Gå til innhold

Ufrivillig gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg håper åfinne noen i samme situasjon for nå føler jeg meg veldig alene. For 3 uker siden fant jeg ut at jeg er gravid på tross av p-piller. Det eneste jeg tenkte på var å ta abort, men da sjokket og fortvilelsen hadde lagt seg og jeg fikk mer perspektiv på ting har jeg bestemt meg for å beholde barnet. Problemet er barnefar. Han forteller meg hvor mye det vil ødelegge livet hans og til døtrene han har fra før hvis jeg bærer frem barnet. Han gjør det han kan for å psyke meg ut og til en viss grad klarer han det. Han legger hele byrden på meg 😢 jeg klarer ikke å utsette meg for en abort, det er en fysisk og psykisk traume. Jeg vil bære frem barnet og være den moren og omsorgsfiguren som dette barnet fortjener, men jeg merker det gjør så jævlig vondt når han sier jeg får fire liv på samvittigheten om jeg ikke tar abort, dvs hans liv, døtrene og ufødte barnet. Han tenker ikke på mitt liv?!! Jeg velger det som gir meg minst smerte på sikt. Har noen her vært i lignende situasjon? 

Anonymkode: d1e0e...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvitt deg med denne karen, ta abort og finn deg en hyggelig mann uten barn fra før som vil ha barn med deg. For din egen og dette barnets del.

Anonymkode: 39932...0fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg klarer ikke å utsette meg for en abort,

 

4 minutter siden, Eliane skrev:

 

Abort er ikke et alternativ lenger.

 

Det virket da ikke slik på ditt første innlegg?

Har du virkelig gått gravid i over tre måneder uten å fatte mistanke?

Anonymkode: 39932...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Eg trur nok det går seg til. Han er jo glad i døtrene sine, så då vil han heilt sikkert bli like glad i unge nr.3 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det virket da ikke slik på ditt første innlegg?

Har du virkelig gått gravid i over tre måneder uten å fatte mistanke?

Anonymkode: 39932...0fe

Er 9 uker på vei nå. Abort er ikke et alternativ lenger da jeg vet jeg er i stand til å ta vare på barnet, alene eller ei. Der jeg ville med innlegget var å "møte andre" som har vært i samme situasjon og har erfaring med å forholde seg til bf som presser og manipulerer for å få deg til å ta abort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Eliane skrev:

Der jeg ville med innlegget var å "møte andre" som har vært i samme situasjon og har erfaring med å forholde seg til bf som presser og manipulerer for å få deg til å ta abort. 

Jeg har vært i din situasjon og jeg valgte abort selv om jeg i utgangspunktet ville ha barnet.

Jeg kunne bare ikke se for meg å påføre mitt eget barn en slik far og en slik situasjon. Hans reaksjon ble utslagsgivende for at jeg valgte abort.

Finn deg heller en mann som vil ha barn med deg, for ditt og barnets skyld. Barnet ditt skal tross alt leve hele livet med en far som ikke egentlig ville bli det og uansett hvordan relasjonen blir mellom dem eller deg og ham vil dette ha negative følger.

Anonymkode: 39932...0fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fanen så sint eg blir når jeg leser disse svarene. Nå vet ikke jeg alt men ka fanen har døtrene hans noe med dette å gjøre??????? hvordan kan et lite barn ødelegge livet til noen andre barn? Helt alvorlig. Dette høres ut som en stor drittsekk som bruker sine egne barn som en syk unskyldning for at du skal ta abort. Fy fanen for en drittsekk.

Dette er ditt valg, mange har klart å være alenemor før deg. gi han et altimatum. aksepter at han skal bli pappa igjen eller dra til helvete. Han tok et valg når han hadde sex med deg, at det var en sjanse for at du kunne bli gravid selv om man går på p-pille.

kjenner mange som er sammen med en som har barn fra før og fått barn sammen senere.

Du trenger ikke han. Dette kommer til å gå helt fint :) er gravid selv så føler med deg. lykke til og ønske deg alt godt :)

Anonymkode: 7125d...318

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy fanen så sint eg blir når jeg leser disse svarene. Nå vet ikke jeg alt men ka fanen har døtrene hans noe med dette å gjøre??????? hvordan kan et lite barn ødelegge livet til noen andre barn? Helt alvorlig. Dette høres ut som en stor drittsekk som bruker sine egne barn som en syk unskyldning for at du skal ta abort. Fy fanen for en drittsekk.

Dette er ditt valg, mange har klart å være alenemor før deg. gi han et altimatum. aksepter at han skal bli pappa igjen eller dra til helvete. Han tok et valg når han hadde sex med deg, at det var en sjanse for at du kunne bli gravid selv om man går på p-pille.

kjenner mange som er sammen med en som har barn fra før og fått barn sammen senere.

