Gå til innhold

Nytt forsøk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venter fortsatt på mensen skal komme, så jeg får kommet i gang med hormon sprøyter. Sist ble det avbrutt pga ingen modning av egg. Håper på en bedre syklus og at eggene vokser seg som de skal. Jeg går for samme type stimulering igjen ettersom jeg ikke klarer tanken på nullstille kroppen med spray og mulige bivirkninger. Noen som har opplevd å ikke bli stimulert ved første forsøk, for så å bli det på neste? Setter pris på om noen vil dele erfaringer.

Anonymkode: 4beab...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 20.2.2016 at 10.13, AnonymBruker skrev:

Venter fortsatt på mensen skal komme, så jeg får kommet i gang med hormon sprøyter. Sist ble det avbrutt pga ingen modning av egg. Håper på en bedre syklus og at eggene vokser seg som de skal. Jeg går for samme type stimulering igjen ettersom jeg ikke klarer tanken på nullstille kroppen med spray og mulige bivirkninger. Noen som har opplevd å ikke bli stimulert ved første forsøk, for så å bli det på neste? Setter pris på om noen vil dele erfaringer.

Anonymkode: 4beab...c2b

Kanskje du skal joine tråden Prøverør 2016? Kanskje der er flere som kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener en i Prøverør 2016-tråden hadde samme problem, var det merett2, tro? Og på neste forsøk gikk alt som det skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, February 20, 2016 at 10.13, AnonymBruker skrev:

Venter fortsatt på mensen skal komme, så jeg får kommet i gang med hormon sprøyter. Sist ble det avbrutt pga ingen modning av egg. Håper på en bedre syklus og at eggene vokser seg som de skal. Jeg går for samme type stimulering igjen ettersom jeg ikke klarer tanken på nullstille kroppen med spray og mulige bivirkninger. Noen som har opplevd å ikke bli stimulert ved første forsøk, for så å bli det på neste? Setter pris på om noen vil dele erfaringer.

Anonymkode: 4beab...c2b

Hei Du har samme problem som meg. Jeg gikk på menopur150ie. Det ble ingen eggposer så ble dosen økt til 450ie fortsatt ingen eggposer så ble forsøket avbrutt. Skal brgynne med gonal når jeg får tilbake mens. Men mensen kommer ikke 17 dager siden forsøket mitt ble avbrutt. Venter og venter på mensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ayesh. Jeg skal starte med en dose på 150ie puregon. Sist hadde jeg 125ie. Jeg har mange egg og derfor er legen redd jeg skal bli overstimulert. Jeg synes jo din dose va veldig høy. Hvordan er det i forhold til eggreserver/kvalitet hos deg? Det er 20 dager siden forsøket mitt ble avbrutt. Så får jeg ikke mensen før tirs må jeg vente på neste mens eller ta lang protokoll. Litt kjedelig å måtte utsette så lenge pga påsken.

Anonymkode: 4beab...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei Ayesh. Jeg skal starte med en dose på 150ie puregon. Sist hadde jeg 125ie. Jeg har mange egg og derfor er legen redd jeg skal bli overstimulert. Jeg synes jo din dose va veldig høy. Hvordan er det i forhold til eggreserver/kvalitet hos deg? Det er 20 dager siden forsøket mitt ble avbrutt. Så får jeg ikke mensen før tirs må jeg vente på neste mens eller ta lang protokoll. Litt kjedelig å måtte utsette så lenge pga påsken.

Anonymkode: 4beab...c2b

Du går på ganske lav dose.  Mitt AMH ligger på 32. Men fsh er veldig høy som ligger på 28. Legen sa at det er FSHen som lager problem for meg. Tar du offentlig eller privat? Hvis du får mensen til tirsdag så rekker du uttak/innsett før påske.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva står AMH for? Jeg går privat. Jeg skal ta kort protokol og da rekker jeg hele prosessen før påske. Men det forutsetter at jeg får mensen innen tirsdag. Legen gir ikke meg høyere dose enn 150ie i starten. Er redd det samme skal skje igjen...at det ikke vokser og forsøket blir avbrutt igjen. Bortkastet tid og penger. Vet ikke om det er bedre med lang protoll da? Nesespray og sånt?

Anonymkode: 4beab...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva står AMH for? Jeg går privat. Jeg skal ta kort protokol og da rekker jeg hele prosessen før påske. Men det forutsetter at jeg får mensen innen tirsdag. Legen gir ikke meg høyere dose enn 150ie i starten. Er redd det samme skal skje igjen...at det ikke vokser og forsøket blir avbrutt igjen. Bortkastet tid og penger. Vet ikke om det er bedre med lang protoll da? Nesespray og sånt?

Anonymkode: 4beab...c2b

AMH forteller hvor mange egg en kvinne har.

Jeg vet ikke så mye kort /lang prokoll. Jeg gikk hvertfall på lang. Først nese spray i 3 uker og så sprøyter. Jeg håper virkelig at du får flere egg denne gangen☺.

Du tar privat. Hva slags prøver ble tatt?  Sjekket de AMH og FSH hos deg? Jeg fikk høre at privat klinikker er ikke så nøye med disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok en god del prøver før oppstart. Legen sa alle prøvene er bra, og jeg har mange eggreserve og normal kvalitet på eggene. Og hormonverdiene er bra. Hva er fsh? Skjønner ikke så mye hva disse forkortelsene står for. Har du forresten fått mensen Ayesh? Vet du hvor lenge over tid som regnes som normalt? 

Anonymkode: 4beab...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva står AMH for? Jeg går privat. Jeg skal ta kort protokol og da rekker jeg hele prosessen før påske. Men det forutsetter at jeg får mensen innen tirsdag. Legen gir ikke meg høyere dose enn 150ie i starten. Er redd det samme skal skje igjen...at det ikke vokser og forsøket blir avbrutt igjen. Bortkastet tid og penger. Vet ikke om det er bedre med lang protoll da? Nesespray og sånt?

Anonymkode: 4beab...c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi tok en god del prøver før oppstart. Legen sa alle prøvene er bra, og jeg har mange eggreserve og normal kvalitet på eggene. Og hormonverdiene er bra. Hva er fsh? Skjønner ikke så mye hva disse forkortelsene står for. Har du forresten fått mensen Ayesh? Vet du hvor lenge over tid som regnes som normalt? 

Anonymkode: 4beab...c2b

Fsh står for follikkelstimulerende hormon og forteller om kvalitet på egget. Jeg har ennå ikke fått mensen. Vil så gjerne ha den nå så jeg rekker forsøket før påske. Men fint å høre at alle prøvene dine var bra. ☺ håper dere lykkes snart❤ har du fått mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Ayesh. Håper dere lykkes også snart. Det er nå 21 dager siden avbrutt forsøk og fortsatt ingen mens. Den er nok forsinket pga hormonsprøytene. Men flere som får mensen ganske fort tilbake. Skal du gå rett på sprøyter denne gang?

Anonymkode: 4beab...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal ha kort protokoll denne gangen. Skal begynne med sprøyter fra cd 1. Her har det også gått 18 dager siden avbrutt forsøk men fortsatt ingen tegn til mensen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ayesh skrev:

Ja skal ha kort protokoll denne gangen. Skal begynne med sprøyter fra cd 1. Her har det også gått 18 dager siden avbrutt forsøk men fortsatt ingen tegn til mensen 

Hva gikk galt første gang?

Anonymkode: 4beab...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ayesh skrev:

Fikk ingen egg poser. Gikk først på 150 ie og så på 450. Etter det ble forsøket avbrutt

Det var synd å høre. Jeg er veldig redd det samme skal skje meg igjen. At jeg ikke blir stimulert. Fikk du en god forklaring på hvorfor det ikke ble eggposer av legen? Beklager jeg spør så mye...er bare nysgjerrig.

Anonymkode: 4beab...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var synd å høre. Jeg er veldig redd det samme skal skje meg igjen. At jeg ikke blir stimulert. Fikk du en god forklaring på hvorfor det ikke ble eggposer av legen? Beklager jeg spør så mye...er bare nysgjerrig.

Anonymkode: 4beab...c2b

Går fint. Det er bare å spørre :-)  legen mente det er pga hormonet FSH. Så neste gang skal jeg gå på  2 typer sprøyter. Og høyeste dose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du bekymrer deg ikke for fare for overstimulering? Min lege fraråder på det strekeste høy dose til meg. Jeg har faktiskt bedt ham skrive en høyere dose, men da kan jeg risikere å bli overstimulert. Jeg skal sjekke mine verdier på FSH... fortsatt ingen mens her, og jeg må nok vente til etter påske. 

Anonymkode: 4beab...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, February 29, 2016 at 12.36, AnonymBruker skrev:

Og du bekymrer deg ikke for fare for overstimulering? Min lege fraråder på det strekeste høy dose til meg. Jeg har faktiskt bedt ham skrive en høyere dose, men da kan jeg risikere å bli overstimulert. Jeg skal sjekke mine verdier på FSH... fortsatt ingen mens her, og jeg må nok vente til etter påske. 

Anonymkode: 4beab...c2b

Jeg vet ikke ass. Tenker ikke så mye på overstimulering. Sånn sett er det jo mye å tenke på med tanke på bivirkninger og sånt. Hva er det man ikke gjør for å få en baby? ☺

Ringte sykehuset på mandag de sa at jeg har fortsatt ett par dager på meg. Får jeg mensen innen 2-4 dager så rekker jeg det før påske ☺

Har du fått mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.3.2016 at 9.06, Ayesh skrev:

Jeg vet ikke ass. Tenker ikke så mye på overstimulering. Sånn sett er det jo mye å tenke på med tanke på bivirkninger og sånt. Hva er det man ikke gjør for å få en baby? ☺

Ringte sykehuset på mandag de sa at jeg har fortsatt ett par dager på meg. Får jeg mensen innen 2-4 dager så rekker jeg det før påske ☺

Har du fått mensen?

Nei ikke enda. Hva med deg da? 

Anonymkode: 4beab...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...