Gå til innhold

Alidas bok


Alida

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

:oops: Da er det jammen meg over en måned siden jeg har skrevet her... og jeg er faktisk innom KG hver eneste dag ! Men det ble litt sånn etterhvert som dagene gikk at jeg følte det ble så mye å oppdatere, og så utsatte jeg det en dag til og en dag til, og vips var en måned gått.

Men det skal jo ikke være slik at det skal være et ork å skrive her; faktisk synes jeg det er veldig hyggelig- derfor blir den siste måneden oppdatert slik: fin måned :P

Så prøver jeg igjen nå: det får være mitt nyttårsforsett det: å være flink å skrive i dagboken min.

Ellers har jeg ingen andre forsetter; i 2004 sluttet jeg både å røyke og begynte med trening- og det for være nyttårsforsett for et par år !

Ellers er helsa litt skral akkurat nå: fikk den berømte omgangssyken forrige uke, og det var noe dritt :wink:

og etter det har jeg hatt så vondt i ryggen min. Helt grusomt vondt faktisk :-(

Men i dag er jeg i alle fall på jobb igjen- skal jobbe i dag og i morgen, fri onsdag og torsdag og jobbe nyttårsaften. Har ikke de helt store planene for fridagene mine men jeg og mannen skal i alle fall ut og spise en dag. Vi skulle egentlig det på 6årsdagen vår før jul, men da lå vi hjemme og spydde istedenfor.....

Da får det være nok for denne gang- nice to be back :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fri :D

Var flink og shaina hele kåken med en gang jeg sto opp, så nå skal jeg bare kose meg på sofaen med en god bok. Skal forhåpentligvis ut og spise med mannen i kveld.

Og hvor blir det av mensen :klø: Er vel på- la meg se- dag 37 i dag.... Forrige gang kom den på dag 35 hvis jeg ikke husker feil... jaja, bare å smøre seg med tålmodighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei.

Så fin en dagbok. Virker som om du har et veldig spennende liv. Jeg vil også ha det! hehe

Håper du har det fint nå i romjulen.

Hadde du gidda å forklare meg hvordan jeg lager link til dagboken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Så fin en dagbok. Virker som om du har et veldig spennende liv. Jeg vil også ha det! hehe

Håper du har det fint nå i romjulen.

Hadde du gidda å forklare meg hvordan jeg lager link til dagboken?

Næmmen så hyggelig med et nytt ansikt :P

Spennende liv.. jaja, egentlig litt artig hvis det virker sånn (hvis du ikke var ironisk da :wink: - synes ikke akkurat det selv nei - et bra liv, men ikke så altfor spennende... )

Hvordan man linker til dagboken ja....... hm , strevde noe så innmari for å få det til selv, men nå husker jeg det ikke- tror kanskje det lureste er å gå inn på "øvingsrommet " og spørre der- er mye flinke jenter her !

Da er jeg på jobb, men skal bare jobbe til kl 11 i dag. I kveld skal vi på middag til forloveren min + mann. Tror det blir veldig hyggelig.

Vil ønske alle som titter innom ET RIKTIG GODT NYTTÅR !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det et nytt år med nye muligheter !

Hadde en kjempehyggelig kveld i går. Vi var tre vennepar som feiret sammen, spiste nydelig mat og spilte TP (jeg og mannen vant :sjarmor: )

Blir alltid litt sentimental når vi går inn i et nytt år- 2004 var et fint år for meg, det største ver selvfølgelig bryllupet med påfølgende bryllupsreise. Ellers er jeg mest stolt over at jeg sluttet å røyke, men det medførte også en del humørsvingninger og hissige utbrudd, som jeg ikke er så stolt av. Skal virkelig prøve å skjerpe meg det området. Er en jente med et utrolig temperament; blid som en lerke et minutt og sinna som en okse det neste... skal prøve å styre temperamentet en smule.....