Du trenger ikke han. Dette kommer til å gå helt fint :) er gravid selv så føler med deg. lykke til og ønske deg alt godt :)

Anonymkode: 7125d...318

Takk, endelig en som forsto hva jeg skrev! dette har vært helt jævlig å stå i. Har fått mye god rådgivning fra Amathea og familie og de forstår heller ikke hvordan han kan bruke barna sine mot meg. Det verste er at han har fått en jente gravid tidligere og ble med Hu for å ta abort, det visste jeg ikke før han fortalte det når han ville jeg skulle ta abort. Jeg vet ikke om hun tok abort ffrivillig, men hvis han holdt på med henne som med meg nå håper jeg brenner i h... Gjentatte ganger får jeg høre hvor mye jeg ødelegger livet hans hvis jeg ikke tar abort...😢 hadde forstått reaksjonene om jeg hadde blitt gravid med vilje, men dessverre blir jeg en i Statistikken som blir gravid med prevensjon😢 men dette skal jeg klare, dette barnet skal ikke mangle omsorg, kjærlighet eller hjertevarme💜 tusen takk for gode ord kjære deg, det gjør kvelden lysere😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn:

Hvorfor skulle døtrene ha livets rett da moren til de ble gravid men ikke barnet du bærer på? 

Hvis han kan være far for de døtrene han har nå, hvorfor ikke for det barnet som nå er på vei?

Spør han om det du.

Ikke la deg presse til noe ts. Barnet ditt har like rett på livet som storesøstrene har. 

Anonymkode: 6ccb8...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle døtrene ha livets rett da moren til de ble gravid men ikke barnet du bærer på? 

 

Fordi de var planlagte og kom etter en varig forpliktelse og en felles avgjørelse mellom to mennesker, ikke som uplanlagte graviditeter i et løst forhold hvor barn verken var ønsket eller planlagt?

 

Anonymkode: 39932...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid etter en voldtekt til tross for at jeg fikk angrepille på voldtektsmottaket. Når han slapp ut av varetekten så holdt han og familien hans ett helvete i 2 år, det var fysisk og psykisk vold, og når det endelig ble rettsak 2 år senere så fikk han 4 år i fengsel, familien fortsatte å sende trusler og brødrene hans kunne komme på døren av og til så vi fikk voldsalarm og besøksforbud. Alt helvete tok slutt for ca 1 år siden nå, men jeg har aldri angret ett sekund. Her var det familien min som ikke ville jeg skulle ta abort og jeg var så langt nede etter det skjedde at jeg ville ikke gjøre noe annet enn å ligge på rommet mitt og ta avstand fra alt. Nå har jeg verdens beste sønn som betyr alt i hele verden for meg og selvom det var vanskelig og han ikke har noe kontakt med den delen av familien, så er han en lykkelig gutt <3 Gjør det du føler er rett for deg, man angrer aldri på ett barn. 

Anonymkode: dab88...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

man angrer aldri på ett barn. 

Det er feil, mange angrer på å ha fått barn, men dette er et av de store tabuene. Derfor snakkes det ikke åpent om slike følelser.

Anonymkode: 39932...0fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du dette barnet skal du beholde. Be barnefaren dra åt skogen (gjerne med litt mer tydelig ordbruk enn som så) Verken han eller døtrene hans behøver å ha noe kontakt med ditt barn dersom de ikke vil, så argumentet med å ødelegge liv er søkt. Hva med ditt liv? Hva med livet til ditt ufødte barn? Nei, drit i han og gjør som du selv vil. Du klarer deg fint uten han. 

Lykke til. 

Anonymkode: 31ff0...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydder for krenkende innlegg, brudd på og svar til dette.

Sitat

* Prinsipielle diskusjoner om abort er tillatt i egne tråder, men innlegg med krenkende eller støtende innhold omkring trådstarters personlige valg om å beholde eller ta abort vil bli slettet. 
Vi ber dere vise hensyn når det gjelder å fremme egne mer prinsipielle meninger og holdninger til abort i tråder hvor trådstarter ikke har bedt om hjelp til avgjørelsen om å fullføre eller avbryte et svangerskap. Vi ber dere også vise hensyn og være skånsomme i deres ordbruk når trådstarter vurderer alternativene. Få valg er så endelige som det å måtte velge mellom å ta abort eller å føde et barn, og mange av de som ønsker å dele sine tanker og følelser, befinner seg i en sårbar situasjon.
Dersom dere ønsker å diskutere abort på et generelt og mer prinsipielt grunnlag, er dere velkomne til å opprette egne tråder for dette.

Tekola, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...