Gå til innhold

Dattren min på 14 og vennnen på 15 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, nå har datteren min og bestevennina hennes har bestemt seg for og jobbe for pengene utenfor husarbeid.

De er da usikkre hva de skal gjøre/tilby andre, de har tenkt og gå rundt og selge kaker? men er det lov?

Er det noen her inne som har noe tips til hva de kan gjøre? Vil helst tjene 200 kroner og oppover hver

Anonymkode: 90c69...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest The Lost Dreamer

Mange som tjener penger ved å selge avis, eller gjøre hagearbeid for folk nå som sommeren snart kommer. Kanskje det kan være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en tråd opprettet av mamma eller av datteren og venninne? Språket og setningsoppbygningen er neppe en voksens.

Anonymkode: d29e7...4de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å selge og produsere mat er det strenge regler på, så det ville jeg ikke gjort.

Men heng opp lapper på lokale matbutikker/senter osv og tilby tjenester som lufting av hund, barnevakt/trillepike osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevakt, trillepiker, hundepassere, hagearbeid når den tid kommer, samt noe vedlikehold (male gjerder etc), melde seg på vareopptelling når butikkene har det... Kanskje kommunen har noe ledig; søppelplukkere etc.
Kanskje en butikk/et senter vil tillate vaffelsalg/kakesalg f.eks hver lørdag formiddag.
Bor dere i nærheten av bygda, kan det hende en bonde har noe arbeid tilgjengelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en tråd opprettet av mamma eller av datteren og venninne? Språket og setningsoppbygningen er neppe en voksens.

Anonymkode: d29e7...4de

Og du får mye glede av å skrive slik drittinnlegg, eller?

Anonymkode: 95097...4c2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en tråd opprettet av mamma eller av datteren og venninne? Språket og setningsoppbygningen er neppe en voksens.

Anonymkode: d29e7...4de

Finnes det en minusknapp her inne? For en idiotisk kommentar. :scorpis:

Man kan tjene 50K skattefritt så tror ikke det er ulovlig. Jeg ser småbarn som selger kake på loppemarked hele tiden. De kan ikke henge opp lapper på postkassestativ og tilby barnepass eller rengjøring da? :)

Anonymkode: 519fa...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette en tråd opprettet av mamma eller av datteren og venninne? Språket og setningsoppbygningen er neppe en voksens.

Anonymkode: d29e7...4de

Er det relevant for hvordan du skal svare på spm. til ts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det en minusknapp her inne? For en idiotisk kommentar. :scorpis:

Man kan tjene 50K skattefritt så tror ikke det er ulovlig. Jeg ser småbarn som selger kake på loppemarked hele tiden. De kan ikke henge opp lapper på postkassestativ og tilby barnepass eller rengjøring da? :)

Anonymkode: 519fa...3b9

Nå er de to litt beskjedene, men de lurte litt på om det ikke ville være rart at om de gidde lapper i postkasser som du nevnte her da 

Anonymkode: 90c69...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selge VG på døra til folk. Når du har gjort det ei lita stund og opparbeidet deg faste og lojale kunder, så tjener du ganske bra med tanke på aldersgruppen. I tillegg er det ofte konkurranser hvor man kan vinne 1000kr, gavekort eller litt dyre ting som Ipad og mobil. Fra den tiden jeg jobbet som VG-bud så fikk man også poeng for hver solgte avis som man kunne veksle inn i forskjellige premier.

http://www.md.no/bli-vg-selger/informasjon

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...