som faller inn under hverken det man har rett til eller det man kan ha krav på.

Denne leiligheten er via universitetet jeg studerer ved, sito. Her hvor jeg bor er 7k i mnd ingen ting for en leilighet og får ikke tak i billigere enn det. På Finn ligger det ute hybler til minst 6k i mnd. Å skulle bo på en liten hybel med en 1 åring er uaktuelt. TS 

Anonymkode: 91e50...3af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke far bidra med samvær? Hvorfor blir du aleneforsørger?

Anonymkode: 4f072...a60

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke 15.000kr i overgangsstønad. Det er før skatt tror jeg. Den skattes av, og jeg tror du skatter mer når du får studielån. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært arbeidsledig i 6mnd, dersom jeg kan få 15k i måneden, så skal jeg heller prøve å bli gravid ser jeg

Anonymkode: bc6d5...392

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Det vil jo gjøre et betraktelig innhugg i økonomien med 7 tusen/mnd for en med 2 soverom.

Det kan være verd å vurdere om det er mulig å klare seg med litt mindre, og dermed spare penger, om du ikke har så mange år igjen før du er ferdig med studiene.

Hva du har rett på er jeg usikker på, men det er ikke mye her i verden man har krav på, og en leilighet med 2 soverom er ikke en av tingene som faller inn under hverken det man har rett til eller det man kan ha krav på.

Nettopp! Virker som TS synes det er viktigere med eget soverom enn mat, forsikring og sparekonto.

Anonymkode: fb326...a42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overgangsstønad kan du lese mer om her: https://www.nav.no/no/Person/Familie/Enslig+mor+eller+far/overgangsstønad#chapter-1

Beløpet er 2,25 G per år.

Et av kravene er at du må være alene om omsorgen.

 

Ellers stemmer det at du får barnebidrag hvis du har høyere samværsprosent enn far, ekstra barnetrygd og tillegg i støtten fra Lånekassen.

 

Men har du og far bestemt dere for at du skal ha hoveomsorgen for barnet? Er lik deling uaktuelt?

Anonymkode: 86132...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lil deling er uaktuelt da barnet er rundt året. Når det gjelder dere som skriver at jeg er mer interessert i eget soverom and so on. 7000 i mnd for en leilighet her er ikke mye. Skulle gjerne ha funnet meg en leilighet med ett soverom til 5000 istedenfor, men det er ikke mulig. TS 

Anonymkode: 91e50...3af

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Lil deling er uaktuelt da barnet er rundt året.

Åja, jeg trodde det næremet seg to år ut i fra hva du først skrev. Min feil.

Anonymkode: 86132...c52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Virker som TS synes det er viktigere med eget soverom enn mat, forsikring og sparekonto.

Anonymkode: fb326...a42

kanskje du skal selge bilen din og heller gå mer! eller vil du kanskje ikke ha mat på bordet?

Anonymkode: f36f0...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært arbeidsledig i 6mnd, dersom jeg kan få 15k i måneden, så skal jeg heller prøve å bli gravid ser jeg

Anonymkode: bc6d5...392

det koster så mye å ha barn at jeg ville ikke satsa på det.

Anonymkode: f36f0...e1c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

kanskje du skal selge bilen din og heller gå mer! eller vil du kanskje ikke ha mat på bordet?

Anonymkode: f36f0...e1c

Hva er vitsen med så spydige kommentarer? Fatter ikke hvorfor enkelte av dere orker og klarer å snu dette til at jeg skal snylte pga at jeg ønsker den leiligheten jeg muligens har fått. Det er en billig  (!!!) leilighet til å være i denne byen og området. Når det gjelder bil så har vi en bil, den er barnefar sin. Trenger ikke bil med det første. Sporte om enkle fakta ang inntekt når man blir alene og dere snur dette helt om. Helt på tryne enkelte av dere! TS 

Anonymkode: 91e50...3af

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er vitsen med så spydige kommentarer? Fatter ikke hvorfor enkelte av dere orker og klarer å snu dette til at jeg skal snylte pga at jeg ønsker den leiligheten jeg muligens har fått. Det er en billig  (!!!) leilighet til å være i denne byen og området. Når det gjelder bil så har vi en bil, den er barnefar sin. Trenger ikke bil med det første. Sporte om enkle fakta ang inntekt når man blir alene og dere snur dette helt om. Helt på tryne enkelte av dere! TS 

Anonymkode: 91e50...3af

Jeg tror den personen snakket til den frekke som h*n siterte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...