Gå til innhold

Han tar selvmord om jeg ikke tar abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Snuppi skrev:

Du skjønner tydeligvis ikke hva som skjer i en kvinnes kropp når hun blir gravid. Å ta abort er ingen enkel affære, selv om en ikke ønsker barn. Jeg snakker av personlig erfaring her og kan bare tenke meg hvordan det må føles om en egentlig ikke ønsker å ta abort. Men det tenker du og et par andre her ikke over. Hva med kvinnens psyke?

Jeg har selv vært gravid og vet hvordan det er å ta abort. Ikke kom med slike argumenter.

Anonymkode: eeef1...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutt ut den retorikken. Det er ikke et barn som dør, det er et foster som fjernes før det kjenner smerte, har følelser eller tanker eller er i stand til å klare seg selv.

Anonymkode: eeef1...dd7

Folk må få mene hva de vil om den saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo ekstremt dumt at HAN ikke brukte kondom da - når det var SÅ krise for han å få barn. 

 

Vet du hva? Hadde min samboer fortalt at han var steril ville jeg også latt være å bruke prevensjon. Man stoler jo på den man velger å dele livet med.

Anonymkode: eeef1...dd7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her

Takk fot tilbakemeldinger.

Men han prøver ikke å manipulere meg. Han har et selvmordsforsøk bak seg, og han er virkelig verdens snilleste. Når han har fått hjelp før har de lagt han inn i en dag og så sluppet han ut igjen. Det er ikke noe jeg stoler på. :-/ 

Anonymkode: 54cd6...4e3

Det er manipulering så det holder. Mange truer med selvmord for å få det som de vil. Behold barnet. Det er kanskje den eneste sjangsen du får.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Snuppi skrev:

Kvinner klarer fint å ta vare på og oppdra barn selv. En skal ikke føle seg presset til å ta abort, selv om mannen er en umoden drittsekk. Mange får reaksjoner etter en abort, særlig om en ikke ønsker å utføre inngrepet. Men det bryr tydeligvis ingen seg om her.

Neida, men menn skal presses til å betale bidrag for noe de ikke vil ha, som kvinnen ofte har lurt dem inn i, i minst 18 år. Typisk feministlogikk.

Anonymkode: fc752...ae3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg magefølelsen! Ikke heng deg alt for mye opp i hva han mener om saken. Det virker  som om han sliter med andre ting enn svangerskapet ditt. Kanskje han ser anderldes på det når han får skikkelig hjelp, og skjønner at det i hovedsak ikke er barnet som er broblemet, men hans egne demoner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva? Hadde min samboer fortalt at han var steril ville jeg også latt være å bruke prevensjon. Man stoler jo på den man velger å dele livet med.

Anonymkode: eeef1...dd7

Da får han gå til legen til TS å klage på h*n da - for her har både TS og kjærsten vært i like god tro. Du er direkte stygg som påstår at TS har løyet til kjærsten sin. 

Anonymkode: adee9...b81

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull, det vet du ingenting om.

Hun kan også angre resten av livet på å få barn med et slikt menneske.

Anonymkode: eeef1...dd7

Det vet faktisk ikke du heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv vært gravid og vet hvordan det er å ta abort. Ikke kom med slike argumenter.

Anonymkode: eeef1...dd7

Dette var dagens. Du er blottet for andre meninger enn dine egne. Det må være kjipt å ikke ha evne til å sette deg inn i andre menneskers tanker og følelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, men menn skal presses til å betale bidrag for noe de ikke vil ha, som kvinnen ofte har lurt dem inn i, i minst 18 år. Typisk feministlogikk.

Anonymkode: fc752...ae3

Hva er feministlogikk? Kvinner lurer som oftest ikke menn. Hvor har du det fra? Du er gjerne et produkt av slikt lureri? 

Hvordan påvirker en graviditet en kvinne? Vet du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo ekstremt dumt at HAN ikke brukte kondom da - når det var SÅ krise for han å få barn. 

Anonymkode: adee9...b81

Ikke sant? Han kunne sterilisert seg! 

Satt på spissen; om mannen ikke vil sterilisere seg, truer kvinnen med selvmord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snuppi skrev:

Kvinner klarer fint å ta vare på og oppdra barn selv. En skal ikke føle seg presset til å ta abort, selv om mannen er en umoden drittsekk. Mange får reaksjoner etter en abort, særlig om en ikke ønsker å utføre inngrepet. Men det bryr tydeligvis ingen seg om her.

Newsflash:

Fedre får den samme biologiske tilknytningen til et barn som mødre gjør.

millioner av kvinner tar bort og ser seg ikke tilbake...Man trenger ikke overdramatisere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dersom han truer med selvmord, og du faktisk velger å ta abort bare på grunn av dette. Så kan han sikkert finne på å true med selvmord, for å presse gjennom alt mulig annet også. For da har han jo skjønt at du kommer til å gå med på hva som helst, hver eneste gang han kommer med denne "trusselen" mot deg...

Anonymkode: 81a16...ad3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får han gå til legen til TS å klage på h*n da - for her har både TS og kjærsten vært i like god tro. Du er direkte stygg som påstår at TS har løyet til kjærsten sin. 

Det sa jeg ikke i mitt svar. Det jeg skrev var at ingen kan klandre samboeren hennes for å la være å bruke prevensjon når han har fått beskjed om at hun er steril. 

Anonymkode: eeef1...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snuppi skrev:

Dette var dagens. Du er blottet for andre meninger enn dine egne. Det må være kjipt å ikke ha evne til å sette deg inn i andre menneskers tanker og følelser. 

Jeg tenker på barnets beste, jeg.

Anonymkode: eeef1...dd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, MapleSirup skrev:

Newsflash:

Fedre får den samme biologiske tilknytningen til et barn som mødre gjør.

millioner av kvinner tar bort og ser seg ikke tilbake...Man trenger ikke overdramatisere.

Nei, menn får ikke samme tilknytning til barnet når kvinnen går gravid. Det trodde jeg alle visste.

Hva vet du kvinner som tar abort? Om de ser seg tilbake eller ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Snuppi skrev:

Hva vet du kvinner som tar abort? Om de ser seg tilbake eller ikke? 

Det gjøres mye forskning på dette temaet og det viser seg at de som sliter med en abort i ettertid er de som i utgangspunktet har psykiske problemer. De fleste som tar en abort klarer seg helt fint.

Anonymkode: eeef1...dd7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snuppi skrev:

Nei, menn får ikke samme tilknytning til barnet når kvinnen går gravid. Det trodde jeg alle visste.

Hva vet du kvinner som tar abort? Om de ser seg tilbake eller ikke? 

Du trenger ikke finne på ting. Jeg har jo aldri påstått først linje der.Jeg kan heller gjenta meg sel:

Menn blir fedre og kvinner blir mødre. Det er den samme biologiske tilknytnngen. Det trodde jeg alle visste. (Vi kan vel droppe slike dårlig hersketeknikker? Er man tom for argumenter så er man tom!)

Jeg vet veldig godt at normalt sterke kvinner fint klarer å gjennomføre abort. Jeg har førstehåndeerfaring med det og mange, voksne venninner som lever godt med den avgjørelsen. Det kan meget godt hende at du endrer syn på dette med alderen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...