Gå til innhold

Maispinner til en på 5 mnd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøp et fruktnett (eller "fruktsmokk" som vi hadde), så kan hun smake på maten dere spiser? Vi brukte det for smaksprøver til vår gutt. Da er det umulig å sette noe i halsen. Om du lager mos av frukt eller grønnsaker kan hun spise litt også, ikke bare kjenne smaken. Vi hadde blant annet gulrotmos, broccolimos, blomkålmos, eplemos, pæremos, bananmos osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Amarone skrev:

Kjøp et fruktnett (eller "fruktsmokk" som vi hadde), så kan hun smake på maten dere spiser? Vi brukte det for smaksprøver til vår gutt. Da er det umulig å sette noe i halsen. Om du lager mos av frukt eller grønnsaker kan hun spise litt også, ikke bare kjenne smaken. Vi hadde blant annet gulrotmos, broccolimos, blomkålmos, eplemos, pæremos, bananmos osv. 

Genialt! :)

 

Anonymkode: 5bc2a...376

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir skumpinner. Mest for å kjøpe meg litt tid mens jeg ordner middagen og baby begynner å bli utålmodig :P 

De som heter skumpinner med mais og hirse inneholder i det minste mye jern.

Neppe noen krise å gi når baby er 5 mnd, selv om det står fra 6 mnd. 

Vi har f.eks gitt grøt for 8 mnd allerede fra 7 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke lage en grønnsaks/frukt-pure til barnet, som hun kan drikke fra en flaske eller tut-kopp? (Slik at hun spiser noe bra ernæringsmessig)

Anonymkode: 5bc2a...376

Ts her

Jeg har laget purèer, men det var fint forslag å gi fra flaske eller kopp, det skal jeg prøve. Takk! 

Anonymkode: 2f253...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Amarone skrev:

Kjøp et fruktnett (eller "fruktsmokk" som vi hadde), så kan hun smake på maten dere spiser? Vi brukte det for smaksprøver til vår gutt. Da er det umulig å sette noe i halsen. Om du lager mos av frukt eller grønnsaker kan hun spise litt også, ikke bare kjenne smaken. Vi hadde blant annet gulrotmos, broccolimos, blomkålmos, eplemos, pæremos, bananmos osv. 

Ts her. 

Lurt! Skal prøve:)

Anonymkode: 2f253...5a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir det anderledes?

Anonymkode: 5bc2a...376

Ts her.

Det gjør sikkert ikke det. Det var derfor jeg skrev at "jeg har for meg". Men jeg ser for meg at annen mat lettere kan sette seg i halsen. Uansett, jeg er jo tilstede hele tiden, så det har nok ikke så mye å si. 

Anonymkode: 2f253...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Vi ga skumpinner ved 5 måneder, mest for treningen sin skyld. Vi forsøkte grønnsaker også uten effekt. Vår er ikke begeistret for grønnsaker, aldei vært det heller.  Han spiste i de babysetet til stokke., men aldri uten tilsyn. Anbefaler deg dog smekk med ermer, de kliner veldig i starten

Ts her. 

Ja, smekk med armer lurer jeg på om jeg må kjøpe for hun drar opp smekken for å spise på den hele tiden. Maten havner over alt ! 

Anonymkode: 2f253...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, PositivPessimist skrev:

Jeg gir skumpinner. Mest for å kjøpe meg litt tid mens jeg ordner middagen og baby begynner å bli utålmodig :P 

De som heter skumpinner med mais og hirse inneholder i det minste mye jern.

Neppe noen krise å gi når baby er 5 mnd, selv om det står fra 6 mnd. 

Vi har f.eks gitt grøt for 8 mnd allerede fra 7 mnd.

Ts her. 

Viste ikke at det fantes forskjellige! da skal jeg prøve de som i allefall har jern så de har litt for seg. 😂

Anonymkode: 2f253...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Viste ikke at det fantes forskjellige! da skal jeg prøve de som i allefall har jern så de har litt for seg. 😂

Anonymkode: 2f253...5a2

På Kiwi har jeg sett noe slikt som inneholder gulrøtter

Anonymkode: 5bc2a...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

På Kiwi har jeg sett noe slikt som inneholder gulrøtter

Anonymkode: 5bc2a...376

Slike https://www.google.no/search?site=&tbm=isch&source=hp&biw=1261&bih=630&q=gulrot+snacks+baby&oq=gulrot+snacks+baby&gs_l=img.3...1210.13607.0.13930.18.7.0.11.11.0.114.608.6j1.7.0....0...1ac.1.64.img..0.12.630.S6826bRtqlk#imgrc=SGsliUshFOkzKM%3A

gulrotpinner

Men jeg vet ikke om de er sunne, og her er en test: http://www.klikk.no/foreldre/tester/article736937.ece

 

Anonymkode: 5bc2a...376

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik fruktsmokk http://lilleprinsen.no/Baby-Safe-Feeder-2-pack-/-2-ekstra-nett

som andre nevnte, ville jeg valgt :)

"En Baby Safe Feeder er en "rangle" med ett spisenett! Baby Safe Feeder egner seg godt for både frukt og grønnsaker. Eksprimenter med halvkokte grønnsaker eller frossen frukt, barnet koser seg med godbitene samt at det er behagelig for kløende gommer å gnage på nettet.

Supert å bruke ved introduksjon av nye matvarer, barnet venner seg raskt til nye smaker og lukter.

Hjelper også barnet til å trene gripeevne og ergonomi.

Enkelt å legge biter inn i nettet, trygg festing i håndtaket. Enkel å demontere for rengjøring i maskin eller koking. "

 

Anonymkode: 5bc2a...376

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ga minsten mat i en baby safe feeder fra han var 5 mnd. Fullammet, men han smatta og var så opptatt av det vi spiste, derfor fikk han smake litt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en baby safe feeder som foreslått her. Jeg har best erfaring med de som har silikonsmokk istedenfor nett da det er lettere å rengjøre/koke. Nettingen er vanskelig å rengjøre og det blir ofte til at de må byttes hyppigere.

Skumpinner er veldig tørre og vil fort kunne settes i halsen dersom baby ikke sitter oppreist. Å ha baby på fanget for å spise er helt greit, men skal du la baby spise selv og sitte selv bør det være fritt for biter. 

Ellers er det mulig å kjøpe egne smoothieposer du kan fylle med grønnsaksmos etc som baby kan holde selv slik at dere også får spist: Levlogisk.no og smudis.no f.eks selger slike. De skal også ha det på xxl og ebay. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Silfen skrev:

De har gått bort fra dette nå vel og sier introduksjon ved 4 mnd som før i tiden?

Nei, det er fortsatt 6 mnd. 

Anonymkode: 3a954...319

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingenting i veien for at babyen skal sitte oppreist i Tripp Trapp-stolen støttet av håndklær under måltider (måltidene varer en såpass kort stund). Anbefales ikke å gi mat i liggende posisjon i babysetet

Anonymkode: 34d25...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Her fikk mini det da han fylte 6 Mnd. Han koser seg med dem som snacks og så synes han de er gode å tygge på med kløende gummer. Han får selvsagt både grøt, frukt og hjemmelaget mat i tillegg, så at han får litt "næringsfattig" kos ved siden av som han synes er gøy å spise alene så får nå det så være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Silfen skrev:

Næh.

Jesus Christ, menneske. Jo, Helsedirektoratets anbefaling er fremdeles fullamming de første 6 månedene. 

Anonymkode: 3a954...319

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...