AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Del Skrevet 15. februar 2016 Kom til å tenke på dette i går kveld. Flytter inn i ny bolig, har i den forbindelse bestilt ny nettlinje samt bestilt ny strømavtale. Jeg måtte bare fylle ut navn, fødselsdato, ikke personnummer, adresse, telefon å e-post adresse, men intet personnummer. Må de ikke ha det for å kredittvurdere nye kunder? Ikke at jeg har noe problem med kredittverdigheten min, men en må da ha personnummer for å kredittvurdere en person? Mener det nå var når jeg bestilte nettlinje til forje bolig for et par år siden at da måtte hele fødelsdato med personnummer fylles inn. Hørtes i såfall litt lite 'sikkert' ut da det antakligvis finnes flere med samme navn å fødselsdato her til lands, dersom de vurderer det ut kun fra fødselsdato. Anonymkode: 3437a...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. februar 2016 #2 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) Jeg har skiftet strømleverandør noen ganger (shoppet rundt etter billigste alternativ), og har aldri opplevd å få gjenpartsbrev for kredittsjekk etterpå. Det betyr at de IKKE kredittsjekker kundene sine. Loven sier at det skal sendes ut gjenpartsbrev til de som blir kredittsjekket, så får man ikke brevet, betyr det at man ikke er blitt kred.sjekket. Kan ikke huske om Telenor kredittsjekket meg da jeg bestilte internett av dem for noen år siden heller. Tror ikke jeg ble det. Vi hadde vært kunde hos de tidligere uten problemer. Kanskje de ser på det. Hva de gjør med helt nye og ukjente internettkunder vet jeg ikke. De kredittsjekker jo mobiltelefoni-kunder, så hvorfor ikke internett? Mindre svindel på det kanskje? Endret 15. februar 2016 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå