Gå til innhold

Alidas bok

Alida

Anbefalte innlegg

Da er det vel på tide for meg også å lage meg en ny dagbok. Har vært gift i snart fire uker, kom hjem fra bryllupsreisen for en uke siden og mitt nye "generelle" liv kan begynne :P

Var litt usikker på om jeg skulle lage meg graviditetsdagbok eller generell; i dag tok jeg min aller siste p-pille og så får vi se hvor lang tid det tar før jeg og mannen får en liten knott. Men jeg tror ikke jeg vil lage dagbok på graviditet før det skjer. Har ikke lyst til å tenke for mye på det ennå, vi tar bare tingene som det kommer. Er redd for å bli for opphengt i babylaging for fort, og bli skuffa hvis det ikke skjer noe fort... Så inntil videre er ikke babylaging noe tema ! (Men blir nok nevnt innimellom kjenner jeg meg selv rett :wink: )

Så: for de som ikke "kjenner" meg er jeg en jente på 28 år. Har altså vært gift i snart fire uker, og er nylig hjemkommet fra en flott bryllupsreise på Kreta. Jeg og mannen har vært i sammen i 5 år og 10 måneder, og i disse dager er vi lykkelig nygift og litt nyforelska igjen...

Vi bor sentralt i Oslo- ser oss om et rekkehus e.l litt lenger ut av byen mot våren eller sommeren (eller når lille knøtt melder sin ankomst ), men akkurat nå stortives vi med å bo der vi bor. Har mange venner i nærheten + kort vei til restauranter og kafeer + parker. Jeg har en kontorjobb- vil vel ikke si mer enn det, hvor jeg trives helt greit, men blir litt lei innimellom. Men har et flott miljø på jobben og trives bra.

Jeg og mannen liker godt å gå ut og spise eller bare sitte på pub og skravle. Er ganske sosiale mennesker begge to.

Ellers er jeg et rotehue som ikke liker rot..- kan ikke lage mat, men elsker å spise det :wink: . Er flink jente og prøver å trene på Friskis og Svettis et par ganger i uka, og får det stort sett til....

Må også nevnes at i januar gikk jeg fra å røyke en pakke hver dag (og gjerne dobbelt så mye på fest ) til å slutte å røyke tvert, og har ikke tatt et eneste trekk siden, og det er faktisk noe jeg er veldig stolt av, for det har kostet en del tårer !

Da er det snart sengetid for meg. Bare en dag til , og så en etterlengtet helg. Var slitsomt å begynne på jobb etter å ha hatt ferie i tre og en halv uke, men men.. Vi får prøve å gjøre det beste ut av hverdagene også. Skal i alle fall ha en hyggelig helg: i morgen er det venninnekveld med ost og rødvin og på lørdag skal vi ut og spise med to vennepar . Tror det blir en flott helg. Men nå altså, senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åååååå, får ikke til å lage link til dagboken... hjelp !!

Er så j...lig teit noen ganger- kunne det før , og nå kløner jeg til som bare det..... :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det til....

Holdt på å bli ganske rød i toppen her jeg satt...

Ok, NÅ skal jeg gå og legge meg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Sitter på jobber og glipper med øynene. Er så veldig trøtt. Det har vært en hektisk dag i dag og jeg jobber til kl 18. Merker at jeg er sliten. Blir ikke mye hvile etterpå for da er det rett til en venninne. Men det blir nok kjempehyggelig , vi skal spise ost og kjeks og drikke rødvin.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fornøyd !

Vi har akkurat vært hos fotografen og hentet bildene fra bryllupet. De ble utrolig fine. Kommer til å ha problemer med å velge ut hvilke vi skal bruke som takkekort og ramme inn. For en flink fotograf- kan ikke skjønne at hun klarte å få oss så fine..... kan ikke få sagt nok hvor fornøyd jeg er :)

Etterpå var vi på Fru Hagen og spiste lunsj. Nå skal jeg bare slappe av i noen timer før vi skal ut og spise. Blir middag på Palace Reserva i kveld. Har aldri vært der før- håper det blir bra.

Veldig glad Alida i dag- skal ikke så mye til :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka er snart 15 og jeg går fortsatt rundt i morgenkåpe og tøfler... jaja det er vel lov når det er søndag og man ikke har en eneste plan for dagen.

Vi var ikke hjemme før 03.30 i natt. Hadde en veldig hyggelig kveld. Vi har bestemt oss for å spandere en middag for dem som hjalp oss ekstra under bryllupet. Min forlover kunne dessverre ikke, så det var mannens forlover med kone + toastmasteren med kjærste + min bror som holdt takk-for-maten tale som var med oss ut.

Vi var som sagt på Palace Reserva og spiste en nydelig 4-retters middag. Virkelig god mat. Det eneste som var litt dumt var at når kl var 23 og vi akkurat var ferdige med middagen, ryddet de vekk bordene , skrudde opp musikken og inn ramlet det inn en haug med fjortiser, og vips var det plutselig blitt nattklubb....

Vi måtte sitte og rope til hverandre og følte oss eldgamle da vi sikkert var 10 år eldre enn alle andre... Så vi dro derfra til Conzenso (aner ikke hvordan det skrives) der det var et lydnivå litt bedre for oss "gamlingene"

Merker godt forskjell på meg selv fra noen år tilbake. Da gikk jeg bare på utesteder med høy musikk der det var umulig å prate sammen Nå liker jeg mye bedre å sitte på en pub eller bar å skravle. Har vel litt å gjøre med at jeg ikke er singel lenger, men godt gift !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sitter jeg igjen her i morgenkåpe og tøfler... men det er fordi jeg er nydusjet etter en hard treningsøkt (og ikke fordi jeg er lat slik som i går)

Da jeg våknet i dag skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle komme meg gjennom denne dagen. Tror jeg fikk ca to timer med søvn i natt. Fikk bare ikke sove- lå bare og vrei på meg. Duppet kanskje av et par ganger men våknet opp igjen dyvåt av svette. Var helt utslitt da det endelig var tid for å stå opp. Men jeg kom nå gjennom dagen uten å være altfor trøtt og klarte t.o.m å gjennomføre en treningsøkt, så nå blir det tv-kveld med god samvittighet, og da går det slag i slag:

kl 20: Den nye serien med Carmen Elektra og mannen

kl 20.30: Bill.mrk. bryllup

kl 21.30: Ungkarskvinnen

:oops:

Ikke alt for mange "dype"programmer nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har vi en-måneds bryllupsdag i dag :blomst:

Jammen meg har tida flydd, men føles faktisk som en evighet siden vi giftet oss !

Stotrives som gift- men så har jeg verdens beste mann også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen, der var du jo!

Gratulerer med ny dagbok og nytt "generelt" liv :wink:

Høres for øvrig veldig bra ut å være gift, gratulerer med en månedsdag!

Hadde også tv - kveld i går. Fikk med meg unkarskvinnen, men glemte den nye serien med C. Elektra. Verd å få med seg eller? (Ser heller ikke de mest dype programmer :oops: :wink: ).

Ha en fin dag!

Jeg kommer innom igjen, koselig at du har fått ny dagbok :)

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen , så koselig med hilsner da :klem2:

I dag har endelig jeg og mannen vært på Tilbords og fått byttet bryllupsgavene våre, noe som ikke var så lett.. Den samme mannen som var så overstrømmende hyggelig da vi kom for å opprette gaveliste, var ikke fullt så blid da vi kom for å bytte gaver, gitt.

Det var nesten som om han anklaget oss for å ha fått dobbelt (for ikke å si kvadruppelt) av enkelte ting. Akkurat som om det er vår feil at ansatte i diverse Tilbordsbutikker ikke klarer å oppdatere listene sine :evil:

Det var ETT glass som hadde Glasmagasinetlapp bak på esken så det nektet han å ta imot- så da må vi ta turen dit bare for å bytte ett glass! Mannen spurte om han virkelig hadde tenkt å være så smålig for ett glass og ja det hadde han... + at det var en par ting de nektet å ta imot fordi de ikke førte dem- selv om vi hadde satt det opp på lista fra deres butikk !

Men vi fikk nå byttet til oss det vi skulle ,men det er lenge til jeg setter beina mine i den butikken igjen ja ( Tilbords på Majorstua)

På hjemveien kjøpte vi med oss mat fra Mc Donalds- strengt forbudt på hverdager ,og ikke særlig godt heller, men orket ikke å lage noe.

Bør kanskje begnne å rydde litt snart. Ser ganske levelig ut her, men skal ha vorspiel her på lørdag, så da må det se ordentlig ut. Blir et kort vorspiel da: skal nemlig på Nordic Music Awards og gjett om jeg gleder meg til å se Robbie igjen :wow: Konserten hans i fjor er den desidert beste jeg noengang har vært på, og nå får jeg se han igjen- jej !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nemlig på Nordic Music Awards og gjett om jeg gleder meg til å se Robbie igjen :wow:  Konserten hans i fjor er den desidert beste jeg noengang har vært på, og nå får jeg se han igjen- jej !

Å, gjett om jeg kunne tenkt meg det!!

*En smule misunnelig*

Kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra i dag av (vel, egentlig var det på fredag, men det visste jo ikke jeg...) har jeg et nytt navn !

Sendte inn navneendingsskjema i juli , så det har jammen meg tatt sin tid :ler: . De hadde selvfølgelig klart å rote vekk papirene mine, så jeg måtte sende dem inn på nytt, men nå er altså alt i boks.

Og det er jammen meg litt rart; nå har jeg gått rundt i denne verden i 28 år og hett en ting- og så skal jeg plutselig hete noe annet. Er litt merkelig det. Beholder mitt "gamle" etternavn som mellomnavn, så jeg mister det jo ikke helt, men tror jeg bare kommer til å bruke det nye til daglig.... eller jeg får se hva som passer best. Må "gå inn" navnet litt tenker jeg.

Så da er det bare å sette i gang å informere alle forbindelser om mitt nye navn. Ikke akkurat det morsomste med et navnskifte :-?

Men tenk at jeg endelig heter det samme som min kjære. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg skrev mitt fornavn og hans etternavn da jeg var nyforelska og drømte om at dette var mannen jeg en gang skulle gifte meg med :hjerter2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, jammen meg var jeg ikke på side 2 :( Det skjedde aldri i bryllupsdagbøkene... Så det straffer seg å være fraværende noen dager ja :wink:

Da er det vel på tide med en liten oppdatering. Forrige fredag var vi altså på innvielsesfest- hyggelig !

På lørdag var det vorspiel hos meg og så bar det avgårde til Spektrum og Nordic Music Awards. Dessverre hadde vi fått plasser langt oppe og på siden, så det ble mest til at jeg satt og så på storskjermen... Det store høydepunktet var selvfølgelig Robbie, men én sang er så alt for lite, og Tina Turner var også kjempebra. Ellers var det helt ok, verken mer eller mindre. Hadde nok vært bedre hvis vi hadde hatt bedre plasser

Ellers denne uka har det bare vært jobb,jobb og jobb føles det som. Var flink og trente på mandag, men det blir nok den eneste dagen denne uka :-?

I morgen skal jeg og to venninner ut og spise og muligens på Lille og se på stand-up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Håper alt står bra til med deg og at du koser deg som nygift! Jeg kunne virkelig tenkt meg å gjøre det igjen..For en herlig følelse!!

Ønsker deg en kjempe fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, juni, så hyggelig å se deg i denne dagboken også :vinke:

Da er det endelig helg igjen. Torsdag kveld var jeg altså ute og spiste + tok noen øl med et par venninner. Veldig hyggelig. I går kveld slapppet jeg og mannen av hjemme- lagde lasagne og koste oss med rødvin. Var egentlig utrolig deilig å slappe av hjemme en fredagskveld. Verken jeg og mannen kan huske sist gang vi gjorde det, for det er alltid noe som skjer.

Fikk en del blikk av kollegaer da jeg sa jeg ikke skulle være med på den vanlige fredagspilsen - og en del blikk på magen. At de visste at jeg hadde vært ute og drukket øl dagen før var det visst ingen som tenkte på....

Det er rart hvordan folk automatisk forventer at du skal bli gravid rett etter bryllupet (og i vårt tilfelle prøver vi jo også, men det trenger jo ikke absolutt alle å vite )

Vel i dag blir det fotballkamp på fruen. Mannen sitt firma har akkurat begynt å sponse VIF, og i dag er jeg så heldig å få være med. Har en fullstendig fotballgal mann , så med årene har det blitt noen kamper på meg og. Og når man i tillegg får sitte i losje og får gratis øl og pølser, da takker ikke denne damen nei :ler:

Og i dag er det jo ekstra spennende med seriefinale og hele pakka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jammen meg en uke siden jeg var innom her og skrev- skal bli flinkere nå....

Mannen ligger på sofaen og ser på cup-finale og jeg slapper av. I går var jeg og to venninner på Delicatessen og spiste: var virkelig nydelig mat. Har hatt lyst til å spise der lenge- og fikk endelig ut fingeren i går, kan virkelig anbefales. Skal ta med meg mannen dit om ikke så lenge tror jeg.

Ellers skjer det ikke så mye spennende i livet mitt for tiden, det er vel grunnen til mitt fravær her. Går mest i jobb og trening og litt lesing. Men meningen med denne boken er jo å forsøke å bli litt flinkere til å skrable ned mine tanker om stort og smått, så da får jeg prøve på det- selv om det ikke skjer så mye spennende !

I går var vi på visning- men tror ikke det var noe for oss. Rekkehus på Ullern- greit nok, men en helt håløs trang vindeltrapp som bandt tre etasjer sammen. Helt umulig å bære en unge der eller å gå i den hvis man er mer enn 5 måneder gravid (og det er jo det vi har tenkt etterhvert...)

Ellers er jeg jo inne i min første periode som "prøver"- men prøver ikke å ta helt av på det som jeg ser andre gjør. Aner absolutt ikke om jeg har eller har hatt eggløsning. Jeg og mannen har jevnt og trutt sex ca annen hver dag- det har vi vel så og si alltid hatt, og mer enn det er det vel ikke å gjøre ? Prøver å være minst mulig inne på prøversider og sånt, tror man bare blir stressa av det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...