estrella Skrevet 22. februar 2016 #41 Del Skrevet 22. februar 2016 Barn kan da absolutt være vanskelig å ha med å gjøre, selv med foreldre som bryr seg. Ja, irriterende, men tell til ti inni deg og gå videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 22. februar 2016 #42 Del Skrevet 22. februar 2016 32 minutter siden, Aye skrev: Hun må klare å ta seg av barna sine selv om hun er syk og er hun for syk til å ta seg av barn så må andre passe de til hun er frisk nok. - har du barn? Ikke alle har noen til å passe ungene for seg vet du, det kan være mange grunner du ikke ser. Men poenget er fortsatt det samme, du som voksne har et valg - forbli en voksen og opptre deretter eller synke med på et nivå som ikke er en voksen verdig slik jeg ser det. 10 minutter siden, Lutetium 71 skrev: Han er ikke alene om "se verden slik", jeg skulle ønske flere så verden slik han ser det, da hadde slike rakkerunger blitt satt promte på plass, fortrinnsvis av sine egne foreldre. De barna minner meg veldig om barnet i den "forbudte" kondomreklamen, bare enda noen hakk verre, barn som er overbevist om at de er verdens navle. Problemet mitt er ikke hvordan han ser verden men hvordan han velger reagere på det han ser. Heller enn å opptre på en akseptabel måte velger han å være like ille selv. Man mister liksom litt troverdighet på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aye Skrevet 22. februar 2016 #43 Del Skrevet 22. februar 2016 1 time siden, Carrot skrev: - har du barn? Ikke alle har noen til å passe ungene for seg vet du, det kan være mange grunner du ikke ser. Men poenget er fortsatt det samme, du som voksne har et valg - forbli en voksen og opptre deretter eller synke med på et nivå som ikke er en voksen verdig slik jeg ser det. Problemet mitt er ikke hvordan han ser verden men hvordan han velger reagere på det han ser. Heller enn å opptre på en akseptabel måte velger han å være like ille selv. Man mister liksom litt troverdighet på den måten. Skal bli far om noen måneder. Har vert på handletur med barna jeg er onkel til. Jeg har da ikke gjort noe grusomt mot de. Holdt det meste inni meg og fortet meg ut. At jeg sa mora er gal er jo bare sannhet. Ingen normal mor later som de ikke ser ungene sine og lar de gjøre som de vil. Lurer virkelig på hva hun hadde gjort hvis barna hadde løpt ut, og ut i veien og blitt påkjørt. Går ikke an å tenke at noe sånt vil aldri skje dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 22. februar 2016 #44 Del Skrevet 22. februar 2016 2 minutter siden, Aye skrev: Skal bli far om noen måneder. Har vert på handletur med barna jeg er onkel til. Jeg har da ikke gjort noe grusomt mot de. Holdt det meste inni meg og fortet meg ut. At jeg sa mora er gal er jo bare sannhet. Ingen normal mor later som de ikke ser ungene sine og lar de gjøre som de vil. Lurer virkelig på hva hun hadde gjort hvis barna hadde løpt ut, og ut i veien og blitt påkjørt. Går ikke an å tenke at noe sånt vil aldri skje dem. Din sannhet - ikke EN sannhet, stor forskjell. Jeg håper du deler på KG når ditt barn slår seg vrang i butikken og andre ser på deg og lurer på om du er gal for muligheten er stor for at det skjer vet du.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aye Skrevet 22. februar 2016 #45 Del Skrevet 22. februar 2016 5 minutter siden, Carrot skrev: Din sannhet - ikke EN sannhet, stor forskjell. Jeg håper du deler på KG når ditt barn slår seg vrang i butikken og andre ser på deg og lurer på om du er gal for muligheten er stor for at det skjer vet du.. Hvis min unge slår seg vrang så tar jeg ungen ut av butikken med en gang og kjører hjem. Ikke verre enn det. Hvis ungen blir tatt ut av butikken med en gang h*n slår seg vrang så må jo ungen begynne å forstå at slik oppførsel ikke er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pikachu Skrevet 22. februar 2016 #46 Del Skrevet 22. februar 2016 Husker en gang jeg var på butikken og en liten gutt med hjelm og sparkesykkel raste gjennom hele butikken uten at moren brydde seg. Gutten kom i full fart mot meg og kræsjet på meg. Jeg ble så irritert og visste ikke helt hva jeg skulle si, før han så opp mot meg med store øyne og sa "unnsull..." Han så sååå trist ut. Og der stod jeg og var målløs, og så sa han igjen "unnsull". Jeg smeltet innvendig. Han var så søt! Utrolig at ungen hadde mer folkeskikk enn moren... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 22. februar 2016 #47 Del Skrevet 22. februar 2016 5 minutter siden, Aye skrev: Hvis min unge slår seg vrang så tar jeg ungen ut av butikken med en gang og kjører hjem. Ikke verre enn det. Hvis ungen blir tatt ut av butikken med en gang h*n slår seg vrang så må jo ungen begynne å forstå at slik oppførsel ikke er greit. forutsatt at barnet ikke har andre problemer, er i trassalderen, er trøtt, småurven, lei, syk osv osv osv Alt er ikke sort hvitt.