Gå til innhold

Psykologer, leger og andre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som jobber med pasienter og som diagnostiserer, hva skjer dersom behandler setter feil diagnose? En diagnose som blir satt følger vel en pasient sin journal, eller er det mulig å få det slettet? 

Og hvordan er det egentlig når det føres journal, f.eks. ved innleggelse på sykehus. Føres det da opp en oversikt over tidligere satte diagnoser? F.eks. dersom en pasient blir innlagt på sykehus med hjerteinfarkt eller slag, hvilken informasjon om pasientens tidligere helse vil komme opp på f.eks. innkomstjournal? 

Anonymkode: 376cf...d94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan få ny diagnose fra nye behandlere. Null stress det.

Anonymkode: 2af8e...64d

• Liker 1
Skrevet

Er det du som har lagd dyssosial personlighetsforstyrrelse-tråden? 

Skrevet
1 minutt siden, Ramona skrev:

Er det du som har lagd dyssosial personlighetsforstyrrelse-tråden? 

Det er vel ikke relevant for spørsmålet til TS?

• Liker 1
Skrevet

Det er relevant for meg. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, Ramona skrev:

Det er relevant for meg. 

Det er i strid med reglene å oppføre seg slik du gjør. 

• Liker 2
Skrevet

Ramona: 

Nei, det er ikke jeg som har laget andre tråden her på forumet om personlighetsforstyrrelse. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan få ny diagnose fra nye behandlere. Null stress det.

Null stress er det ikke. Dersom man har fått feil diagnose for 10 år siden, og den fremdels følger pasienter så er det ikke null stress, selv om det kommer en ny diagnose i etterkant. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er i strid med reglene å oppføre seg slik du gjør. 

Hva?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Null stress er det ikke. Dersom man har fått feil diagnose for 10 år siden, og den fremdels følger pasienter så er det ikke null stress, selv om det kommer en ny diagnose i etterkant. 

Jo, det er faktisk ikke verre enn at man blir utredet en gang til av en annen behandler.

• Liker 1
Skrevet

Man kan få ny vurdering av ny psykolog

Anonymkode: 07158...db3

• Liker 1
Skrevet

Hva?

Persondebatt. Det er ikke relevant for diskusjonen om TS har startet en annen tråd på KG.

• Liker 3
Gjest Blomsterert
Skrevet
5 minutter siden, Ramona skrev:

Det er relevant for meg. 

Må du slutte da! Forhold deg til HI du.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ramona: 

Nei, det er ikke jeg som har laget andre tråden her på forumet om personlighetsforstyrrelse. 

Ok, bare lurte! 

Persondebatt. Det er ikke relevant for diskusjonen om TS har startet en annen tråd på KG.

Jeg bare lurte. Slapp av med deg. Herregud. 

• Liker 1
Skrevet

Ok, bare lurte! 

Jeg bare lurte. Slapp av med deg. Herregud. 

Det er ingen grunn for deg til å lure. Slapp av selv.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er faktisk ikke verre enn at man blir utredet en gang til av en annen behandler.

Kanskje jeg er litt uklar. 

Selv om man får en ny diagnose, så vil vel den tidligere fortsatt stå, selv om den egentlig ikke er gyldig eller riktig? 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man får en ny diagnose, så vil vel den tidligere fortsatt stå, selv om den egentlig ikke er gyldig eller riktig? 

Jo, men blir du for eksempel feilaktig diagnostisert med MS vil du ikke motta behandling for denne sykdommen om det viser seg at det er noe annet som feiler deg. Samme med psykiske lidelser.

Skrevet

Det der har jeg lurt på også. Jeg fikk en diagnose for noen år siden og ble medisinert for det. Jeg tvilte hele tiden på at jeg hadde den diagnosen, noe fastlegen også betvilte.

Etter samråd med fastlege så sluttet jeg med medisinen og ble som ett nytt menneske. Har aldri følt meg bedre.

Kan den diagnosen fjernes helt fra alle mine journaler?

Anonymkode: 8b511...f60

Skrevet

Jo, men blir du for eksempel feilaktig diagnostisert med MS vil du ikke motta behandling for denne sykdommen om det viser seg at det er noe annet som feiler deg. Samme med psykiske lidelser.

Det er greit, men det er ikke det problemstillingen handler om. Det er om tidligere diagnoser som er feilstilt følger pasienten videre? Og ikke minst om alle tidligere satte diagnoser følger en pasient i f.eks en innkomst journal. 

Skrevet

Det er greit, men det er ikke det problemstillingen handler om. Det er om tidligere diagnoser som er feilstilt følger pasienten videre? Og ikke minst om alle tidligere satte diagnoser følger en pasient i f.eks en innkomst journal. 

Hva er du bekymret for? Mange har fått feil diagnoser som siden har blitt erstattet av korrekte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...