Ønsker for 2005.... er selvfølgelig at alle jeg kjenner skal ha det bra, at jeg og mannen fortsetter og ha det fint og holder oss friske. Og så håper vi selvfølgelig at vi lager en liten arving i løpet av året :wink:

Nå skal jeg lage meg litt frokost og kose meg med en bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat lest ferdig en bok som heter "Ro uten årer" av Ulla Carin Lindquist. Hun var en ankerkvinne på de svenske nyhetessendingene som ble rammet av en uhelbredelig nervesykdom som heter ALS da hun var 50 år. Denne boken er hennes dagbok frem til hun dør og den er bare SÅ bra og så trist og så vakker. Lenge siden jeg har lest en bok som gjorde slik inntrykk på meg. Utrolig sterk lesing, Anbefales på det varmeste !

Føler meg helt utslitt etter å ha lest denne boken og å ha sett på de utallige ekstrasendingene de siste dagene. Tårene bare triller her jeg sitter.Så utrolig heldig jente jeg er. Tenker på alle som har det forferdelig i disse dager. Når mannen kommer hjem etterpå skal jeg ikke gjøre annet enn å holde rundt han resten av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alida!

Høres ut som du har hatt en fin nyttårsfeiring :)

Den boken du skriver om, "Ro uten årer", fikk jeg av en venninne til jul. (Fikk to bøker til jul, den og Da Vinci - koden). Min venninne sa som deg at den var utrolig gripende, trist og sterk lesning. Hun har nylig lest den selv.

Har ikke begynt på den ennå.

Tror jeg venter litt også, vært så mye trist i det siste syns jeg. Tenker på flomkatastrofen i Asia. Har gjort sterkt inntrykk å se alle tv-bildene, og å høre om alle de som har mistet noen de er glad i.. Helt ufattelig trist :-(

Jeg håper året som kommer blir bra for deg på alle måter.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Hanne og Bustetroll, takk for hilsninger :klem2:

I går var jeg og mannen på kino og så på Bridget Jones- bra film . Etterpå var vi en tur ute og spiste og tok et par øl.

I dag har jeg fri igjen, den siste fridagen på lenge... som jeg vet om da. Skal bli litt flinkere til å ta meg en fridag innimellom.Tror jeg fikk overført ca 7 dager fra i fjor + ca to dager med avspasering, så jeg har nok å ta av :-)

Da jeg var innom senteret i stad klarte jeg ikke å dy meg og kjøpte en graviditetstest....

Var jeg gravid ? Nope.

Og det visste jeg jo egentlig.... men jeg klarte ikke å la være :oops:

Det betyr at vi skriver dag 42 i dag :roll: Og det er en syklus som er litt i lengste laget synes jeg. Men jeg prøver å minne meg selv på at jeg nettopp har sluttet på pillen og at det kan ta litt tid før det stabiliserer seg og blablabla. Men jeg er jo fryktelig utålmodig når jeg først setter i gang med noe- selv om jeg prøver å minne meg på at jeg jo egentlig vil ha vårbarn (selv om det viktigste jo selvfølgelig er å kunne få barn, men hvis man kunne velge..... )javel, nok om det... satser på at tanta viser seg om ikke alt for lenge.

Men jammen var det litt spennende å ta test- selv om det ikke er første gang jeg gjør det. Har vel gjort det to ganger før- leeenge før mannen kom inn i bildet, og da var jeg livredd for at jeg skulle være gravid... rart hvordan ting forandrer seg med årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det endelig på tide med trening igjen, begynner å bli to-tre uker siden sist :fy:

Hadde virkelig gode intensjoner om å trene i romjulen , men da hadde jeg så veldig vondt i ryggen så det ble ikke noe av. Men nå setter jeg i gang igjen, og skal være FLINK ! Begynner å bli litt for mye mage nå, og litt for mange kg som har sneket seg på etter røykeslutt.

Er mye banning når jeg ser meg i speilet og prøver klær for tida, og det er ikke noe hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med treningen, er godt å begynne igjen :) Jeg har hatt pause siden før jul, men fikk trent i går. Tungt mens det står på, men var godt etterpå.