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #48 Del Skrevet 22. februar 2016 4 minutter siden, Aye skrev: Hvis min unge slår seg vrang så tar jeg ungen ut av butikken med en gang og kjører hjem. Ikke verre enn det. Hvis ungen blir tatt ut av butikken med en gang h*n slår seg vrang så må jo ungen begynne å forstå at slik oppførsel ikke er greit. Er de små nok så må man forklare hvorfor man ikke oppfører seg sånn og hvorfor konsekvensen ble som den ble. Hjelper ikke å kjøre ungen hjem å sette han/hun i skammekroken. Anonymkode: 04a0b...33a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aye Skrevet 22. februar 2016 #49 Del Skrevet 22. februar 2016 2 minutter siden, Carrot skrev: forutsatt at barnet ikke har andre problemer, er i trassalderen, er trøtt, småurven, lei, syk osv osv osv Alt er ikke sort hvitt.. Uansett hva, så skal ikke slik oppførsel av ei mor godtas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 22. februar 2016 #50 Del Skrevet 22. februar 2016 Et øyeblikk siden, Aye skrev: Uansett hva, så skal ikke slik oppførsel av ei mor godtas. Vi kan være enig i at dårlig oppførsel ikke er greit, men jeg tror ikke vi blir enige om graden av dårlig eller graden av "godta" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aye Skrevet 22. februar 2016 #51 Del Skrevet 22. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er de små nok så må man forklare hvorfor man ikke oppfører seg sånn og hvorfor konsekvensen ble som den ble. Hjelper ikke å kjøre ungen hjem å sette han/hun i skammekroken. Anonymkode: 04a0b...33a Ja, men først og fremst få ungen ut av butikken, hvis ungen ikke vil høre og oppføre seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 22. februar 2016 #52 Del Skrevet 22. februar 2016 Huff! Stakkars mor. Hun var nok desperat etter å få handlet og helt utslitt. Dette er en klisje, men jeg tror faktisk ikke noen som ikke har hatt (alene)ansvar for flere små barn samtidig over tid, har peiling på hvor sliten man kan bli. Og godt er det, for ellers hadde vi nok dødd ut som rase Og mat må man jo ha, uansett hvor sliten man selv er eller hvor viltre barna mon være, og har man ikke barnevakt, ja, da må man jo ta dem med seg. Selv det mest veloppdragne barn kan ha en dårlig dag. Jeg skjønner ikke denne motviljen mot å korrigere andre sine barn. Hva er så farlig med å stoppe barnet og gi en ordentlig beskjed på en ordentlig måte? Om jeg ser unger som springer tulling på butikken, så stopper jeg da dem og gir dem beskjed om at de ikke kan oppføre seg på den måten og at de må høre på foreldrene sine. Ofte er det nok for å spakne en liten en som kanskje er gira, trøtt, har en dårlig dag, eller what ever. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥Missy♥ Skrevet 22. februar 2016 #53 Del Skrevet 22. februar 2016 Jada, så er det trist at enkelte ikke har full kontroll over sine barn, eller at noen foreldre til tider kan være slitne, eller har opplevd noe som gjør at dagen har vært forferdelig. Men hva slags mennesker har vi blitt som hele tiden skal kritisere andre, og istedenfor å bidra til noe positivt i samfunnet skal gå rundt å være bitre og sure på alt og alle? Når jeg hører barn leker så blir jeg glad inni meg. Jeg synes barn skal få være barn, og at den eneste rette måten å lære barna forskjellen på rett og galt er å snakke med de, men også å vise de respekt og forståelse. Vi som voksne burde kanskje stilt opp mere i en slik situasjon, og ikke bare dratt negative konklusjoner av at barna ikke har noen oppdragelse. Ved å være positive hjelpsomme medmennesker kommer man langt, og de fleste situasjoner hjelper som regel ved hjelp av kommunikasjon, og ved å snu negative handlinger om til noe positivt. Vi er rollemodeller for disse barna, og skal vi skape et trygt samfunn for de så må vi starte med å behandle hverandre bedre. Man hjelper hverandre istedenfor å hakke på hverandre hele tiden... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patronus Skrevet 22. februar 2016 #54 Del Skrevet 22. februar 2016 Den 20.2.2016 at 14.08, Anoia skrev: Utrolig irriterende med småunger som oppfører seg som ville aper i butikken, men jeg kjenner jeg får litt sympati med moren også, som har å gjøre med småtrollene 24 timer i døgnet. For alt hva du vet, TS, så kan det være at hun er helt alene med ungene; kanskje hun ikke får sove om nettene pga babyen, og hun kan kanskje ikke avbryte handleturen uten videre hvis det er tomt i kjøleskapet og hun ikke har noen andre til å passe ungene imens. (Kanskje hun ikke tør å la ungene være igjen i bilen nettopp fordi de er så ustyrlige.) For alt hva du vet kan den handleturen ha vært et langt større mareritt for henne enn deg. Eller så kan du ha rett, kanskje moren er en dustekjerring som