Gå til innhold

Barnehagestart, var barna mye syke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei :)

Én sykedag siden hun begynte i bhg FØR sommeren i fjor :)

Anonymkode: 9bbc8...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tre bare. Eldste på 4 og tvillinger på 2. Barna er svært sjelden syke. Ene tvillingen var mye syk som baby (sykehusinnleggelse x 2). Hun er aldri syk etter fylte ett år. Tvillingen som var friske som baby får litt lettere feber, men type 3 ganger i året. Eldste har derimot hatt to uker fravær med feber, så virker som hun er litt mer utsatt. Alle barna er forresten mme-barn. 

Anonymkode: baf3c...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var mye sykdom i begynnelsen, men det gikk seg til. Etter det første halvåret/året ble det stadig mindre, og nå er de lite syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min begynte nå i januar og har hatt streptokokker, oppkast, diaré, ørebetennelse, øyekatarr, høy feber, konstant snørrete og litt hoste siden. Begynte når han var 14mnd.

Anonymkode: 8eff6...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn har gått i barnehagen siden august. Han, jeg og far eller alle tre har vært syke omtrent hele tiden. Jeg føler at vi er de eneste i verden som er så mye syke, men det er faktisk godt å lese at det absolutt er flere av oss 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av våre 2 har vært mye syke. Har vært hjemme 4 dager med han som begynte etter sommerferien i fjor. På sine 2 leveår har han vært syk 4 ganger. Største har heller ikke vært mye syk, 2 dager hjemme siden sommerferien. Og hin har ihvertfall hatt 3 ganger hvor "alle" rundt henne har hatt vannkopper, men det virker ikke til å bite på henne.

Minstemann er derimot veldig uredd alt og sår sjeldent vondt så er mer enn en gang det er småskader her. Blir ikke veldig overrasket om det ender med benbrudd før han begynner på skolen 😕

Anonymkode: 50e6b...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, overhodet ikke. Eldste var så godt som aldri syk  (en gang pga vannkopper og så hadde han omgangssyke én gang). De to yngste fikk feber en gang etter et par mnd i barnehagen, men har ellers ikke vært syke så langt. Alle spriter hendene når de går inn i barnehagen og det kan kanskje være en av grunnene til at evt smitte ikke sprer seg så lett? De første månedene etter at eldste begynte på skolen tok han med seg alt av forkjølelser hjem til meg (veldig slitsomt, jeg følte de bare avløste hverandre), men var selv aldri syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har vært syke konstant første året. 100% barnehageplass er bortkastet etter min erfaring ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med eldstemann var det ein del sjukdom første halvår i barnehagen, både for han og oss vaksne. Men aldri så mykje at me var i nærheten av å bruka opp sjukt barn-dagane. Andremann var også ein del sjuk første hausten, men mindre enn eldstemann. Han hadde allerede begynt å bygga opp immunforsvaret før barnehagestart. Utanom første hausten har begge to vore "normalt sjuke", eller kanskje litt mindre enn normalen. Siste sjukt barn-dag var tidlig i haust, så nå går eg egentlig berre og ventar på noko langvarig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann var en del syk det første halvåret. Deretter lite. Andremann har vært relativt lite syk etter oppstart i Bhg. Tror hun har vært hjemme ca 4 dager siden august.

Anonymkode: e8d95...f9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heldigvis ikke. Hatt vannkopper, et par runder med omgangssyke og en ørebetennelse på 4 år. Såklart hatt en del forkjølelser, men det har ikke vært såpass at hun har vært hjemme fra bhg mer enn en dag nå og da. 

Jeg derimot har nok fått ALT hun har vært borti, aldri vært så mye sjuk jeg som etter at jeg fikk barnehagebarn.. 

Anonymkode: b583e...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte opp alle sykt barn dagene fra september-desember pluss hatt en del barnevakt i tillegg. Håper det roer seg nå. Han er ikke den eneste som har vert så mye syk ifølge bhg. Mye feber og forkjølelse. Hatt influensa, omgangsyke, vannkopper, luftveisinfeksjon osv.. Barnehagen er veldig dårlige på og være ute og har aldri sett håndsprit der heller så har sikkert mye med det og gjøre. 

Anonymkode: 197bd...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...