Ha en fin dag, Alida :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det et år siden jeg sluttet å røyke :danse:

Fikk et nydelig kort av mannen i dag der han bl.a skrev:

"Gratulerer med et år som røykfri.

Du har gjennomført noe som svært få klarer.

Du har bevist at du kan klare hva som helst når du først går inn for det.

For dette er jeg veldig stolt av deg.

Selv om du har hatt det tøft, skal du vite at jeg alltid vil støtte deg og elske deg.

I kveld vil jeg ta deg med ut på en liten middag, vær klar kl 19 ! "

Har jeg verdens beste mann eller hva ? :hjerte:

Og tøft har det vært ja, så jeg er veldig stolt av meg selv. Akkurat i disse dager er det ikke selve det å la være å røyke som plager meg, men de ekstra kiloene som har kommet pga dette, og det toppet seg for to dager siden da en kollega kom bort og sa" du venter smått ser jeg " (har laget en egen tråd om dette på kropp, helse osv) Et tankeløst utsagn som førte til mange tårer hos meg, og ga selvtilliten en ordentlig knekk.

Men det var for to dager siden, og i dag smiler jeg igjen- kan ikke gjøre annet enn å leve sunt og trene, og så forsvinner forhåpentligvis gravidemagen til slutt (eller blir erstattet av en ekte :wink: .... kommer fortsatt til å nyte en øl eller fire i helgene- livet skal jo tross alt nytes også !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en fin helg jeg har hatt!

Restaurantbesøket i går var på Statholdergårdens Krostue der vi fikk servert intet mindre enn en 10-retters middag ! Maten var utrolig nydelig, koste oss i over tre timer med fantastisk mat og god vin.

I dag har vi vært ute og gått en lang tur. Nydelig vær og varmt, skikkelig vårstemning !

Har hatt en skikkelig luksushelg: fredag kveld var jeg ute og spiste tapas med noen kollegaer. Spiste lunsj på kafe både i går og i dag + en liten 10-retters i går kveld, og i kveld skal vi bestille mat (men det gjør vi alltid på søndager, gidder ikke å lage mat da)

Ordentlig kosehelg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Det var da noe å høre fra en kollega!! Tror jeg hadde blitt ganske paff og lei meg da ja..

Gratulerer med et år som røykfri, det er jo kjempe bra! Og mannen din er jo kjempe snill og han ser ut til å vite å sette pris på deg også :-)

Håper alt er bra med deg og at du også snart har en liten en i magen! :hoppe:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at du stakk innom igjen, juni.. eeh April :wink:

Skal stikke innom deg snart også, men har så mye å gjøre for tida at det er så vidt jeg får tid til å skrive i min egen dagbok .

Denne uken har jeg trent HVER DAG pause i helgen.

AKkurat nå er det vekt , vekt og atter vekt som står i hodet på meg. Var på den fem-årlige sjekken hos bedriftshelsetjenesten hvor man også veies... :-? Har lagt på meg 15 kg siden år 2000 :hakeslepp:

Er det mulig ? Nå har riktignok 10 av disse kommet det siste året, men nå er det nok !

Nå skriver jeg opp hva jeg spiser hver dag, slik så dagen ut i går :

1 skive med skinke

4 druer

1 kalkunsteaklet med salat (lunsj)

2 knekkebrød

1 gulrot

1 panini med kylling + salat (middag på kafe)

1/2 Nutrilett bar

2 cappucino

Maaaasse vann

Det er vel ikke så halværent ? Og slik ser nesten hver dag ut. Ikke de store utskeielsene nå, bortsett fra må få lov til å drikke litt øl og kose meg en dag i uka. Basta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært og sett på en leilighet som vi skal legge inn bud på. Yikes !

Spennende, spennende... så nå er det bare å krysse fingrene . Vil ikke tenke for mye på det ennå , for da blir jeg bare skuffa hvis vi ikke får den

Var ute med kollegaer i går. I kveld har vi leid Hawaii Oslo og kjøpt inn ost og kjeks og får besøk av en venninne. Det blir nok hyggelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...