ikke gidder å sette grenser for ungene sine. Poenget mitt er at sånt kan man ikke vite, så man skal ikke dømme andre for hardt. Jeg vil gi deg flere poeng for dette innlegget! For jeg er også enig i at slike småbarn er det verste jeg vet på butikken. MEN, jeg syns heller vi skal være hjelpene enn bedømmende, og gi en hånd ut, istedet for å kjeppjage mor og barn ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candiru Skrevet 23. februar 2016 #55 Del Skrevet 23. februar 2016 Skjønner ikke helt hvorfor flere her forsvarer barns kjipe oppførsel. Når jeg er i butikken og unger skriker og løper rundt, og gjemmer seg for foreldrene etc, så klikker det nesten for meg. Jeg bli stressa og svett og glemmer halvparten av det jeg skal handle. Ungen min gjorde aldri sånn i butikken da hun var liten. Aldri noensinne. Det må jo kunne gå an å forvente at man skal kunne gjennomføre handlingen sin i noenlunde fred og ro, all den tid unger kan leke og skrike så mye de orker utendørs hele året. Jeg har null respekt for foreldre som lar ungene drive på på denne måten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2016 #56 Del Skrevet 23. februar 2016 En mor jeg kjenner har tvillinger med hver sin autisme/adhd type diagnose - max uflaks siden ingen på hverken hennes eller farens side har tilsvarende. Noe som også førte til at mannen etterhvert pakket og forlot dem, ingen i familiene orker avlaste noe særlig og hun kan ikke gi opp heller. Derimot velger hun sine kamper, nettopp for å orke hverdagen. Jeg har sett henne lempe ungene ut i bilen når de var mindre og kjøre derfra, men så kommer hun hjem og mangler mat - hva da? Skal hun la ungene gå sultne eller er kampen på butikken kanskje mindre viktig i forhold til den som må kjempes ved bordet, på badet, ved leggetid? Det er så utrolig lett å sette seg til doms over andre basert på ett øyeblikk i en butikk, men det kan være et utall grunner bak det du ser. En voksen person med snev av empati vil klare tenke at det kanskje ikke er slik du tolker situasjonen, samtidig som de ville klart spørre moren om hun trengte hjelp. Mammaen jeg kjenner fortalte en gang om en dame i en av butikkene på storsenteret som spurte om hun trengte hjelp, tvillingene skulle ha nye sko - den ene slo seg helt vrang og en andre ertet den første og situasjonen med betjeningen ble stressende. Hun kjente dette kom til å utarte seg og var desperat etter en utvei når denne fremmede kom bort. Damen var rolig, høflig, og satte seg sammen med den ene mens mor kunne fokusere på den andre, det endte med at begge fikk sko og den fremmede damen er i dag hennes avlastning etpar timer i ny og ne på frivillig basis - mammaen kaller henne sin engel, og jeg kan lett se hvorfor. Spesielt i en tråd som denne. Alle trenger en engel i ny og ne, hvorfor kunne det ikke være deg? Anonymkode: 8ba11...f14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 23. februar 2016 #57 Del Skrevet 23. februar 2016 jeg gir bråkete unger "helvetesblikket" de blir stille som mus etter det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. februar 2016 #58 Del Skrevet 23. februar 2016 Den 2/19/2016 at 21.57, AnonymBruker skrev: Meanwhile in Syria... De dør i Syria, og her sitter du og syter over at noen syter i et nettforum! Snakk om 1st World Problems! Har vi ikke nettopp hatt denne diskusjonen om gale barn på butikk og foreldre som gir faen, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. februar 2016 #59 Del Skrevet 23. februar 2016 Den 2/20/2016 at 13.38, AnonymBruker skrev: Husker noe lignende skjedde med meg da jeg var på en større matbutikk her om dagen. Spinnvill gutt som løp rundt med handlevogn og bestemte seg for å terrorisere meg. Han kjørte vogna flere ganger hardt inn i meg mens han lo. Jeg sa "slutt" 3 ganger til ham, men det respekterte han ikke. Fortsatte å dytte vogna inn mens han lo og foreldrene var ikke til stede. Til slutt tok jeg bare tak i vogna hans og dytta den inn i ungen slik at han ramla. Han ble liggende der en stund å hyle, men jeg husker den lettelsen når mora til slutt bar ungen ut av butikken. Anonymkode: 18f0e...a70 Du må føle deg virkelig stor og kul når du utøver vold mot et lite barn! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 23. februar 2016 #60 Del Skrevet 23. februar 2016 Den 2/20/2016 at 14.14, Mearrasámi skrev: Å være alenemor er ingen unnskyldning for å la være å oppdra barna sine. Jeg kjenner til flere alenemødre som har stålkontroll på sine 2-3 barn og barna oppfører seg eksemplarisk. Jeg har litt vanskelig for å tro at tre barn av samme foreldre alle oppfører seg eksemplarisk til enhver tid. Alle barn har en løsrivelsesperiode der det er nærmest umulig at det ikke blir konflikter, med mindre det er noe galt med barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå