Gå til innhold

Forslag på en kul farge til barnerom?


Musaleem

Anbefalte innlegg

Åpen for det meste, men helst ikke rosa eller lilla. Møblene er nøytrale (hvite). Fargen må gå med en grå plisségardin, men ellers ingen begrensninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

5 minutter siden, Musaleem skrev:

Åpen for det meste, men helst ikke rosa eller lilla. Møblene er nøytrale (hvite). Fargen må gå med en grå plisségardin, men ellers ingen begrensninger. 

Gutt eller jente eller både gutt og jente som deler barnerommet?

Anonymkode: 8f442...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en fin gulfarge som står til den gråfargen som er på gardinene?

Anonymkode: 8f442...bac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Hva med en enkel farge som står til møblene og er lys men varm siden det er barne rom, men en vegg med enkel tapet? Jeg elsker ideen og skal ta å tapetesere en vegg på hobbyrommet. Digger svart hvitt tapeter og det er kult og enkelt på barnerom, også veldig IN i fjor. Bruk fargene på puter og sett leken frem med farger så de er fargene i rommet.

24297_1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for forslag! Det er en jente, men rommet behøver ikke å være typisk jentete. Tapet er kult, men rommet er slik at begge kortveggene har hindringer (vindu på den ene, innebygd skap på den andre), så jeg tror ikke tapet blir særlig fint. 

Tar gjerne imot flere forslag, særlig fargekoder! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns gult er veldig fint på barnerom. Man vet jo aldri hva ungen kommer til å like når de blir eldre, men gult er veldig nøytralt og ikke hverken "guttete" eller "jentete" og på samme måte en veldig sterk og fin farge. Det går jo også ann å ha det i kombinasjon med en tapet i nøytrale farger, eller male en vegg gul og ha resten nøytrale. Det er mye morsomt man kan gjøre. Noen jeg kjenner malte rommet til datteren gult da hun først fikk eget rom, siden de tenkte at hun mest sannsynlig kommer til å ville ha alt rosa når hun blir litt eldre, så derfor kan de benytte sjansen nå til å ha litt andre farger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Musaleem skrev:

Takk for forslag! Det er en jente, men rommet behøver ikke å være typisk jentete. Tapet er kult, men rommet er slik at begge kortveggene har hindringer (vindu på den ene, innebygd skap på den andre), så jeg tror ikke tapet blir særlig fint. 

Tar gjerne imot flere forslag, særlig fargekoder! :)

Hvor gammel er hun?

Kanskje hun ønsker å være med på å bestemme hvordan rommet skal bli :)

 

Anonymkode: 8f442...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er hun?

Kanskje hun ønsker å være med på å bestemme hvordan rommet skal bli :)

 

Anonymkode: 8f442...bac

Tre år, og hun er nok ikke den største bidragsyteren. ;) Jeg ønsker at det skal være enkelt og relativt nøytralt, og så kan jeg heller gjøre det mer livlig med leker og tilbehør. Men jeg er egentlig åpen for det meste! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Musaleem skrev:

Tre år, og hun er nok ikke den største bidragsyteren. ;) Jeg ønsker at det skal være enkelt og relativt nøytralt, og så kan jeg heller gjøre det mer livlig med leker og tilbehør. Men jeg er egentlig åpen for det meste! 

Da ville jeg valgt en lys gråtone på veggene.

Har du link til fargen på plissegardinene, så kan vi hjelpe deg med nyanse på veggene :)

 

Anonymkode: 8f442...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg valgt en lys gråtone på veggene.

Har du link til fargen på plissegardinene, så kan vi hjelpe deg med nyanse på veggene :)

 

Anonymkode: 8f442...bac

Jeg er faktisk litt på usikker på fargen, men jeg tror det er disse jeg har: http://www.uniggardin.no/plissegardiner/341-unig-plissegardin-como/15244-gra-g2107

Rommet er allerede målt i fargen morgendis, men jeg synes lyset i rommet gjør at fargen ikke er slik jeg ønsker, derfor ønsker jeg forandring. Det kan godt være en mer morsom farge en grå også, så lenge det går an å kombinere litt ulike farger. Jeg har tenkt litt på en mørk blå, men det blir kanskje litt mørkt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et barnerom og barn elsker farger! Og små barn er ikke hjernevasket av trender til å like hvitt, grått, beige og whatever som er siste hyl på trendfronten.

Jeg vil foreslå gul, det vil fylle rommet med sol og varme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Musaleem skrev:

Jeg er faktisk litt på usikker på fargen, men jeg tror det er disse jeg har: http://www.uniggardin.no/plissegardiner/341-unig-plissegardin-como/15244-gra-g2107

Rommet er allerede målt i fargen morgendis, men jeg synes lyset i rommet gjør at fargen ikke er slik jeg ønsker, derfor ønsker jeg forandring. Det kan godt være en mer morsom farge en grå også, så lenge det går an å kombinere litt ulike farger. Jeg har tenkt litt på en mørk blå, men det blir kanskje litt mørkt? 

Jeg ville heller valgt en litt dus gråblå i steden for mørk blå

Anonymkode: 8f442...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Frida skrev:

Dette er et barnerom og barn elsker farger! Og små barn er ikke hjernevasket av trender til å like hvitt, grått, beige og whatever som er siste hyl på trendfronten.

Jeg vil foreslå gul, det vil fylle rommet med sol og varme. 

Det gjør jeg også, det er derfor jeg ønsker en relativt nøytral farge. Tilbehøret kommer nemlig til å ha masse ulike farger, og da er det greit å ha det litt nøytralt rundt. Det har i hvert fall vært tanken min. :)

Har du forslag til en bestemt gullfarge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville heller valgt en litt dus gråblå i steden for mørk blå

Anonymkode: 8f442...bac

Hm, ja, kanskje det. Har du forslag på en spesifikk farge? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...